Pages

8 May 2020

Kendini Mart Zanneden Mayıstan :)





Selamlar 
Sevgili dostlar, yaz gelemiyordu farkındaysanız. Biz Kayseri'de ciddi ciddi üşüyoruz. Tabi bere takacak kadar değil :))
Şu benim meşhur atıl kalan ve sonrada sökülüp, battaniye olan hırkamdan, kalan iplerle ördüm bu bereleri. Nasılsa kış gelecek ömrü olana. Bizim Neslihan kız, köy okulları için bere kampanyası yapar yine. Hazır zaman ve ip varken öreyim istedim. Nasıl öngörülü bir insanım yaaa, aferin bana :))))))


Bere örmekten sıkılınca, kalan iplerle bu minik keselerden ördüm. Yapım aşamasında resimleyemedim ama dilim döndüğünce anlatayım. 
Sihirli halka yapıp, 6 tane sık iğne yapıyoruz. İkinci sıra 12, üçüncü sıra 18, dördüncü sıra 24, beşinci sıra 30, altıncı sıra 36 sık iğne olacak şekilde artırıyoruz. Yedinci sırada ilk ilmeğe 3 tane sık iğne yapıyoruz ve artırma yapmadan her ilmeğe bir sık iğne gelecek şekilde devam ediyoruz. Sekizinci sırada, başta 3 sık iğne yaptığımız kısımda ortada kalan ilmeğe 3 sık iğne yapıyoruz ve artırmadan sıraya devam ediyoruz. Dokuzuncu sırada aynı şekilde üçlü sık iğnenin ortasında kalan ilmeğe 3 sık iğne gerisi artırmadan devam ediyoruz. 10. sırada üçlü sık iğnenin ortasındaki ilmeğe gelince 12 zincir çekip, aynı yere kaydırma yaparak sap kısmını oluşturuyoruz. yanına 8 tane normal sık iğne yapıyoruz. Bu sırada 13 tane kesme işlemi yapacağız. Peş peşe 13 defa kesme işlemi yapıyoruz. Kalan 8 sık iğneyi normal örüyoruz. Zincirle oluşan sap kısmını da sık iğne ile çeviriyoruz. Geldik son sıraya, bütün ilmeklere kaydırma yapıyoruz. Sap kısmına gelene kadar. İpi uzun kesiyoruz. Sap kısmına sarıyoruz. İğneyi takıp, sağlamlaştırıyoruz.  Yeniden yaparsam bu defa fotoğraflamayı unutmam inşallah.


Bu arada tutacak konusunda Derya'yı takipteyim. :) Geçen instagramda Derya, bu tutacağı açıkladı. O kadar sevimliydi ki, dayanamadım, ördüm. teşekkürler Deryacığım.


Geçen manav alışverişinde, reyhan almıştım. Ramazan sofralarına en çok yakışan içeceklerden biri reyhan şerbeti. Reyhan'ın yapraklarını ayıklayıp, güzelce yıkıyoruz. 2 litre su kaynatıp, reyhan yapraklarını bu suya atıyoruz. İçine bir su bardağı şeker, ince ince dilimlenmiş limon. 5-6 tane karanfil atıp, tencerenin ağzını kapatıyoruz. Yarım saat bu şekilde bekliyor ve süzüyoruz. Mis kokulu reyhan şerbetimiz hazır. Bu arada ben elimde kesilmiş yarım limon vardı.Onu doğradım ve 6-7 tane limon tuzu attım. aynı sonuç oldu. bu da ek bilgi olsun . 
Hayırlı cumalar, selametle....

9 yorum:

deeptone dedi ki...

reyhan şerbeti ve demirhindi şerbeti bayılırıım :) o keseler ne için kullanılıyoo? :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Bereler için şimdiden allah kabul etsin güzelim tuacaktan bende yapabilrim nasılsa ipim var. hayırlı ramazanlar.

mavilaleden dedi ki...

Sevgili deep sukulent ve kaktüs saksılarını asmak için kullanıyorlar genelde ama banyoyo aşıp tel tokaları koyabiliriz gibi geldi bana yada bu tür minnak şeyleri toparlamak için guzel olur sevgiler

Gonca dedi ki...

Keseler aşırı sevimli oldu ve birisi benim olacağı için çok mutluyum. Bere hazırlamak ta iyi fikir doğrusu

Derya dedi ki...

Üretken kadın ellerine sağlık, berelerde güzle olmuş ne bereketli ipmiş iyi ki değerlendirdin, tutaç da şahane olmuş güle güle kullan beni hatırla :) rehyan şerbetini bende çok seviyorum

ruşyena dedi ki...

Kayseri'ye yaz geç gelir, erken gider... Az katalitik yakmıyorduk bu zamanlar... :) Bereleri ne güzel düşünmüşsün... Bu yaz ben de öreyim bir kaç tane, hazırda dursun... Keseler ve tutacak çok şeker olmuş... Ellerine sağlık... Reyhan şerbeti nefis görünüyor... Afiyetler olsun...

Şevval dedi ki...

Reyhan şerbeti hüç duymamıştım. Denerim 👍🏻

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Ördüklerinizi gördükçe benim de örgü yapasım geliyor, hepsi çok güzeller. :)
Tutacak pek kullanılmıyor artık ama modeli çok hoşmuş gerçekten. Emeğinize sağlık :)

deeptone dedi ki...

iyisin de miiiii. yeni ağaç ev de güzel konuuu yazarsın belkiii :)