Pages

8 Oca 2020

Ağaç Ev Sohbetleri 19




Sevgili Hatice’nin aktif blog listesi bugünlerde benim kaynağım haline geldi. Madem yeniden blog yazacağız bu işi aktif yapan insanları okumakta takip etmekte fayda var değil mi? 😊,


Bu Ağaç Ev Sohbetleri dikkatimi daha önce çekmişti, ama konunun yakın zaman dost sohbetlerimizle denk düşmesi sanırım ilk defa yazma hissi uyandırdı bende. 

          Kadın ve erkek arasında duygusal* cinsel bir yakınlık olmaksızın gerçek bir dostluk olabileceğine inanıyor musunuz? Olursa nasıl olur? Yakın mı, mesafeli mi? Eğlenceli mi, sıkıcı mı?


Ben bir lisede felsefe grubu öğretmeniyim. Yani kitlem her daim 17. 😊 Böyle olunca gençlerin davranışlarını gözlemek takip etmek benim işim. Tabii insanın hatırları kişiye kıyas imkânı sunabiliyor. Kendi gençlik dönemimizdeki ilişkiler ile bu dönemin ilişkilerini karşılaştırabiliyorsun.

Konuyu başta çok dağıttım ama maksadım yazdıklarımın temelini baştan izah etmekti. Şimdi konuya dönecek olursak, kadın ve erkek yüce yaratıcının, farklı fıtrat özellikleri ve yeteneklerle donattığı ve birbirine eş ettiği iki canlı türü. Neslin devamı anlamında bu canlı türlerinin arasında beşeri bir münasabette şart. (Beşer, deri demek arkadaşlar.) ama insan sadece beşer değildir. Beşerin üstünde bir candır. Bizi biz yapanda zaten işte o candır. Bence cinsiyeti olan, beşerdir. İnsanın cinsiyeti yoktur bu anlamda. Kişiler eğer temiz bir ahlak üzere kendi gelişimlerini devam ettiriyorsa, dostun kadını erkeği olmaz. İnsan ilişkilerinin belirleyicisi bence AHLAK,tır cinsiyet değil.

Başta yaşım ve mesleğim açısından eski ve yeniyi kıyas edebildiğimi söylemiştim.  Biz lisedeyken, kimse sınıf arkadaşlarından biriyle flört etmeyi düşünmezdi. Sınıf arkadaşın şimdinin tabiriyle kankandı. Oğlanın biri rahatsız etse, hemen bizim çocuklara söylememiz gerekirdi. Kendi başımıza halletmeye çalışsak, azar işitirdik. “Biz burda eşşek başı mıyız” derdi, Fatih mesela. 😊

Üniversiteden sınıf arkadaşımla aynı okulda çalıştık, 4 yıl. okuldayken, ortak ödevler yaptığımızda hep aynı grupta olurduk Nuh’la. Şimdinin tabiriyle sürekli partnerdik. Ne üniversite yıllarımızda ne de aynı okulda öğretmenlik yaparken ilişkimiz dostluktan ötesi olmadı. Önce ben evlendim, sonra Nuh. Ne benim eşim ne de Nuh’un eşi bizim dostluğumuzu abes karşılamadı. Ayrıca bizler, aman aman rahat çevrelerin insanı da değiliz. Bildiğin yurdum insanıyız. Hem ben hem Nuh, hem de eşlerimiz. Diyeceğim şu; insan edebine dikkat ettikten sonra, dostun kadını erkeği olmaz. Ama şeytana ve fitneye fırsat verecek, her türlü tutum ve davranıştan uzak durmak şart.

Şimdi lise çağında çocuklar arasında maalesef çok kötü ilişkiler var. Mesela iki kız kavga ediyor. Bir araştırıyorsun, birinin sevgilisinin sosyal medya hesabına diğeri yorum yazmış. Hem de öyle özel bir şey değil, sadece yorum. Tepki inanılmaz. Çünkü, kız ne sevgilisinin ne de o kız arkadaşının ahlakına güvenmiyor. Büyük ihtimal kendisi de benzer bir yöntemle oğlanı tavladı. ( bu da biz yaşlıların anlamakta zorlandığı bir konu. Eskiden kızlar tavlanırdı. Şimdi oğlanlar tavlanıyor. Ahahha. )

İşin özeti, bir kadınla bir erkeğin arasında duygusal ve cinsel anlam içermeden dostluk yapılabilir mi? Bence yapılamaz. Siz karşınızdakine kadın ya da erkek diye baktığınızda, şeytan iş görmeye başlar çünkü. Karşınızdaki “sadece insan” olduğunda, işte o zaman, iki insan arasında gerçekleşebilecek ilişki biçimlerinden biri olan dostluk, elbette mümkün hale gelir.

Bu türden dostluklar, kolay kurulamıyor. Dostluk, ortak ilgi ve merak alanlarına sahip olmayı gerektirir. Fıtrat olarak farklı yaratıldığımız için, bu ortak noktayı yakalamak zor olabiliyor.

