Pages

23 Nis 2020

23 Nisan 16/9


Selamlar
23 Nisan 1920, bir milletin, iradesine vurulmak istenen zincire baş kaldırmasıdır. O nedenle milli micadelemizin önemli bir köşe taşıdır. Bu kadar kıymetli bir günü, çocuklarına armağan etmek ancak bizim gibi âli milletlerin yapabileceği bir şeydir. Dünya durdukça dursun 23 Nisan. 
Resimdeki minik, benim en küçük yeğenim. Bizde ondan küçük çocuk kalmadı, herkesler büyüdü :) 


Meydan okumanın 9. günü. Sandviç tarfi, vereceğiz birbirimize.
Sandviç dediğin, pratik olur değil mi hahaha. Bu sandviç, evde kal günlerine özel :)


EKMEK HAMURUNUN TARİFİ
2,5 su bardağı ılık süt
yarım paket yaş maya
1 yemek kaşığı şeker ( şeker tepeleme olmayacak. hatta bir tatlı kaşığı bile koyabilirsiniz. o da tepeleme olmasın) 
1 tatlı kaşığı tuz,
2 yemek kaşığı zeytinyağı
6 su bardağı un 

2,5 su bardağı sütün tamamını süt koymak zorunda değilsiniz. Aynı miktar sıvıyı, süt ve su karışımı da yapabilirsiniz. Maya, şeker ve sıvı karışım, yoğurma kabına alınır. 10 dakika kadar mayanın aktifleşmesi beklenir. Ardından diğer malzemeler eklenip, hamur yoğrulur. Ben, beyaz un ve tam buğday unu karışık bir hamur yoğurdum. Siz dilediğiniz unla yapın. Mayalı hamur yoğrulmayı sever. O yüzden, üç beş dakika yoğurun katlayarak. Sonra mayalanması için sarın. Maksimum 1 saate hamur hazır. 



Hamurun yarısı ile, ekmek pişirdim. Kalan yarısı ile 5 tane bazlama, 5 tane gözleme yaptım. Çok fonksiyonlu bir hamur :))


Gelelim sandviçe, ekmeğimiz son derece yöresel oldu ama sandviç içeriği internatianol :))
Yumuşamış avakado vardı evde. Sandviç'in içeriği, avakado ve yumurta. Avakadoyu birkaç damla limon sıkıp ezdim. Yumurtayı pişirdim. Bazlamanın altına avakado, onun üstüne yumurtayı serip, ekmeği sardım, Oh misss :)) Tavsiye ederim.



 Evde tulum peyniri vardı. Birkaç tanede gözleme yaptım. 3 kişilik evin bazlamasıda, gözlemeside 5 tane olur efendim :))



Korona günlerinden paylaşımlarda çoğaldı. Bugün meydan okumaya ek olarak, onlardan da bahsetmek istedim. Ubuntu bitti. Dedri Uys'ın harika tasarımı. İkinci defa örüyorum. Sonuç yine çok tatmin edici. You tube sayfasında o kadar güzel anlatıyor ki, İngilizce hiç bilmeyen ben bile çok rahat onunla beraber örebiliyorum. Düşünenler hiç durmasın derim.


Benim canım motif grubumun en tatlış elemanı sevgili Neslihan, elimizdeki iplerden motif örüp, diz battaniyeleri yapalım, karantina sonrası belirlediğimiz bir huzur evine gönderelim dedi. çok cazip geldi fikir. Günde 6 tane motif örme görevi verdim kendime. Bakalım iplerim beni nereye kadar götürecek.


Yüzüklerin efendisi serisinin son kitabı, Kralın dönüşü bitti. Şimdi sıra Hobbit'te. Kasedi başa sarmak gibi olacak benim için.



Yarım işlerimden biride bu seccade. Akşam işlemem imkansız. Göremiyorum. Sabahları biraz zaman ayırmaya niyet ettim. Umarım istikrarlı bir şekilde devam edip. bitirebilirim.

Yarın görüşürüz, selametle...

6 yorum:

uzmanamator dedi ki...

23 nisan ruhunu tüm çocuklarımız yaşar dilediğince inşallah , ubuntuna hayranım :) hamurun ayrı hayran olunası derecede maharetli olmuş :) şu motifler küçük küçük bişeyler yapmak için çok ideal :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

sadviçin güzelmiş deneyeceğim bu sandviçi. ubuntu da güzel eline sağlık. Battaniye motifleri içinde iplerinizin aynı marka olması lazım herhalde ???????

mavilale dedi ki...

Haticecim çok teşekkür ederim.

mavilale dedi ki...

sevgili yüreğimin iklimi, aynı marka olması şart değil, kalınlık içerik birbirine uysun yeterli.
ayrıca beğenilerin için teşekkür ederim :) sevgiler

ezgi dedi ki...

Oh oh o ekmek ama efsane olmuş, gözlemeler bazlamalar nefis nefis not ettim ben bu tarifi..
Ellerine sağlık.

Ubuntu bir şaheser..
Emeğine sağlık, niyet etmişsin ya yavaş yavaş biter artık o seccade de inşallah:)

deeptone dedi ki...

yeğenin maşallah maşallah :) bazlama gözleme sandviç saool :) bak son yazımda nette tiyatrolar da var film yanında izlemek içiiin :)