Pages

18 Nis 2020

18 Nisan 2020 16/4



selamlar
Bugün yazım geç kaldı. Çünkü bu hatun kişinin doğum günüydü. Akşama kadar, evde ama ful aktivite ile geçti. Buraya oturmadan en son irmik helvası kavuruyordum. Yani dolu dolu mutfak aktivitesi. :)) Şu an su içsek taşacak sanırım. hahahaha
Evlatcığım sağ selamet nice güzel yılların olsun inşallah. Benimde o güzel günleri görecek ömrüm. :)

Bugünün sorusu, evdeki antika veya nostaljik eşyanın hikayesi.


 Bu sehpa ve üzerindeki vazo benim evde hikayesi olan eşyalar.
Sehpanın aynısından babaannemin vardı. Babaannem vefat edince büyük amcamın hanımı otoritesini konuşturdu ve "sehba bende kalacak" dedi. Yani anneme geçemedi malesef. Ben o çocuk halimle bile çok severdim bu sehpayı. Bize kalsın çok istiyordum, ama olamadı. Gel zaman git zaman ben evlendim, gördüm ki aynı sehpadan kayınvalidemde de var. "Büyük gelinler sehpayı alır adeti" var madem. Bu defa sehpa bana kalır diye seviniyorum içimden. ( fena mıyım ne)

Ama benim sevgili kayınvalidem sıklıkla eşya değiştirmesyle meşhur. Birde kendince taktikleri vardır. Evde herkesin bildiği ama kayınbabamın bir türlü çözemediği işaretler vardır. hahahaha
Bir eşyadan sıkıldıysa, helede böyle ufak tefek bir eşya ise, ev dekorasyonunda yavaş yavaş dış kapıya yaklaşır o eşya.
 5 sene oldu sanırım, Sivas'a gittik. Birde ne görelim, benim sehpa evin dış kapısının hemen dibine konulmuş. Üstünde de dekoratif bir tabak, Evin anahtarlarını falan koyuyorlar içine. Eyvah! dedim, sehpa atılacak. Aramızda da resmi bir ilişki var, hayatta isteyemem. Ama kıvranıyorum, bir daha gelişimize sehpa kesin atılmış olur. Ben böyle binbir endişe içinde otururken. eşim "anne sehpadan sıkıldın sanırım, atma bize ver" demez mi... Sevinçten o kadar insanın içinde boynuna sarılacaktım. hahahahaha Özetle, benim babaannemin değil ama kızımın babannesinin sehpası bizde. Boyamamı salık veren çok insan oldu. Ama ben kararsızım. Orjinal haliyle kızıma geçsin istiyorum .

Vazo mu? O işte benim babannemin. Ama, o da yakın zamanda geldi. Büyük amcamın, büyük kızı Menekşe ablamdaymış. 3 sene önce, bir bayram ziyaretinde bana verdi. O eşimden şanslı, çünkü o kadar insan içinde boylu boyunca sarıldım ona. :))))


Kişisel merakım nedeniyle, fincan topluyorum. Başta eski fincanlar diye yola çıktım. Ama şimdi şeklini, desenini, porselenini sevdiğim tüm fincanları topluyorum. Niyetim torunuma bir hatıra bırakmak. Zaten nasipte varsa, bir torunum olursa, ona kalana kadar hepsi eski fincan olacak. :))
İşte böylede pratiğim. hahaha


En sevdiklerimden, tepsiye sığanları, yakından göstermek istedim.


Bunlarda annemin mutfağından aşırdıklarım :))


Neredeyse unutuyordum. Annemin mutfağından aşırdığım şeylerden biride bu tepsi. Kendisi benden büyük olur. Her kullandığımda saygıda kusur etmiyorum. Zaten çocukken, mutfakta iş yapacağım, derken garibi epey hırpalamışım. Kenarlarında bir iki yer hafif eğilmiş. Annem yüzüme vurmadı ama ben tepsiyi görünce hatırladım o sakarlıklarımı. :))

Yarın görüşürüz. Selametle...

