Pages

27 Ağu 2020

Kontrollü Tatil ( Boraboy Gölü)


Selamlar
Tokat Sulusaray'dan sonra aslında birazda spontane bir şekilde Boraboy gölüne gittik. Planladığımız bir şey değildi. Giden arkadaşlardan duymuştum masalsı bir yer olduğunu fakat gitmemiştik  daha önce. Sulusaray ilçesinden çıkıp gittiğimiz için, normal yolu kullanmadık. Tali yollardan gittik. Yol boyu manzaralar seyirlikti, ama baya tehlikeliydi. Gerçi ben hariç hiç kimse korkmadı. Bir yanı uçurum, tek şerit yollarda gitmek, uzun süredir unuttuğumuz bir şeydi. Bazen çok tedirgin oldum yalan yok ama Boraboy Gölü her türlü gerilimi üstümden aldı. Gün boyu iyi ki vazgeçmedik, iyi ki geldik modundaydık. 


Gitmek nasip olursa, mutlaka kalmanızı öneririm. Günün kalabalığı çekilince, size kalan tabiatla başbaşa kalmak ve muhteşem bir dinginlik. Biz planlı gelmediğimiz için, zar zor bir gecelik birazda tevafuk eseri, bir ev bulabildik. Evler ailenizle rahatlıkla kalabileceğiniz konforda. 2 odalı olanlarıda varmış. Biz onları görmedik. Bizim kaldığımız, tek odalıydı. odada bir ranza ve iki kişilik yatak vardı. küçük bir mutfak wc ve banyo var. Şehir sıkar ve üç dört gün kafa dinleyeyim isterseniz çok doğru bir tercih olur. 


Göl kenarında, yemek yiyebileceğiniz bir işletme var. Fena değildi. Bizimkiler et yemeyi tercih etti. Ben alabalık yedim. Hamsi dışında pek balık kültürü olan biri değilim ama sevdim, lezzetliydi. 

Gün boyu dış çekim için gelen çiftler vardı. İnsanların evleneceğim diye ne kadar çok yorulduklarına bir kere daha şahit oldum. 😁 
Yorgunluktan yüzleri düşmüştü. Yorgunluk ve stres karşısında kadın ve erkeklerin nasıl farklı tepkiler verdiğini gözlediğim bir saha çalışması gibi oldu. Eşimle pek çok kere sohbetlerimizde bunun tartışmasını yaparız. Normalde erkek tarafının güçlü, stres yönetme konusunda daha başarılı olması beklenir. Kadınların daha panik daha nazlı olması beklenir. Ama bu beklentilerin sahada karşılığı, pek öyle değil. Yorgunluk ve stres erkekleri daha çabuk aşağı çekiyor, kadınlar her zaman derleyen toplayan. 
Konunun sosyolojik ve tarihsel derinliğine inecek değilim, belki bilgimde yetmez buna ama sanki bu çağda erkekler kadınların gösterdiği gelişim seviyesini pek yakalayamadı. Duygusal ve sosyal gelişim konusunda biraz geri kaldılar gibi. Bunu feminist duygularla söylemiyorum, sakın yanlış anlaşılmasın. Erkeklerin bu geride kalışları, kadınları acayip yoruyor esasında. Ama onların ne toplumsal imtiyazlarından taviz vermeye ne de gelişmeye pek niyetleri yok gibi. Sorunların pek çoğu bu nedenle çıkıyor sanırım.



Çok yorgun olmama rağmen, sabah erkenden uyandım. Göl ayna gibiydi. İnsan hareketliliği olmadığı için, kuşların göl üzerindeki danslarını seyretmek, seslerini dinlemek terapi gibiydi. 
Kendi çektiğim videoları yüklemeyi başaramıyorum. Büyük ihtimal benim teknik bilgi eksikliğimdendir. O yüzden sizinle doğanın senfonisini malesef paylaşamıyorum. üzgünüm.  Ama bir kaç fotoğraf daha paylaşabilirim. 




Benim için ayrılmak çok zor oldu. Karşılıklı bir çay içip vedalaştık. Umarım güzel günlerde yeniden buluşuruz. Dönüşte, köyün girişinde bir aile köşeye bir kamelya yapmış, gözleme ve çay satıyorlar. Ablanın eline sağlık, hayatımda yediğim en güzel patatesli gözlemeydi. Aklımız kala kala yola düştük. Amasya'nın kıyısından geçip, aşıklar müzesini ziyaret ettik ve yeğen sevmeye Çorum'a vardık. onlarda bir daha ki yazıya inşallah.


Unutmadan, sabah bizi uğurlamaya gelen bu minnoşu paylaşmalıyım. Resmen evin dibine kadar geldi. Kızım aşağıda remini çekerken biz kendisiyle bakışıyorduk. 😊


Aslında örmüyor değilim ama bu ara kollarımda ve elimde uyuşmalar var. Sinir sıkışması biraz çoşmuş durumda. Perde ucu olacak kendileri fakat biraz bekleyecek sanırım. 
Selametle...















7 yorum:

*mehtap dedi ki...

Fotoğraflar beni benden aldı,ne kadar güzel yerler,içim açıldı.Gerçi öyle uçurum kenarı yollardan çok çok korkarım.Ama hep de böyle güzel yerlere öyle yollar gidiyor ,ne yazıkki:)
Erkeklerle ilgili tespitinize ,noktasına kadar katılıyorum.Dışarda gözleme gerek yok bizzat kendi evimde bile şahit oluyorum.Erkekler sanıldığı ya da bize yıllardır lanse ettikleri gibi asla çok güçlü değiller, aksine çoğu zaman kadınlardan daha duygusal,daha kırılgan bir yapıdalar.Çoğu zaman olayı kadınlar idare ediyor gibi.
El işi de pek güzel, elinize sağlık.

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Ne kadar güzel bir yere gitmişsiniz. O ceylan ne güzel öyle, dantelini de beğendim ellerine sağlık. Bol gezmeler,

deeptone dedi ki...

ne güzel bir doğa imiş yaa bayılırım göllere deee. tokat çok uzaktaymış bi gün işallah giderim. kollarına geçmiş olsuuun.

Gonca dedi ki...

Ne kadar güzel manzaralar. Gerçekten harika bir yer gibi gözüküyor. Aklımda bulunduracağım. Söylediğin gibi birkaç gün kalıp keyfini çıkartmak gereken bir yer gibi :) Elindeki uyuşmalar içi üzüldüm. Umarım bir an önce iyileşirsin. İlerleme gibi bir durum olursa ihmal etmeden doktora görün bence. Kendine çok dikkat et güzel fotoğraflar için de teşekkürler :)

burcu dedi ki...

çoook güzel bi yavru onunla karşılaşsam mest olur ayrılamazdım yanından.

Gonca dedi ki...

Ahşap eve bayıldım. Manzaralar çok güzel. Elini dinlendirmelisin canım benim zor ama biraz ara ver el işine

Farklı Diyarlar dedi ki...

kaldığınız yer harikaymış hiç duymamıştım. ülkemizde ne güzellikler var :) geçmiş olsun inşallah uyuşmalarınız geçer.
video yükleme yeri vardı blogger da video yüklemek diye aratıp bi bakın illa resimli anlatan kişi vardır nasıl yükleneceğini.
erkeklerle ilgili söylediklerinize ben de katılıyorum. duygusal yönden az gelişmişler :/