Pages

28 Nis 2020

28 Nisan 16/14

 
Selamlar
Motif grubu ile diz battaniyeleri ördüğümüzden bahsetmiştim. Karantina sonrası, büyüklerimize hediye edilmek üzere. Ben şimdilik bir tanesini bitirdim. Bakalım elimdeki iplerden, bir tane daha çıkacak mı? 

Bugün robot tasarlayacağız.
Aslında üzerine pek düşünmediğim bir konu. Bir robotum olsa, ondan neler yapmasını isterdim? 
Ramazanın ilk günü, bizim ev ahalisi mantı istedi. Normalde Kayseri'de olunca mantı yaptıracak hanım çok rahat bulunur. Hatta burada bir işletme var. Hazır kesilmiş, numaralı mantı hamuru üretiyorlar. Mesela sen gidip 3 numara hamurdan yarım kilo alıp, evde rahatlıkla dolduruyorsun. Hamur yoğurma, açma kesme telaşı yok. Ama bu ara korona var malum. Ekmeği bile evde yaparken, hamuru almak pek hijyenik olmayabilir. Her ne kadar işletme tertemiz bir yer bile olsa, risk risktir. Tabi ki ben mantıyı sürecin en başından itibaren, kendim yaptım. Hala omuzlarımda ve boynumda o günden kalma hatıralar var :) Öyle olunca bu hamur işlerini becerebilen bir robot olsa hayatım cidden kolaylaşırdı. 

Sonra ev işlerinden hangisini hiç sevmiyorsun deseler, ütü yapmak derim sanki. Aslında çok sevmediğimden değil ama bir süre sonra, kokusu başımı ağrıtıyor ve ütü çoksa bu defa boyun fıtığım ses veriyor. Yani bizim robot kız ütüde yapsa çok iyi olur. 

Yemek yapmayı seviyorum, orada işime karışmasın ama ben yemek yaparken getir götür işine baksa, daha konforlu olurdu tabi, Bu arada Şüheda, görse "robota ne gerek var anne, ben varım ya" diye imalı bir laf göndermesi yapardı, kesin :)

Şimdi düşününce, bu çamaşır ser, topla işi de gıcık. Bizim robot makinaları da boşaltsa hiç fena olmaz. 

Gördün mü alış verişi unuttuk. Helede bu koronalı günlerde, manavı, marketi yapsa gelse ne güzel olur. Hem sistemine bir yükleme yaparız, meyvenin sebzenin tazesini, güzelini seçebilir. Ürünlerin üzerinde bir kod olmalı, üretim yeri tarihi falan filan, robotun sistemiyle uyumlu bir kod. O zaman benden bile bilinçli alış veriş yapabilir. 

Şimdi bu kuzucuk bu kadar işi yapıyorsa, bizim evin elemanı olur. Mutlaka hoş sohbet olmalı. Mesela market listesini sistemine yüklediğimde, "dondurmada alayım mı" desin. Ya da yemek tercihi yaparken fikir versin. Yaptığım yemeğin kalorisini falan hesaplasın. Göğüs kısmında bir ekran olsun, bana yemeğe yardım ederken, o ekrandan bloglara girip, bana son yüklenen postları okuyabilir. İstediğim yorumları, istediğim bloga yazabilir. Böylece aramızdaki ilişki kişisel ve daha samimi olur, sohbette etmiş oluruz. 
Ay ben çok sevdim bu minnoşu. Bir ad bulmalı buna şimdi. siz ne dersiniz, adı ne olsun benim tatlış robotun? :))



Sevgili Derya'nın bloğundan kopya çektiğim, tutacakla geldim bugün. Dikiş makinam yok ama elde dikiş yaptım. Tığ işi kısmını, kızım ördü. Kalanı ben toparladım. Akşamdan beri, gidip gelip seviyoruz. Fikir için teşekkürler Derya.


İnstagramdan Çiğdem Hanım var. Çok hoş bir hanım. Çiçeklerin sultanı diyorum ben ona. Normalde bu mor yonca, kökündeki o fasulye gibi taneden çoğaltılıyor malum. O dalını filizlendirip, bir deneme yaptı ve ikinci dal sürgün verdi. Bu beni çok heyecanlandırdı. Bende denemeye karar verdim. Bakalım bizim tecrübemiz nasıl sonuçlanacak. 

Yarın görüşürüz, selametle.....

6 yorum:

Derya dedi ki...

Zeynepcim bende senden ilham alıp bir pisicik de ben yapabilirim her an, ellerinize sağlık pek güzel olmuş. O yonca çiçek çok arsız çabucak büyüyüp çoğalıyor, geçen yıl öldü sandım bu yıl toprağını dağıttığım her saksıda çıktı :) umut çok yani. Robotu ben mutfağa hapsettim sen alışverişi de düşünmüşsün çok doğru hele bu günlerde :)

ruşyena dedi ki...

Dünya şu anda insanlığı robotlarla yaşamaya alıştırmakta olduğu için bu tür hayallerden kaçıyorum. Zira bazı insanların yerini de robotlar alacak ve o insanlar bu dünya için işe yaramaz, fazlalık haline gelecek... O günleri görmeyiz tabii ki ama çok ürpertici... Belki de geleceğin insanları bizlerin zamanını hayal edip mutluluğu kendi işlerini kendi görmelerinde hayal edecekler ama ellerine geçmeyecek... Çok distopik görünüyor ama çok da gerçekçi... geleceğin robotik, yapay zekalı dünyası ürkütüyor beni.

mavilale dedi ki...

secgili ruşyena robotlar konusunda çok haklısın. yapay zeka insanı ürkütüyor.

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim deryacım. çok ufuk açıcıydı.

deeptone dedi ki...

mandı var mı yingiiiiiii :)))) ilk foti ne hoş :) feriha hanım geldiiiğğğ yeni bölüüm :)

mavilale dedi ki...

sevgili deep, mantı hep var hahahaha
az sonra geliyorum feriha hanıma sevgiler