20 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

ne güzel şeyler biriktirmişsin. vazonun yeşil rengi vardı bizde de. fincan koleksiyonuna bayıldım. Doğum günü içinde sevdiklerinizle birlikte sağlıkla mutlulukla nice senelere

sessizkaldım dedi ki...

fincanlara bayıldım çok güzeller gerçekten :) ve ne güzel bir tesedüftür ki aynı vazodan annemin de var ona annesinden kalmış ta genç kızlık zamanın da almış görünce pek bir mutlu oldum :) doğum günün de kultu olsun ailenle sevdiklerinle sağlıklı huzurlu daha nice güzel yıllara inşallah canım benim sevgiler ...

ruşyena dedi ki...

Güzel kızına sağlıklı, mutlu nice yaşlar Zeynepcim...
O sehpanın kısmeti senin evdeymiş, benzeri de olsa dönmüş dolaşmış gelmiş . :)

deeptone dedi ki...

maşallah maşallah nice yaşlaraaa bol irmikleee hihi. o vazodan babaannemde de vaaar :)

Akela dedi ki...

Fincanlar şahane gözüküyor gerçekten. Sağlıklı, huzurlu nice yaşlar dilerim :)

uzmanamator dedi ki...

Ne güzel anıları var eşyaların o anılarla eve o kadar pozitif enerji yüjlüyırdur ki bir kalkan oluyordur negatife benim fikrim temwnnim bu yönde, ayrıca Şüheda premsesde de gözüm yok desem yalan olur nasıl ki seni anne gibi sevebileceksem Şühedayı da kızım gibi severim çünkü o kadar doğal ki bu his fotoğraflardan bile geçiyor maşallah kızıma 🥰🥰

fatmauzmez.blog dedi ki...

vazonun yeşilinden annemde de vardı ama fincan koleksiyonunuza bayıldım,çok güzel bir emanet olur torun için......Allah sağlıkla o günleri göstersin inşallah......

Ayşenur Yılmaz dedi ki...

Kızçenizin doğum günü kutlu olsun, gülen yüzü hiç solmasın :)
Fincanlar harika. Benim de içimden geçmiyor değil :)

Derya dedi ki...

Öncelikle yeni yaşınız kutlu olsun, kızına sağlıklı mutlu nice seneler dilerim. Sehpaya kavuşmana sevindim, ama ben o murano sanırım vazoya bittim, arıyorum bir yerde düşürürsem ister vazo ister küllük bende istiyorum :)

mavilale dedi ki...

yüreğimin iklimi çok teşekkür ederim. bir zamanlar büuüklerimizde bende olan kimsede olmasın kaygısı yokmuş. :))

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim özlemcim. doğum günü çocuğu kızımdı :)))
senin blogda vazoyu görünce bende aynı duyguyu hissettim.

mavilale dedi ki...

teşekkür ederiz Ruşyena.
evet ya nasipte varmış. atıldıktan sonrada gidebilirdik. :)) sevgiler

mavilale dedi ki...

teşekkür ederiz deep, itmik helvasına mum dikilebilir yani ne olmuş :))))) sevgiler

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim akela. sevgiler

mavilale dedi ki...

teşekkür ederiz haticem. bizde seni çok seviyoruz. erkutcuğumun da çok sempatik bir enerjisi var. anasının oğlu diyorum her seferinde :) sevgiler

mavilale dedi ki...

fatma üzmez çok teşekkür ederim. niyet ettik bakalım nasipte var mı sevgiler

mavilale dedi ki...

ayşenurcum çok teşekkür ederim. çok seviyorum, niyetin varsa başla derim. sevgiler

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim deryacım, bende bu tepesinde fiyongu olan şekerliklerinden istiyorum ya nasip bakalım

Nilgün Komar dedi ki...

şüheda'nın doğum günü tekrar tekrar kutlu olsun.. bence sehpa aynı şekli ile kalsın.. antika avcılarını izliyorum boyanmamış olan eşyalar çok daha değerli oluyor :) tabi bizim istediğimize karışamazlar ama bu rengi ile havalı bence..

Gonca dedi ki...

Şüheda kuzuma mutlu sağlıklı huzurlu yaşlar dilerim. Bu sehpa hikayesini hatırlıyorum yine aynı tebessümle okudum :) fincanlarsa ayrı güzeller sanat eseri gibi