Peki böyle bir dostluk “şart mı” diye soruyorum kendime. Farklı bakış açılarını görebilmek için olsa elbette iyi olur. Ama yoksa da çok dert değil yani. Bence biz kadınlar o kadar renkli bir portföye sahibiz ki, erkek bakış açısı bize ne katacak şaşarım 😊

Selametle….





17 yorum:

deeptone dedi ki...

hocaaam :) çok ilginçti ki bu yazııın valla saol. e artık ilişkiler instada sosyal medyada yaşanıyoor :)

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

"İnsan" olarak görebilmek anahtar gerçekten :) Güzel noktalara değinmişsiniz. Sohbete katılmanız da güzel olmuş :)

Kaystros Tyrha dedi ki...

Merhaba:)
Yazınızı ilgiyle okudum. Gayet de güzel gidiyordunuz. Daha sonra konuya şeytan karışınca herşey tersine döndü. Tartışmaya katılan pek çok arkadaş "Evet, iki karşıt cins arasında pekalâ gerçek dostluk olabilir" şeklinde görüş bildirirken sizden farklı bir yaklaşım gelmesi katılmasam da beni memnun etti. Her türlü karşıt fikre saygım var.
Ben şahsen şeytanı yanımdan atalı uzun yıllar oldu. Bu yüzden karşımdaki kadın ya da erkeği önce insan olarak görürüm. Böyle olunca gerçek dostluk kurabileceğim insanların cinsiyetinin ne olduğu hiç önemli değil. Fakat seçmesini bilmek lâzım, her iki cinsten iyiler de kötüler de çıkabilir. Saygılar, sevgiler:)

mavilale dedi ki...

deep tone teşekkür ederim. beğenmene sevindim. gençler bir alem, sosyalleşmeleri eksik, o yaşta kendi değer sistemlerini oturtamamış oluyorlar. bu devrin gencinin işi çok çok daha zor. çünkü hiç hazırlıklı olmadıkları bir savaşa sosyal ağların dejenere ortamında giriyorlar.

mavilale dedi ki...

manxcat hoşgeldin arkadaşım, konu çok cazipti. iki kelam edeyim dedim. :)) sevgiler...

mavilale dedi ki...

kaystros tyrha; hoşgeldin arkadaşım. tam da ortak noktada buluşmuşuz. karşısındaki kişiyi sadece insan olarak görünce, konuya şeytan dahil olamıyor. :)) selametle

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Ne de güzel yazmışsınız hocam :)
Ben de böyle düşünüyorum ama sizin gibi anlatamazdım galiba :)

mavilale dedi ki...

mor düşler kitağlığı hoşgeldin arkadaşım. teşekkür ederim. bu kadar okuyan insanlar cümle kurmakta zorlanmaz. eminim sen daha güzel yazarsın. sevgiler

Derya dedi ki...

Son satır güzeldi tabi ötekilerde güzel ama gülümsemeden edemedim, haklısınız Zeynep hanımcım ne diyeyim :)

mavilale dedi ki...

hoşgeldin deryacım. benim şükür sebeplerimden biridir,erkek doğmamış olmak. :) çok tek düze, çok renksizler. kategorize etmek istemem, ama hayata anlam katma telaşı olan erkek tanıdığım çok çok az.

Profösör dedi ki...

Güzel bir yazı ve tesbitler de yerinde. İlgimi çekti doğrusu. Gerçek değer insan ve insanlık.

uzmanamator dedi ki...

o listeyi sırf o yüzden tutuyorum orda bazen bir yerlerde beklemem gerekiyorsa bir iki blog okuyup yorum yapayım diyorum paylaşayım diyorum emek verilip hazırlanmkış sayfaları ve bana sosyal medyanın diğer mecralarından daha keyif veriyor :)

mavilale dedi ki...

hoşgeldiniz profösör. teşekkür ederim. saygılar

mavilale dedi ki...

hoşgeldin haticem. blog her zaman daha cazipti. bir ara hız başımızı döndürdü ama özümüze geri döndük ;) bu arada liste için teşekkür ederim cicim sevgiler

deeptone dedi ki...

heeey baksan yaa, isterseen, sen de ağaç ev sohbet konusu bulabilirsin ve yazabilirsiin, yazmak istersen söle bana yaniii :) irem can arkadaşımız ve ben düzenliyoz bu sohmetleri :) pazartesileri yazılıyooo, gündüz veya çoğunlukla akşam yazıyo ilk yazan haftanan ilk sohbetini :)

tülin dedi ki...

Olamadığını elli yılı devirince anlamış bulunuyorum. Genelde bir şeyi anlamam bu kadar uzun sürmez :)

mavilale dedi ki...

:)))) hoşgeldin tülin hanımcım. çok farklı dünyalarız. eskiden bir kitap vardı. erkekler marstan kadınlar venüsten diye. o kadar farklı dünyalarız.