Pages

15 Kas 2020

Kış Mimi




Selamlar 
Sevgili deeptone ve yüreğimin ikliminde keyifle okuduğum kış mimini yazacağımı söylemiştim. Kışın, gelip gelmemekte kararsız kaldığı şu günlerde başlayalım bakalım, nereye götürecek bizi. 

1.Kışın ne yapmaktan hoşlanırsın?

Pek çok insan gibi benimde en sevdiğim şey, karın yağışını seyretmek. Bugünlerde iyice azaldı malesef, küresel ısınma derdinden. Tatvan'da çalıştığımız dönemlerde kar yağmaya başlayınca aralıksız bir hafta yağabilirdi. Usul usul ama istikrarlı bir şekilde yağardı. Bazen o kadar abartırdı ki, karşıdaki Van Gölü manzarasını göremez olurduk. Karşı komşum, canım ablam Şükran Hocayla, masayı camın önüne alır, Koca bir demlik çay ya da ıhlamur demler, örgülerimizle masaya geçerdik, Bazı günler hiç konuşmadan oturup, karın yağışını seyrederdik. Lojmana taşınınca, göl manzarasını oturduğumuz yerden değil, malesef balkondan seyredebilir olduk. O nedenle göl, kışa değil, bahara ve yaza eşlik eder oldu. 
Lojman zamanlarında kış denildiğinde, kar yağmaya başlayınca, çoluk çocuk herkesin bahçeye inip kartopu oynadığımız zamanları hatırlatıyorum. Yine eşi nöbete gitmiş bir arkadaşın evinde toplanıp, sohbet ettiğimiz günler geliyor aklıma. 
Bu aralar, daha çok tek başımayım. Özellikle kızım İstanbul'a gittiğinden beri, kış gecelerim genelde yalnız, örgü ve kitap ekseninde devam ediyor. Bu durumda beni çok mutlu ediyor. ömrümün yalnızlıktan keyif aldığım dönemindeyim sanırım. :)

2.Kış sana neyi hatırlatıyor ?

Biz çocukken Sivas merkezde bahçeli evlerin olduğu eski mahalleler vardı. Her mahallede numunelik bir iki apartman ya vardı, ya yoktu. Evler doğal olarak sobalıydı. Kış bana, gelmeden önce yakacak hazırlığını hatırlatıyor. Kömür gelirdi evin önüne, onları kömürlüğe taşımak lazım. Evin büyük çocuğu benim, küçüktüm ama yine de mutlaka yardım ederdim, kömür taşımaya. Kömür taşırken çok başarılı olamazdım, ama odun taşımak konusunda daha başarılıydım. :))
Annemin bir huyu vardır, yaz kış fark etmez, sabah namazında kalkar evin tüm kapılarını pencerelerini açardı. Sabahın bereketi eve dolsun derdi. Sivas'ın kışıda malum, her sabah ama her sabah buz gibi bir odaya uyanırdık, yorgana sarıla sarıla anneme söylenirdik, "bir sabahta bereket girmesin ne olacak" diye. hahahaha ne çocukmuşuz. 
Gün doğunca annem kapıları pencereleri örter. sobayı yakardı. Ben mutfağa gider, çayı ocağa koyardım. Annem gelir kahvaltıyı hazırlardı, sobanın dibine yer sofrası sererdik, çayı sobanın üstüne getirirdim.  Pazar günüyse, radyoda "halk hikayeleri" vardır. Ailecek, onu dinler, bitince üstüne yorumlar getirirdik. Akşamları özellikle babam yurtdışında değilse, haberlerden sonra, "Hz. Ali'nin cenkleri"ni okurduk. Genelde ben okurdum, ev halkı dinlerdi. Biraz daha büyüyünce Gazali'den "İhya-yı ulumid-din" okumaya başladık. 
Televizyonda bu kadar çok kanal olmayınca çok cazip gelmiyordu.

3.Kış denildiğinde aklına ilk ne geliyor?

Buzlanan araba camı geliyor malesef. Sabah dersim varsa, eşim evde yoksa, erkenden inip kazımam gerekiyor. Allah'tan genelde eşim kendi işe gitmeyecek bile olsa erkenden kalkıp, arabamın camını çözdürüyor, arabayı ısıtıyor ama yinede kırk yılın başı bile olsa, yapmak zorunda kalıyorum. 

4.Kış mevsiminin en çok sevdiğiniz yanı nedir? 
 
