Pages

4 Oca 2020

iki şişle çorap nasıl örülür?


selamlar
bir süredir gündem olan çorapları, dilim döndüğünce açıklayacağım. bazı kısımlar için aslında video çekebilsem çok çok iyi olacaktı. ama şartlar müsait değildi. gerçi özellikle dikmeden önceki hali örgü bilenler için epey net aslında. ben anlatmayı becermem, lafı dolandırırsam ürkmeyin, fotoğraflara dikkatli bakın, yeterli olacaktır. yaparken takılan olursa, gönül rahatlığı ile sorabilir. hadi bakalım başlayalım.
MODELİN AÇIKLAMASI 
İp,ören bayan dora, bonbon lüks gibi, dayanıklı iplerden seçilirse, patik daha uzun ömürlü olacaktır. 
şişim 3 numara, eliniz gevşekse 2,5 numara ile örün. sıkıysa büyütmeyin. sıkı örgü patikte iyidir. :) 

 15 ilmek atarak çorabın ucundan başlıyoruz. bir sıra ters örüyoruz.
düz sırada ilmekleri şöyle düzenliyoruz. 4 ilmek düz ör, bir artır. 1 ilmek düz ör, bir artır. 5 ilmek düz ör, bir artır. 1 ilmek düz ör bir artır. 4 ilmek düz ör. ( artırma işlemini her zaman nasıl yapıyorsanız o şekilde yapabilirsiniz. yalnızca örgünün iki başındaki merkez ilmekleri karıştırmayın o yeter)
arka sırada tüm ilmekler ters örülecek. artırmalar hep ön tarafta.
örgünün iki kenarındaki, sağında ve solunda artırma işlemi yaptığımız ilmeği merkez alıp her ön sırada o ilmeklerin sağında ve solunda artırma yapıyoruz.
bu işlem çorabın ne kadar olmasını istiyorsanız o kadar devam edecek. mesela bu çorap 38 numaraya olur ve 11 defa artırma yapıldı. aşağıdaki kuzulu çorap 37 numaraya olur. 10 defa artırma yapıldı gibi. her numara büyütmek veya küçültmek için bir artırma eksik yada fazla yapmamız gerekir.
bu şekilde çorabın ucu bitti.

artırma işi bitince, ayak kısmını dilediğiniz şekilde yapabilirsiniz. ya beğendiğiniz bir şablonu uygulayın. ya da farklı renklerle çizgiler şeritler yapabilirsiniz. dilerseniz dümdüz de örebilirsiniz.
ben, toplam 28 sıra ördüm topuğa kadar.
aşağıdaki fotoğraf yardımcı olacaktır.
burayı kendi ayağınıza ölçerek ayarlayabilirsiniz.

 28 sıradan sonra çorabın topuk kısmını örüyoruz. topuğu örgünün iki tarafında yarım yarım öreceğiz. dikince tam bir topuk olacak :)
kırmız çorapta ilk merkez ilmeğe gelene kadar 15 ilmek vardı. o kısım bizim topuk oluşturacağımız yer. (yani büyük ya da küçük ördüğümüzde dikkat edeceğimiz yer burası) merkez ilmeklerin ortası ayağın üstü kenarları ayağın altına gelen kısım.
kırmızı çorap üzerinden anlatıyorum. 15 ilmek düz örüp dönüyoruz. arka sıra başa kadar ters. ön sırada 14 ilmek örüp dönüyoruz. arka sırada yine tüm ilmekler ters. bu mantıkla hep bir ilmek eksik bırakarak 7 defe bu işlemi yapıyoruz. topuğun yarısı oluştu.
yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir yer var işte burası için video çekebilsem çok iyi olacaktı ama dikkatli okursanız halledeceğinize inanıyorum.
bu geri dönüşlerde delik oluşmasın diye bir yöntem kullanıyoruz. ilk sıradaki ilmek sayısı ile anlatıyorum. her seferinde yapılacak.
15 ilmek düz ördük, 16. ilmeği örmeden alıp, dönüyoruz. arka sırada örmeden aldığımız ilmeği yine örmeden diğer şişe geçiriyoruz. yalnız ipi ilmeğin etrafından geçirip ters örmeye başlıyoruz.
diğer sırada bu defa 14 ilmek örüp 15. ilmeği örmeden alıp ipi ilmeğin etrafından dolandırıyoruz. her sırada bunu yaparak delik oluşmasını engelliyoruz.
önceki yayınların birinde örgü nihale açıklamıştım. o postta bir you tube videosu var. seyretmeniz faydalı olacaktır.









