Pages

4 May 2020

Mayıs'a selam


Selamlar
Bir şeyler atıl kalınca, çok üzülüyorum. Bu ipten balon kollu bir hırka örmüştüm. Ama kabanların kolunun dar olması nedeniyle, keyiflice kullanamadım. Bende acımadım, söktüm. Böyle minik bir diz battaniyesi ördüm. Nasılsa ya biz kullanırız, ya da kullanacak birini bulmak daha kolay olur. :)) 


 Hırkanın kolu bayağ bayağ balonmuş :)) İpim epeyce arttı. Özellikle instagramda pek çok sayfada görüyordum, bu minik keseciği. Sukulent ve kaktüs saksıları için kullanılıyor genelde. Ama çocuk odalarında, banyolarda ıvır zıvır toparlamak içinde kullanılabilir. Yapımı pek çok yerde var aslında. Ama bende bir kaç güne kadar arşiv olması açısından burada küçük bir açıklama hazırlayacağım.


Sevgili Derya'nın, pazenle kombinlenen tutacaklarını çok sevdim. Biraz daha pazenim var. Yani daha yaparım ben bu cicilerden :)


İşte günün bombası :)  Kayseri yağlaması...
Kayseri denince akla mantı gelir malum. Ama Kayseri'yi bilenler, yağlamanın da mantı kadar meşhur olduğunu bilir. Oldukça ağır ama çok lezzetli bir yemektir. Kendinize ödül verdiğiniz bir gün denemeye değer. 

Yağlama yapmak için önce, şebit denilen küçük ekmekler hazırlamanız lazım. Aslında bazlama dediğimiz ekmek, şebit. Ama Kayseri'de yağlamanın altındaki ekmeğe şebit diyorlar. Orjinaliyle anlatmak istedim. Ekmeğin yapımı için, farklı pek çok tarif denenebilir. Ben buradaki tarifle hamuru yoğurup, şebitleri hazırladım. Kıymalı sos için; kuru soğan, kapya biber, köy biberi, ile kıyma kavrulur. Biraz biber salçası ile renklendirilir. İki diş sarımsak ezilir. Domates robottan geçirilip, eklenir. Kıymalı sosun kıvamına bakılır, hafif sulu bir kıvamda olacak. Domates sulu değilse ve kıymalı sos taneliyle bir miktar su eklenir. 5 dakika kısık ateşte  pişirilir. 


Sonra sırasıyla şebitlerin arasına bu kıymalı sos yayılır. Kaç kat yapacağınız size kalmış. burada 7 kat var. Kalabalık bir grup için 10- 12 kat bile yapılabilir. Daha az sayıda kişi için 3-4 kat bile yeter. Dikkat edilecek şey, kıymalı sosun sulu kısmı tavada kalmasın, şebitlerin üzerine sulu kısmı da yaymaktan çekinmeyin. Şebitlerin sıcak olması şart değil ama kıymalı sos sıcak olsun. Her katı yaparken, şebitleri azıcık bastırın, iyice sosu içine çeksin.
Fotoğrafı çekmeden kesmeyi unutmuşum. Yemeği bıçak yardımıyla dörde bölün. Yanına sarımsaklı yoğurtla sos yapın. Yiyeceğiniz zaman üstüne, sarımsaklı yoğurt gezdirin. Afiyet olsun. :))

Selametle...

11 yorum:

deeptone dedi ki...

oo yağlama hımmm öğreneyim ben deeee.

ruşyena dedi ki...

ayyy yıllar var yemeyeli... unutmuştum da... ne iyi oldu hatırlattın, ben de yapayım, yerken de kocacıkla kayseri'yi yad edelim... :)
diz battaniyesi ve kesecikler harika olmuş... ellerine sağlık Zeynepcim.

Gonca dedi ki...

O kolları balonlu hırkadan annem de örmüştü bana çok hoş gözüküyor ama cidden montla giyilmediği için kullanım açısında pek iyi değil. Off yemekler de ne şahane gözüküyor öyle. Ellerinize sağlık :)

mavilaleden dedi ki...

Öğrenmelisin, pişman olmazsın:)

mavilaleden dedi ki...

Teşekkür ederim canim
Yapmalısın, akşam bayağ popülerdim. Evdekiler nasıl teşekkür edeceklerini şaşırdılar:))))

mavilaleden dedi ki...

Belki baharda giyilebilirdi. Ama söktüm yinede :)
Teşekkür ederim canim

deeptone dedi ki...

yeni ağaç ev geldi. unuttun sen ağaç evi iyicene :)

Derya dedi ki...

Ne güzel değerlenmiş hırka bir de el örgüsüyse hiç kıyamam ne iyi etmişsin battaniye olmuş. Tutaç yapması keyifli değilmi, ör, işle astarla ben çok seviyorum. Yap sen daha kimbilir ne güzellikler gelecek. Kayseri yağlaması aklımda bende yapmak istiyorum. Yapan arkadaşlarımdan da çok güzel oluyor şeklinde ilham verici yorumlar almıştım denenecek sırada :)

mavilaleden dedi ki...

Unutmadım geleceğim ama yarın inşallah

mavilaleden dedi ki...

Yaptığımız bir işe yaramasın değil mi
Yağlama efsane denemelisin

Gonca dedi ki...

Tutacaklar efsane oluyor benim de ormem lazım birkaç tane çabuk eskitiyorum galiba birazcık . Yaglamayi deneyeceğim aklımda