Uzun geceler, insanın kendiyle baş başa kalacağı çok zamanı oluyor. keyiflerde yerindeyse. verimli üretken geçiyor. 

5.Kışın kullandığınız favori kozmetik ürününüz nedir?

Çalışmadığım yerden geldi, Hocam bilmediğimiz soruyu boş bırakabiliyor muyuz :))) 

6.Özellikle kışın yapmaktan hoşlandığınız bir şey varmı? Varsa nedir?

Kar ya da yağmur yağıyorken, açık havada, mesela bir kamelyada oturmak, mümkünse sıcak bir içecek eşliğinde. Yapacak başka bir işim yoksa, yağmurlu havalarda hemen bir termos çay demler, kamelyaya çıkarım. Üşüye üşüye içilen o çay ve kahvenin tadı başka yerde yok. Bazen Erciyes'e çıkarız. Oraya da bir termos çıkar bizim evden :) 

7.Kış yemeklerinden en çok hangisini tüketirsiniz? 

Karnıbahar, kereviz ve pırasa, en sevdiğim kış sebzeleri. Karnıbaharı genelde graten yapıyorum. kerevizi portakallı, pırasayı havuçla pişiriyorum. Ev halkı karnıbahar haşlanırken epey gıcık oluyor ama yemeye alıştılar :)) 

8.Yaz mı,kış mı?

Kışın kendine has çok güzel yanları var mutlaka ama ben yaz bebesiyim, severim yazı. En sevdiğim tabi ki bahar, her ikiside. :)) 

9.2020 ye veda ederken ne söylemek istersin?

Rabbim beterinden korusun derim, bu yıl için başka bir şey demek zor. 

Mim'in sahibi Beauty life, herkesi okuyun derim. keyifli yazılar. 

Bu arada bu haftanın meydan okumasında son düzlükteyim. Frida battaniyenin yarım motfilerinden 4 tane öreceğim ve hafta başarılı geçmiş olacak. Yeni ürünleri paylaşırım yine. selametle....
 

8 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

cevaplar güzeldi. karnıbahar graten hiç denemedim bir ara deneyeceğim. Karnıbaharı haşlarken suyuna birkaç ekmek kabuğu atarız kokusunu alır. Denemediysen deneyebilirsin. Sevgiler,

*mehtap dedi ki...

ay ne güzel anlatmışsınız.ben de Artvin ve Ankara'nın karlı kışlarındaki çocukluğumu hiç unutmam,hele o donmuş çamaşırların korkuluk gibi sobanın kenarında ısıtılmasını, sıcacık sobalı odanın dışındaki buz tutmuş camlı soğuk odaları..
Böyle anlatırken güzel geliyor da kış uzun oluyor ve üşütüyor sonuçta.

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Buralardan biraz uzak kalınca mimleri falan kaçırmışım. Yanıtlarınızı zevkle okudum. :)

Gizem dedi ki...

Yazıya bayıldım kışı çok severim ben de yazacağım mutlaka :)) Kar yağmasını ben de çok özledim gerçekten artık göremez olduk

Gonca dedi ki...

Kış güzel kış cici kışı sevelim sevdirelim 🤗

deeptone dedi ki...

yaa hep böyle geçmiş şeyleri anlatsanaa :) kış deyince aklıma senin çoraplar geliyooo :) son yazımda sevdiğin bişey vaar :)

Derya dedi ki...

Ne keyifli satırlardı, kar izlemeyi bende çok severim, soba çocukluğumuzda biraz ızdırap gibiydi ama şimdi nostaljik ve zölediğim bişey oldu, kış güzel ya virüssüz olsa daha da güzel :)

Farklı Diyarlar dedi ki...

çok keyifle okudum yazıyı :) kış mevsimi benim için çok zorlu geçiyor çünkü çook üşüyen bir insanım. soğuk sabahlarda erkenden uyanıp okula yetişmeye çalıştıklarım geliyor aklıma hep, otobüslerin peşinden koşup soğuk havayla yanan ciğerlerimi hatırlarım, çok da işim olur genelde dışarda geçerdi hep günümün çoğu. şimdi bu kışı evde geçireceğim ya bir tuhaf oldu. otobüsü özlemedim de okulumu özledim, arkadaşlarımı, öğrenci komisyonumuzla olan etkinliklerimizi toplantılarımızı falan çok özledim. bu kış hep evdeyim boş geçmiyor, şükür yine çok işim var ama insan bi hüzünleniyor yaşayamayacakları için..