Pages

22 Eki 2021

22.10.2021

 


Selamlar
Günün konusu en sevdiğiniz film. 

Benim için tüm zamanların en sevilen filmi, Rüzgar gibi Geçti. 
Benim kuşak için, bilinen bir film ama yeni kuşak için yazının bulunması kadar eski bir tarihten kalma 😄 1939 yapımı bir film :)) 

Bir dönem filmi, zaten dönem filmlerini çok sevmişimdir. Amerika tarihindeki Kuzey- Güney savaşlarının olduğu dönemi anlatıyor. Güneyli bir ailenin kızı Scarlet O'Hara. Şöyle bir baktın mı, benim asla onaylamayacağım bir karakter. Alenen hedonist. Ama hayatın ona biçtiği rol, çevresi için fedakarlık yapmak. İçinde kendinin bile son ana kadar tanıyamadığı, sevgi dolu bir Scarlet var aslında. 

Bu Ashley, nasıl pislik bir adamdır ya. Kızı hep bir muallakta bırakan, pısırık herif. Son davranışının nedeni, dünya iyisi hanımı vefat edince yaşadığı vicdan azabıdır bence. Başka bir şey değil. Allahtan son anda o vicdan azabı, kıza doğru bir hamle yapmasını engelliyor da, o büyük tutku hak etmeyene değil, hak edene yöneliyor. 
Yalnız Bay Butler'da da ne büyük sabır ne büyük bir aşk vardır arkadaş. O deli Scarlet'a her şeye rağmen dayanır. Melanie ölünce, evi terk etmesi de çok onurludur. Filmin sonunda Scarlet, Bay Butler'a kavuşamaz ama ben o azimli kızın bir yol bulup, kocasına ulaşacağını hayal etmeyi tercih ederim hep nedense. 

Uzun yıllar oldu, filmi seyretmeyeli. Hatırlamışken yarın yeniden mi baksam acaba. :)) 

Günü Scarlet'in o meşhur repliği ile bitireyim. Yeni yazma konumuz neydi ki? Neyse "bunu yarın düşünürüz" 😄😄

Selametle

2 yorum:

duygu özkan dedi ki...

İzlemedim hiç, değişikmiş ama sever miyim bilemedim. :) Düşündüm de en sevdiğim film ne bilmiyorum. 🤔

deeptone dedi ki...

oyy ne güzel film tabii :) benim en sevdiğim film ise üç renk:mavi :)