Pages

25 Nis 2020

25 Nisan 16/11



Selamlar
Bugün konumuz sosyal medya

Sosyal medya; çağın en büyük gerçeklerin biri. Ama her şey gibi belirleyici olan yine insan. Onunla kavgaya tutuşmanın kimseye bir faydası yok. Aslında bize bizi gösteriyor. Zaaflarımızı, güçlü yönlerimizi karakterimizi bir şekilde ortaya koyuyor.

Şehirlerin kalabalıklaşması, komşuluk ilişkilerine zarar vermiş durumda. İnsanların bu ihtiyaçları artık sosyal medya aracılığı ile gideriliyor. İnstagram üzerinden toplaşıp, kahve içmelerimizin başka açıklaması olamaz sanırım. 😊

Faydalarını maddelemek gerekirse;

1) Benim hayatımın artık çok özel bir parçası haline gelen çok kıymetli arkadaşlar edindim.
    2) İngiltere’de yapılan bir tasarımı, Anadolu’nun ortasında Kayseri’de görüyor, hatta örüyorum. :) 
     3) Bilgiye ulaşmak hiç olmadığı kadar kolay.

Zararları neler derseniz;

1   1)  Bilgiye ulaşmak kolaylaştı ama bilgi kirliliği denilen bir kavram girdi hayatımıza.
     2) Zararlı olmasının en büyük nedeni, biz yetişkinler sosyal medya ile ilişkimizi olması gereken noktada tutamayışımız. Bu hem bizim vaktimizi kötü kullanmamıza hem küçüklere kötü örnek olmamıza neden oldu. İster istemez aile saatlerinden çaldı. Ama bu sosyal medyanın değil, başta dediğim gibi bizim hatamız. Ama ondan kaynaklanan bir durum olunca zararları hanesine ekledim.
    3) İnsanlardaki güven duygusuna zarar verdi.

En başta dediğim gibi, zarar hanesi alında bizim zaaf hanemiz. Sosyal medya biz nasılsak öyle. Freud, insan benliğine etki eden iki unsurdan söz eder. İd ( alt benlik), süper ego ( üst benlik). Bireyler eğer id’in etkisinde ise, sosyal medya onun hayatının kabusu olabilir. Ama bireye süper ego, etki ediyorsa, bu defa kişisel gelişime katkısı paha biçilmez.

Yarın görüşürüz, selametle….





8 yorum:

deeptone dedi ki...

faydası daha çoktur herhaldeee :)

mavilale dedi ki...

bencede faydası daha fazla zarar dediğimiz bizim hatalarımız zaten

Fulya34 dedi ki...

internet nasıl kullanacağına bağlı değişir, sonuçta burası dünyaya açılan bir kapı

Gonca dedi ki...

Kullanmayı bilirsek oldukça faydalı ama çocuklara kontrolsuzce birakilmamali

Esen Can dedi ki...

Her şeyde olduğu gibi sosyal medyada da yarar/zarar dengesi. İşin içinden çıkılamaz hale geldiğinde olduğu gibi bırakabilmeli. Ben facebook'u öyle bir zamanda bıraktım ve bir daha da dönmedim, seneler oldu..
İrade mühim, hep iyi yanlarından faydalanalım inşallah..

MAVİANNE dedi ki...

sosyal medyayı verimli kullanan için bir nimet
zamanı iyi planlamak lazım
bağımlılık kötü tabi ki,
ama güzelliklerini yaşayıp, abartmamak gerek diye düşünüyorum ben de

Zeynep dedi ki...

Çok büyük bir nimet sosyal medya, iradesi de elimizde. Eh sonuçta normal yaşamda da böyle değil mi? Kötü bir çevre ve iyi bir çevre var, hangisinin içinde olmayı istersek orada oluyoruz.

Yazının sonunu da nasıl öğretmen gibi bitirmişsin ama 😊 Bak yeni bir şey eklemiş oldum senden kendime 🎈

sessizkaldım dedi ki...

bu sosyal medya da hiç bitmiyor zaten bu Bilgi kirliliği ne yazık ki... gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