Pages

22 Nis 2020

22 Nisan 16/8

Bugün çizgi film kahramanına eşlik edeceğiz. :))

Ya Ezgi kardeş, 45 yaşında bir insan evladıyım. Bebem dersen 20 yaşında. Bizim evde bir yüzyıldır çizgi film seyredilmiyor. Yani gündeme hâkimiyetim sıfır. Artık ne olduysa yürüyelim bakalım.

Çocukken seyrettik tabii çizgi film. Ama şimdiki gibi günde 10 öğün, olmadı you tube sağolsun, modunda değil. Her şey gibi onun da bir zamanı, vakti vardı. Ağır başlı bir şekilde vaktinin gelmesini beklerdik. Bizim sokağımız vardı :)). çıkıp oynadığımız. Mahalledeki annelerden biri çizgi filmin başladığını fark edip seslenirdi. Bizde oyunu bırakır eve koşardık. Tabi biz oyuna, annelerimiz işe güce daldıysa, bazen ortasından, bazen sonundan yakalardık.  Heidi, He-man, Vikingler, Güneşin oğlu Esteban (bu arada babam bile seyrederdi onu ), He-man’in bacısı She­-ra , falan fıstık. Fırsat buldukça bakardık bunlara. 

Ama pazar sabahı yayınlandığından mı nedir, bilmem ( sabahın o saatinde sokağa kim çıksın), Voltran, hiç kaçırmadan seyrettiğim çizgi filmdi. Evde erkek çocukta yoktu, hani bende “erkek gibi kızlardan” pek sayılmam ama nedense çok severdik, kardeşlerimle Voltranı. 


Şimdi ben o robot aslanlarla vakit geçirmek isterdim. Bizim dünyamızında başı en az Arus kadar derde girmiş durumda. Voltranı oluşturup, bencillik, iki yüzlülük, nankörlük, cehalet ve tembellikle mücadele etmek isterdim.

Hadi hep beraber Voltran’ı oluşturalım;
VOLTRAN     VOLTRAN     VOLRTAN

Peki, siz nelerle mücadele edelim istersiniz. 😊
Yarın görüşürüz. Selametle….



Bilmeyenler için kısa bir dipnot:
Voltran, orijinal adı Voltron olan bir Japon animasyon çizgi dizisidir. Yayına ilk defa 1984'te girmiş ve toplam 124 bölüm oynamıştır. Türkiyede'de TRT1 tarafından özellikle pazar sabahları yayınlanmış ve 80'li yılların çocukları arasında kısa zamanda efsaneleşmiştir. Çizgi dizi, evrenin uzak bir köşesinden gelen 5 aslan şeklindeki robotun ve bu robotları kumanda etmesi için eğitilmiş 5 kahramanın evrenden gelen kötülüklerle mücadele ederek Arus gezegenini koruması üzerine kurulmuştur. Aslan robotların her birinin farklı yetenekleri olsa da en büyük özellikleri birleşerek daha büyük bir robot olan Voltran'ı oluşturabilmeleridir.
Pilotlar ve aslanları. 
Keith - Kaptan - Üniforması kırmızı - Siyah aslan - Kafayı oluşturuyor. 
Lance - 2. Adam - Üniforması mavi - Kırmızı aslan - Sağ kolu oluşturuyor 
Pidge - Teknik Adam - Üniforması yeşil - Yeşil aslan - Sol kolu oluşturuyor 
Hunk - Koca Adam - Üniforması turuncu - Sarı Aslan - Sol bacağı oluşturuyor 
Allura - Prenses - Üniforması pembe - Mavi Aslan - Sağ bacağı oluşturuyor 




11 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

aynı şekilde yetişmişiz sanki eve tv alınıncaya kadar komşu duvarlarında izlerdim çizgi filmi sonra millet te bizde kıbrıs harekatı haberlerini izlemişlerdi.

Zeynep dedi ki...

Yaa ne tatlısın, Ezgi'ye söylediklerine ne güldüm :)
Senin yine hayatından çizgi film izleme kısmı geçmiş, bende o da yoktu, okuduğum kitap olarak yaptım bu soruyu :)

Eh ama bak bulmuşsun çizgi filmini :) Yaşını ortaya koysa da :)

ruşyena dedi ki...

bizim çocukluğumuzun çizgi filmleri şimdiki çocukların çizgi filmlerinden ne güzel, ne anlamlıydı... "haydi voltranı oluşturalım"... Al sana birliğin-beraberliğin en güzel slogan hali...
Bu gün bu kadar çok çizgi filmi postu okuyunca oturup saatlerce çizgi film izleyesim geldi. :)

mavilaleden dedi ki...

Yüreğimin iklimi eskiden hatırlıyorum mahallese ilk renkli televizyonu hi almıştık. Çoluk cocuk, konu komşu otuz kişi bize toplanır, türkan şoray "güllü geliyor güllü" seyrederdik. Annemin hiç sunum derdi olmadı. Büyükler divanda, küçükler yerde oturur varsa mısır kuruyemiş yer çay içerdik. Yoksa sadece tv seyrederdik. Kimse kimseyi kılığı kıyafeti ev düzeni hazırlığı gubi konularda bunaltmazdi. İnstagramda pembik sunumlar cikti. Mertlik bozuldu sanki :)

mavilaleden dedi ki...

Sevgili zeymep, çok.keyifli geçti çocukluğum. Ben üzülüyorum şimdiki çocuklara, birlikte oynamayi bilmiyorlar. Yazık

Şevval dedi ki...

Eskiden her şey ne güzelmiş. Şimdi hiçbir şeyin eski tadı yok. Ne şanslısınız o zamanları yaşadığınız için. Çizgi filmler bile güzelmiş

sessizkaldım dedi ki...

Şimdiki çizgi filmlerin hiç tadı yok ne varsa eski çizgi filmler de vardı ..Ezi'ye seslendiğin yer çok hoştu gerçekten 😊🌼 sevgiler canım benim 😊🌸

Derya dedi ki...

Benimde istisnasız izlediğim bir çizgi filmdi, hatta ne çok da oyandık canlandırdık hatırlıyorum :) yok şimdi böyle, başka zamanlardı ama çok güzeldi..

fatmauzmez.blog dedi ki...

Aynı jenerasyon sayılırız:)))))

ezgi dedi ki...

heheheh çok güldüm :))

Olsun, bende gündemdeki çizgi filmlerden tercih etmedim zaten, çocukluktakilerden seçtim. Ama bu yaşıma rağmen hala animasyon filmler kaçmaz benden :)))

Gonca dedi ki...

Voltran kahramanımız ve he man shee ra unutulmaz gölgelerin gücü adına