Pages

14 Eki 2021

14.10.2021


Selamlar
Günün konusu, birinden aldığımız ders. 
Ben birinden değil de, bir andan, aldığım dersten bahsedeceğim size. 
Bitlis, Tatvan'da görev yaptığımız yıllardı. 30 lu yaşlarımdaydım sanırım. Polis lojmanlarında oturuyoruz. Lojman tecrübesi olanlar bilir, Yaz döneminde, tayini çıkan arkadaşlar, evleri boşaltır. Temmuz gibi, lojman kuraları çekilir. Dışarıda oturan ailelerden kurada çıkanlar, o evlere taşınır. Bu nedenle her yaz, yeni komşularımız olurdu.  Lojmanın yazılı olmayan normlarından biri de, yeni gelen komşulara, "hoş geldiniz" ziyaretleridir. Eski komşulardan gruplar halinde ziyarete gidilir. 

Senenin birinde, ben memlekette olduğum dönemde, yeni komşular geldi ve ziyaretler başladı. Ben arkadaşlarla konuşurken, beni de bekleyin, diye ısrar ediyorum. Ama bir türlü kısmet olmadı. Benim arkadaş grubu, yeni gelen komşulardan birine bensiz gitmek zorunda kaldılar. Ben nasıl bozuluyorum, kızlara, nazın niyazın bini bir para. 

Neyse, gel zaman git zaman, ben bu, bensiz gidilen komşuyla denk geldim. Aman Allah'ım, kadın benim asla anlaşabileceğim biri değil. İşin kötüsü beni acayip merak ediyor. Ben o gün kadına gitseydim, kesin sıklıkla bana gelirdi ve bana ciddi bir sınav olurdu. Ben ilk adımı atmadığım için kadın buna cesaret edemedi, bana hiç gelemedi. 

İşin özeti, bir şey olmuyorsa vardır bir hikmeti, dedim o saatten sonra. Olmayan şeyler için, ne kendimi ne çevremi üzmedim. 
Yarın görüşürüz, selametle...

2 yorum:

duygu özkan dedi ki...

Her şeyde bir hayır vardır. Bazı insanlar ilginç, yüz bulunca astarını isteyenler var. Eskiden bir komşumuz vardı, bir iki kere görüştük diye sanki çok samimi olmuşuz gibi sürekli bir şey isterdi, çocuklarını bırakmaya çalışırdı, mesaj atardı artık rahatsız olmaya başlamıştık. Gece yarısına yakın gelip zili çaldı bir keresinde, şarj aleti bozukmuş. O saatte gelince kötü bir şey oldu sandım. Böyle davranışları sevmiyorum.

deeptone dedi ki...

oh iyi tesadüf olmuş :)