Pages

19 Oca 2020

hafta sonu böyle geçti.

                                                        Selamlar
Tatil plansız ama güzel başladı. Yıllardır her ay toplandığımız gün grubumla, kahvaltıda buluştuk. Çok seviyorum bu grubu. Farklı yaşlardan ve farklı yaşamlardan oluşan bir grup. Öyle olunca çok renkli sohbetler dönebiliyor. Birkaç defa kahve içmek için uğradığımız bir mekandı. Ama kahvaltısı, kahvelerinden çok daha güzeldi 😊


 Dost meclisinden sonra, hazır benim minimal çekirdek ailem bir aradayken, aile saati yapalım dedik. Sevgili Mehmet Bozdağ’ın ilk filmi olan Türkler Geliyor filmine gittik. 


Filmin dili basit ama destansıydı. Müzikler, görseller iyiydi. Biraz yakın tarih bilen, birazda tarihe meraklı biriyseniz, ince mesajları alıyorsunuz. Yani o anlamda senaryo derinliği de vardı. Deliler filmindeki gibi muhteşem bir görsel şölen beklemeyin. Biraz Malkoçoğlu filmlerinden biri modern imkanlarla çekilmiş hissi uyandırıyor. Ama ben zaten Malkoçoğlu filmlerini de severdim 😊


 Hikâye, Boşnaklar üzerine kurulunca, mavi kelebek ayrıntısı gayet iyiydi. 
Lisedeyken harika bir Tarih öğretmenim vardı. Sivas Kongre Lisesi’nde Bülent Bulut. Bize derdi ki “Avrupalı uzun yıllar Türk kimliğini, Müslüman kimliği ile özdeşleştirmiştir. Yani Türk derken kastı Müslüman olan herkestir.”
Filmde küçük Boşnak çocuğunun “bende Türk olacağım” repliği, o dersi hatırlattı bana. 😊
Velhasıl-ı kelam, sevdim filmi. Hazır 15 tatilindeyiz, çocuklarını götürün, sizde izleyin derim. Yalnız 10 yaş sınırı var, bilginiz olsun. 


 Aralık ayını değerlendirirken, diktirdiğim pazen elbiseden bahsetmiştim. sevgili pelin pembesi nerede fotoğraf demişti haklı olarak. işte efendim; benim, minnoş, sevimli kırmızı çiçekli fistanım. :) cumartesi günü, kızım içinde ölçü verdik. o da çok sevimli bir desen. bakalım onun sonucu nasıl olacak. 



Bugün bahçeli minik ev hayalimiz için arayış günüydü. Elimizde bir iki alternatif, sonra bunlara da alternatif üçüncü bir fikir var 😊 kısmet bakalım.

Yarın tatilin ilk günü sayılır. Dışarıdaki  kendini kar zanneden yağış türü abartmazsa, Erciyes Dağı’na gerçekten kar görmeye gideceğiz. O da kısmet bakalım 😊

Hadi selametle….

5 yorum:

Derya dedi ki...

Ne güzel olmuş haftasonu dolu dolu, öğretmen ne kadar önemli değil mi? gerçekten bir çocuğun hayatında farkr yaratıp, güzel yerlere yönlendirebilen bir etken. Elbiseniz şahane, güle güle giyin, bahçeli evi okuyunca bende heyecan yaptım bizimde hayalimiz, inşallah size uyan sevdiğiniz bir yer olur. Erciyes gezisi içinde şimdiden iyi eğlenceler ve tabi ki iyi tatiller :)

uzmanamator dedi ki...

maşallah pazaen elbise de pek bi yakışmış

mavilale dedi ki...

evet deryacım, öğretmenlik peygamber mesleği. kişiyi evirip çevirip bir yöne kanalize edebiliyor. teşekkür ederim ayrıca elbiseyi bende çok sevdim :) erciyes'e gidemedik. çünkü hava merkezde bile eksi beş. bu hafta hava çok soğuk görünüyor. inşallah haftaya planladık. sevgiler

mavilale dedi ki...

haticecim çok teşekkür ederim canısı.

deeptone dedi ki...

oleeeey hayat güzeeel. elbise güzeel, erciyes keyifli olsuuun, gün güzeel, ailece film oh oh. ottoman diye yeni dizi başlıycak netflix, fatihin hayatı. onu da izleriz işallah. kızının elbisesi de güzel olcak tabiiiii :)