az önce yaptığımız işlemleri tersinden
yaparak, topuğun yarını tamamlıyoruz.
7 defa yapınca şişin başında 9 ilmek kalacak.
10 ilmek ör dön,11 ilmek ör dön şeklinde simetriyi oluşturalım. bir sonraki ilmeği boş alıp ipi etrafında dolandırırsak, topukta delik oluşmaz. bu ayrıntıyı unutmayalım.



















topuğun yarısı tamamlanınca örmeye devam edip, diğer başa geliyoruz. aynı işlemleri bu taraftada tekrarlıyoruz. bu şekilde topuk tamamlanmış oluyor.









topuklar tamamlandığında çorabın boğaz kısmı yine tamamen sizin tercihinize göre şekillenir. istediğiniz uzunlukta ve desenle örebilirsiniz.
dilediğiniz uzunluğa gelince, 13-15 sıra lastik örüp, tamamlıyoruz.
yanda çorabın dikilmeden önceki hali var. örgüyü iyi bilenler için zaten her şeyin özeti gibi :)


çorabı dün bitirdim ve sabah kar bana sürpriz yapmıştı. ;)



bugün gayret edip, kuzuların sessizliğini de bitirdim. dışarıda biraz yürüyüş yapalım demiştik. bacaklarım soğuktan morarmış resim çekinince fark ettim. :))

gerçi pinterest çok iyi bir kaynak ama ben kullandığım şablonları da buraya ekliyorum. çorapların aynısını yapmak isteyenler için pratik olsun.



umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir. hayırla kalın efendim.
selametle....

12 yorum:

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Çok güzeller. Ellerine sağlık canım. Benim rahmetli anneannem hep örerdi ama o hep beş şişle örerdi.

mavilale dedi ki...

hoşgeldin beyda'nın günlüğü :)
teşekkür ederim. marifet 5 şişle olanda zaten biz onu beceremeyince, alternatif arayışındayız :) sevgiler


Derya dedi ki...

İki çorap ta şahane oldu gerçekten ellerinize sağlık Zeynep hanım, bende en kısa sürede deneyeceğim bu modeli de :) Kar bugün bizede geldi.

mavilale dedi ki...

deryacım çok teşekkür ederim. senin çoraplarda aklımda renkli ip almam lazım

deeptone dedi ki...

ay ne güzel kar tanesi gibi desenli, kırmızı olması da yeni yıl gibi. ay bak, çorap örmek yazım var, yılın son günü yazdığım. en yeni yıl. zamanın olursa oku bak çoraplarımııı :)

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim deeptone yazını merak ettim en kısa zamanda okuyacağım inşallah

deeptone dedi ki...

https://sadevederin.blogspot.com/2019/12/en-yeni-yl.html

baak bu yazıım :)

pelinpembesi dedi ki...

ah nasıl örüyorsunuz böyle zor modelleri, nasıl bir yetenek bilmiyorum.
maşallah , güle güle giyin. manzara da harika. bayılırım kar manzarasına.

mavilale dedi ki...

sevgili deep tone okudum yazıyı çok eğlenceliydi gerçekten. sende yoruma bak istersen :)) sevgiler

mavilale dedi ki...

sevgili pelinpembesi, hoşgeldin arkadaşım. bu işlerin zor olanı 5 şişle örmek. inanın bu o kadar da zor bir şey değil. anlatımım biraz dolaylı olmuştur. ben model anlatırken çok kasıyor ve dolandırıyorum sanırım. daha önce şiş örgüsü tecrübeniz varsa ve çorap örmek istiyorsanız durmayın başlayın derim. instagramdan falan yardımcı olurum. sevgiler

Ecehan dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş, elinize sağlık, zevkle takip edeceğim.

mavilale dedi ki...

hoşgeldin ecehan teşekkür ederim arkadaşım sevgiler :)