Pages

30 May 2020

Yazlık Örgü Çanta Açıklaması



Selamlar 
Yine mis gibi bir sokağa çıkma yasağımız var. hahhahah. Sanırım yeni normalde sıklıkla karşılaşabiliriz, hele de kış mevsiminde, bu süreç bizi daha fazla eve kapatır gibi gelmeye başladı bana. Allah büyük; sağlık olsun da, evde kalmak gerekiyorsa, kalırız.

Bu sene, bu çantayı takıp, salınacak zamanımız olacak mi bilmem:) Ama kasım, aralık gibiydi sanırım, yaz tatilinde kullanırım diye örmüştüm. Hakkını vereyim, bir kaç defa kullandım da. Ördüğüm bu tarz çantalar içinde, rengi, büyüklüğü ve çanta kulpu açısından beni en çok memnun eden çantam oldu. Örerken, resimler çekmiştim. Bloğumda arşiv olsun niyetine. Beni okuyanlar bilir, açıklama yazmak konusunda çok başarılı sayılmam. Ama görsellerle desteklemeye çalışacağım. Hadi bana kolay gelsin. :) 


Sihirli halka ya da zincir, hangisini istiyorsanız, onunla başlayabilirsiniz. Klasik bir motif başlıyoruz. o ikili trabzan grupları, fıstık yaparak tamamlandı. Aralarında iki zincir var fıstıkların.


İkili gruplar yine fıstık yaparak tamamlanıyor. yine aralarında 2 zincir var. 


Bu sırada fıstıklarımız üçlü ve aralarda yine iki zincir var. 


Bu sıraya biraz dikkat etmek lazım. Çünkü yuvarlak motif, kareye dönecek. Artık fıstık değil, normal trabzan yapacağız. Önce 3 tane ikili trabzan yapıyoruz, diğer boşluğa 3 tane yarım trabzan yapıyoruz, diğer boşluğa 3 tane ikili trabzan yapıyoruz. Aralarda zincir çekmiyoruz.  Şimdi köşeye geldik. Önce 2 tane ikili trabzan yapıyoruz. Ardından 1 tane üçlü trabzan yapıyoruz.  2 zincir çekip, aynı yere bu defa 1 tane üçlü trabzan, 2 tane ikili trabzan yapıyoruz. Bu şekilde köşe oluşuyor. 


İstediğiniz renklerle ve istediğiniz büyüklüğe gelene kadar, motifi büyütüyoruz. Ben pamuklu iplerle ve 3mm tığ ile ördüm. büyüklüğünden çok memnunum. Motif tamamlanınca, iki kenarından ana renkle trabzan örerek, çantaya şeklini vermeye başlıyoruz. Burada da yine sizin istediğiniz büyüklük esas olacak tabi. Yalnız motifin son sırasında köşeleri yaparken zincir çekmiyoruz. 


Motifi örerken aralarda zincir yok. Sadece köşelerde var. Son sırada köşede de zincir çekmeden, 7 tane ikili trabzan yapıyoruz.


Ön ve arka parçaları örüp, birleştirdikten sonra, Çantanın ağız kısmına, formunu vermek için sık ğne yaptım. Bir kuralı yok, tamamen doğaçlama. Sonrada üst kısım için, minik kare motifler örmeye geldi sıra .


Bu şekilde küçük motifleri birleştiriyoruz.


Küçük motifleri çantaya ekliyoruz. Ben hazır deri bir kulp kullandım. İstediğim, çanta kulpunu bulmama biraz zaman aldı. o yüzden kasımda başlayan çantaya bitti demem, şubata kadar sürdü. :)) 

SELAMETLE.....

9 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

çok güzel olmuş iyi günlerde kullanın.

ruşyena dedi ki...

Modeli bir harika Zeynepcim, güzel günlerde kullan..

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Çok güzel çalışmalar Emeğinize sağlık

Derya dedi ki...

Ne güzel olmuş ellerine sağlık Zeynepcim, bence de önümüzdeki sonbahardan itibaren eve kapanışlar yine olur gibi geliyor.

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Güzel günlerde kullanın :)

deeptone dedi ki...

maşallah maşallah eline sağlııık :)

deeptone dedi ki...

ağaç ev yenisi geldiii :)

pelinpembesi dedi ki...

hangi ara öruyorsunuz bunları bilmem :) elimde bir iş
var haftalardır örüyorum, kitaplar duruyor bir köşede. evde zaman daha hızlı
geçiyormuş..

deeptone dedi ki...

melabaaağ :)