Pages

19 Eki 2021

19.10.2021

Selamlar
Günün yazı konusu, "senin kalbini kazanmak isteseler, neler yapmaları gerekir" 

Benim için dinleniyor olmak çok kıymetli. Etkili dinlemek dedikleri şey. Hayatta neyden nefret ediyorsun deseler, bir şeyi iki kere söylemekten derim, sanırım. Öğretmen olmam işin ironik kısmı.  
Bununla bağlantılı olarak, bir hediye ile beni etkilemenin formülü, pahalı bir hediye almak değildir. Eşimin bana aldığı ve beni mutlu eden şeylerden biri plastik maşrapadır. Üç gün önce mutfakta kullandığım, maşrapa kırılmıştı. Yemek yaparken, gayri ihtiyari söylenmişim. adam üç gün sonra doğum günümde elinde maşrapa ile gelmişti. 😄 "Nereden bildin ihtiyaç olduğunu" dedim. Yemek yaparken, söyleniyordun, duydum dedi. Nasıl mutlu olduğumu anlatamam. 

Birinin dikkatimi çekmesi için, hobilerinin olması, farklı ilgi alanlarının olması gerekir. Bana bir şey öğretebilecek insanları hayatıma almayı seçiyorum genellikle. Bilgisini paylaşmaktan çekinmemeli insanlar bence. Sanırım o nedenle çenem hiç durmuyor. Durmadan bir şeyler anlatıyorum 😆

Yeniliklere açık olmalı. Karşılaştığı yeniliklere karşı önyargısı olan insanlardan hiç hoşlanmam. Bir yeniliği anlamadan dinlemeden hemen "istemezuk" naraları atanların, özgüven problemi olduğunu düşünüyorum. Özgüveni olmayan insanlarla nitelikli ilişki geliştirmeniz çok zordur zaten. 

Son olarak, benim üzerimde iyi bir etki bırakmanın şartı, gençlere karşı anlayışlı ve sevecen tavır takınmaktır. Gençlere karşı tahammülsüz ve merhametsiz olduğumuzu düşünüyorum. 30-40 yaşına gelmiş adamlar kadınlar, 15 yaşındaki yavruları akranları gibi acımasızca eleştirebiliyorlar. Kendini arama macerası sırasında yaptıkları nedeniyle sorguluyorlar. Onları sorguladıkları kadar kendilerini sorgulasa bu insanlar, o gençler için daha doğru model olurlar. Gençlere tahammülü olmayanlara benimde tahammülüm yok. 
Hatta ben gençlere o kadar inanırım ki, bu 18 yaşında milletvekili seçilme hakkı verildiğinde, gençler yok canım daha neler dediler. Ben neden olmasın demiştim.  Çocukları o kadar eleştiriyoruz ki, büyük işler yapabileceklerine dair inançları kalmıyor. Özgüvensiz yetişkinler, özgüvensiz nesiller yetiştiriyor malesef. 

Beni tavlamanın formülü bunlardan geçiyor işte 😄
Yarın görüşmek üzere, selametle 

 

5 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

merhaba:
Yazın beni yıllar öncesine götürdü. Yeni başladığım işte birlikte çalışacağım bayan, yaptığım işi bir defa gösteririm bir daha göstermem demişti. Ben de hen gözleri dört açtım hem kulakları. Bu benim sonraki yıllarda çok işime yaradı, ekranı hafızama kazımışım akşamları işte sorun olduğunda aradıklarında evden ekran karşımdaymış gibi iş yaptırıyordum.
İş veya bir bilgi bence tekrar tekrar anlatmalısın, herkesin anlayış kapasitesi aynı değil, hatta ben anlamazsa en son ajandaya yazdırıyordum ki not olsun onlara.
Sevgiler,

mavilale dedi ki...

Mesleki anlamda tabiki aynı şeyi kırk kere anlamazlarsa kırk bir kere anlatırım. Sanırım öğretmenlik hayatımda ki hu sık tekrar bünyede alerji yaptı. Aynı şeyi tekrar tekrar söylemekten sinirnokmaya başladım 😃

duygu özkan dedi ki...

Dinlenmek çok önemli gerçekten. Sözlerime kulak asılmadığında çok gıcık olurum. :) Gençler konusuna gelirsem ne yalan söyleyim bazılarına tahammülüm yok, özellikle 'ergenim asiyim istediğimi yaparım' tavrında olanlara.

deeptone dedi ki...

ohoooo sen sadece ciddi ve sıkıcı değil zorsun da hanfenduuu kikiriki :)

Ecehan dedi ki...

Ahh ahhh... Doğum gününde mutfağına maşrapa alınan kadın nasıl sevindiğini anlatamayacak kadar yüce gönüllüyse... Öperim ben o yüreği <3