Pages

1 Eki 2021

01.10.2021

 


Sevgili Yüreğimin İklimi, ekim ayı boyunca sürecek bir yazma planı çıkardı bize. Bismillah deyip başlayalım. 

1) Karakterini tanımlar mısın? 

En zor soru bu sanırım. Allah'ın Zeynep kulu nasıl biri? İste resimdeki deyip, yazıyı bitirsem mi dedim, bir ara. hahahahahah O kadar gıcık olmaya gerek yok deyip, vazgeçtim :)))) 

Beni tanımak için biraz yaklaşmak gerekiyor. Yengeç burcuyum. Kabuğum serttir benim. Beni tanımanın formülü o kabuğu aşmaktan geçer. İnsanlara olabildiğince kibar davranırım ama herkesi özelime almam. Kolay değil o halkaya girmek. Yaş geçtikçe, halka da değil artık, daha köşeli bir koruma kalkanım oldu sanki. Kabuk sertleşti yani. Fakat bunu derken, asla ama asla insanlara bed bir tavır takınmam. Bana kendini açan herkesi dinler, anlamaya çalışırım ama kendimi herkese açamam. Hatta tam anlamıyla içimi açtığım biri var mı acaba diye soruyorum kendime, yok gibi. Peki mutlu musun bu halle diye soracak olursanız, değilim. Derdimi, kederimi, isteklerimi daha açık ortaya koyabilsem, keşke. İnsan anlaşılmak istiyor çünkü ama mizaç işte, değiştirmek kolay olmuyor. 

İşimi seviyorum. gençlerle irtibatta olmak bana çok iyi geliyor. Onların yaşam enerjisi insanı cezbediyor. Fakat son yıllarda daha karamsar bir ruh halinde çocuklarım. Çok bunaltıyoruz çocukları. Rehberlik yapmamız gereken yerde, hiçbir desteğimiz yok. Hiç bulaşmamız gereken yerlerde müdahalemiz çok. Neyse neyse konu benim karakterim, bu dert sonraya kalsın . 

Hobilerim var, malum. onlarla uğraşmayı seviyorum. 24 yıllık öğretmenliğin karakterime kattığı özellik, sanırım sistematik olmak. Eğer bir plan yapmadıysam, günüm haftam, hobilerim, okuma düzenimle ilgili; kendim, boşlukta sallanıyor gibi hissediyorum. Eskiden küçük not kağıtlarında yazılı planlarım olurdu, bir süredir ajanda tutuyorum. daha işlevsel oluyor. 

Öyle maceracı bir tip değilimdir. Klasik gelenekçi bir yengeç burcuyum. İlk tanışanlar için kolay bir insan değilim. Çünkü, baştan anlatmaktan çok dinlemeyi seviyorum. sonrada çenem durmuyor :)) Mesleki dezenformasyon sanırım. Her konuda kuracak cümlem var. Ukala olarak algılanmak en büyük korkum o nedenle. 

Huysuz olabiliyorum. Dinleniyor olmak benim için yaşamsal ihtiyaç. Hiç bir şeyi, laf olsun diye yapamam, yaptığım her işe tutkuyla sarılırım. Bu nedenle bazen sıkıcı olduğumu düşünenler çıkıyor. 

Her olay ya da durumda şükredilecek bir yan bulurum. Hayatın bana getirdikleri ile didişmek yerine onları anlamaya çalışırım. baktım olmuyor, kabullenirim. Mutluluk benim için elzem çünkü. beni ayakta tutan, pozitif düşünceler. Bazı insanlar gerilimden beslenir, enerji yüklenir gerilim yüksekken. Ben tam tersi, mutsuzsam çekilmez olurum, Üretkenliğim düşer. Öğrenemem. Kısaca depresyona girerim. Bu da hiç bana göre bir şey değil. En büyük korkum, depresyon. Çünkü girersem çıkamam, oralarda kalırım. Benim gücüm, her olayı zihnimde olumlayabilmem. Aksi beni tüketir. 

Bu kadar çok kendimden bahsettiğim bir an olmamıştı. İyi geldi. Özlemciğim, teşekkür ederim.

Düzenli yazmaya çalışacağım. Umarım başarılı olabilirim. şimdilik Selametle... 


10 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

****tam anlamıyla içimi açtığım biri var mı acaba diye soruyorum kendime,
demişsin ya bence var o da ALLAH...
****bir süredir ajanda tutuyorum
bu çok güzel gelecek yıl bende yapacağım
****baştan anlatmayı çok dinlemeyi seviyorum. sonradan çenem durmuyor :))
yükselenim galiba benimde yengeç burcu bu konu da eşitiz.( doğum saatimi bilmiyorum aralıkta astrologtan randevu aldım ortaya yengeç çıkarsa şaşırmam:))
****mutsuzsam çekilmez olurum, Üretkenliğim düşer. Öğrenemem. Kısaca depresyona girerim
depresyondan çıkmak için müzik ve yürüyüş tavsiye ederim.

Katılımın için teşekkür ederim,olmak isteyipte olamadığım bir meslektesin seni tebrik ederim.
Sevgiler,

deeptone dedi ki...

hımmmm zor ve huysuz bir klasik yengeç hımmm :)

mavilale dedi ki...

Rabbime her hakim ayan zaten. Kum bazında, kendimi açabildiğim birinpehk yok. Ama keşke böyle olmasa
Yazacağım inşallah süreçte

mavilale dedi ki...

Hem de nasil 😅😅

Vakt-i Dem dedi ki...

Etrafımıza kabuk örmek sanırım artık hepimizin sorunu.Mizacımız da biraz yatkınsa kabuk daha da sert oluyor.

mavilale dedi ki...

Herkes o kadar kendiyle meşgul ki, karşıdaki insana emek vermeye gönüllü değil insanlar. Bir kısmı da verici olmaktan bıktı. O yüzden vazgeçti malesef.

SevKoz dedi ki...

Kendini tanimak ve boyle acik yureklilikle anlatmak ne guzel

mavilale dedi ki...

sevimcim, teşekkür ederim :))

Gonca dedi ki...

Ama ben seni seviyorum sevimli yengeç 🦀

mavilale dedi ki...

Gonca; bende seni seviyorum, sevgili kova :)