Pages

19 Kas 2020

Bir Haruni Şal Hikayesi


Selamlar 
Geçen hafta paylaşmıştım sizinle bu şalı. O zamanda demiştim, size şalın hikayesiyle geleceğimi. 
10 yılı geçti sanırım, o zaman hobi formları vardı. Ben temel teknikleri biliyordum ama asla bu kadar şiş ve tığ bilgisine sahip değildim. Formlarda her açıklamayı her zaman göremezsiniz. Üyeliğiniz belli bir aşamaya gelmiş olmalı. Eski form üyeleri ne demek istediğimi anladı bile. Örgücafe'ydi sanırım, hanımın birinin profilinde bu şalın parlemet mavisi resmi vardı. Nasıl güzel, nasıl ilginç görünüyor gözüme. Böyle bir şey nasıl örülür ki diye aklım almıyor, hayran hayran bakıyorum milletin şallarına. Gel zaman, git zaman farklı formlara üye oldum. Onların bir patik, bir lif ve ya bir şal için kavgalarını gördüm, bir kısmının istemesemde tarafı oldum, derken bana çok şey kattı hem hobilerim hem de insan tanıma anlamında, bilmediğim bir yolculuk oldu. Tabii başka başka şallar, başka başka formlar derken, benim haruni şal hayranlığım biraz unutuldu. 
İlk denemem. Eltim için örmüştüm. şimdi resmine bakınca hatalar gün gibi görünüyor :) 

Bu şalı ördüğümden beri, aklımın bir köşesinde yeniden örmek vardı. Hataların daha aza indiği bir şal. Ama hep erteledim. Ta ki bu Ramazana kadar. Motif grubumla bir sahur vakti sohbet ederken, bu niyetimden bahsettim. Doğru zaman belkide budur dedim ve başladım. Sahurdan sahura örmeye başladım. O yüzden adını "vakt-ı seher" koydum.:) 


Ramazan nerede kaldı, neden bitirmedin diye sormayın lütfen, azıcık ayran gönüllüyüm malum. Şu an yarımları toplama aşamasında bile zihnimde dönen işleri duysanız  :))) 
Tabiki başka maceralara yelken açınca, şalcağızım kalmıştı bu vazıyette. 
Kasım ayını, toparlanma ayı seçince ilk işim bu şalı bitimek oldu. Azıcık abarttım büyütmeyi. Kenar modeli gelene kadar 329 ilmek artırdım.



Sonra kenar bordürü geldi ve sayımız yedi yüz elliyi geçti. Ör ör bitmiyor tabi. 24 sırayı bir haftada ördüm,
 

O kadar çok ilmeği kesmekte tabi epey bir zamanımı aldı. Fakat tüm bunlar sevgiyle yapıldı. ortaya çıkan ürün inanılmaz tatmin ediciydi.

Bir daha haruni örer miyim. Neden olmasın....

Sizde de öyle oluyor mu bilmem bazı yazılar uzuyor da uzuyor. Doğru resmi bulamıyorum, canlı dersler ve kzımın zoom üzerinden dersleri interneti yavaşlatıyor ve bir yazı bir haftada yazılabiliyor bazen. Bu yazıda öyle oldu malesef. Bu arada ben bu haftanın meydan okumasını da bitirdim. fakat haruniye ayıp olmasın diye bu yazıda paylaşmayacağım :))
Selametle...


6 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

şiş örgüsü bilmiyorum. Türkiyenin ilk kadın hobi forumu sahibi idiydim o kavgalar bende de oldu. En son forumdan ayrılmak isteyen modetörlerden biri foruma açık saçık resimler yerleştirince bu işi bıraktım şu an sadece kendi zevkim için rus sitelerindeki modellere bakıyorum tığ işi hoşuma giderse yapıyorum.

Farklı Diyarlar dedi ki...

çok güzel olmuş emeğine sağlık. yavaş da olsa bitirdiniz ya önemli olan o. hatta pardon önemli olan başlamak. zaten başlayınca devamı gelir. ben de öyleyim ya eksik çok şeyler var ben de aynı şekilde dizilerimde çok yarım bırakıyorum. biri ilgimi çekince diğerini bırakıp ona başlarım hemen. ama geç de olsa tamamlarım ya da hala tamamlanamaz şekilde kalır :( ama olsun vakit geçiriyoruz bir şekilde. her şeyin bir zamanı var ne ondan önce ne ondan sonra oluyor

oytunla hayat dedi ki...

Tığ işi becerebiliyorum ama şişle ilişkimiz düz ve haroşada kısıtlı.
Şalınıza bayıldım, iyi ve sağlıklı günlerde kullanın inşallah.

Derya dedi ki...

Çok güzel ama büyük bir sabır işi bu, yediyüzelli ilmek nedir, valla Zeynepcim azmine ve sabrına sağlık, ortaya çıkan iş muhteşem sağlıkla kullan, bayıldımm. :)

deeptone dedi ki...

ilk fotide havada hayalet gibi duruyor sankii, casper hihi, eltilerin savaşı adlı filmi izleseneee çok komiik :)

Ecehan dedi ki...

Öyle de zarif zarif bakmış ki o şal, ellerine sağlık Zeynepcim. Sağlıkla eskitesin.