Pages

24 Ağu 2020

Ye Dua Et Sev

,

Selamlar 

Bizim kontrollü tatilin dönüşüne denk geldi, ye, dua et ve sev. Kitabının çok popüler olduğu zamanlarda, herkes gibi benimde önüme çok çıktı. Ama ben biraz popüler kitaplara karşı ön yargılıyımdır. Almadım o süreçte. Belki filmi de seyretmezdim, Julia oynamasa. Epey bir süre seyretmedim, haberim bile yoktu onun oynadığından. Bu etkinlik sırasında film seçimi yaparken denk geldi. Aldım listeye bende. 

Tasavvuf çevrelerinde sıkça duyduğum bir söz vardır. "Her arayan bulamaz ama bulanlar arayanlardır." Bizim Liz'de aramaya cesaret edenlerden. Aslında pek çok insanın imrenebileceği, yolunda giden bir hayatı vardır. Ama zahiren. Çoğu insan kurulu düzenini değiştirmek konusunda isteksizdir. Gider saçını boyatır ya da kestirir, Yüklü bir alışveriş yapar, eşinin sevmediği bir yemek yapar ( bu benim intikam biçimim 😉), kendini rahatlatır ve yoluna devam eder. Kolay değildir, görünüşte her şey yolundayken, duygusal tatminsizlik yüzünden çekip gitmek. Dünya üzerinde bunu yapacak insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez bence. Liz, bunu başarıyor ve evliliğini bitiriyor. Arada duygusal boşluktan sebep yaşadığı ilişki bile dünyada hiçbir şey boşuna değil dedirtiyor insana. Keyifli ve eğlenceli İtalya turundan sonra, arınmak için gittiği kapı, bu delikanlının inandığı Hintli Guru oldu. 😇

İtalya, gitmeyi istediğim iki Avrupa ülkesinden biri. Sevdim İtalya'da geçen zamanı. Gerek görüntüler, gerekse yeme alışkanlığını bu ara kendime benzettim ondan sanırım. 😂 Amerikalı ve İtalyanların "boş zamanla" ilgili bakış açılarının karşılaştırılması çok eğlenceliydi. 

İtalya'daki o relax hallerden sonra Hindistan'da disipline olan yaşamı ona iyi geldi.

Bali, çok güzel bir ülke zannederim. Kaldığı ev, masal diyarı gibiydi. Ama işin ilginç yanı, Liz'in huzur bulmak için gittiği yerlerde, kendi içinde huzursuzluk kol geziyordu. Sadece resmine baktığı bir adamla evlenen genç kızımız ve eşinden boşandığı için dışlanan Vayan'ın hikayesi, bu konuya dikkat çeken ayrıntıydı. Liz'in Vayan'ın hayatına dokunması başka ve güzel bir ayrıntı 😊

Denge insan için ilk ve önemli unsur. Gereken bedenen gerek ruhen. İslamda "vasat hâl" üzere olmayı tavsiye eder zaten. Liz gibi diyar diyar gezmeye ihtiyaç var mı bilemem ama hepimiz içimize bir yolculuk yapıp, istikâmet belirlemede fayda var. Dengeyi koruyup, hiçbir şeye olduğundan daha fazla anlam yüklememek lazım. Ne sevinçlere ne hüzünlere. 

Temizliği sorarsanız, yarın işler biter diye düşünüyorum esasında ama aylar sonra yüz yüze ilk seminer programına katılacağız. Ne zaman biter eve ne zaman dönerim bilmiyorum. O yüzden emin değilim biteceğinden. Biraz farklı bir duygu. Görelim mevla neyler neylerse güzel eyler. 

 

6 yorum:

deeptone dedi ki...

kitabını da okudum filmini de izledim, ben de baliye hayran oldum bu filmdeee :) italyanlar ile türkler akraba zaten, aynı soydan, etrüskler :)

oytunla hayat dedi ki...

Benim bu filmi hala izlememiş olmam :( İlk fırsatta izleyeceğim diye kocaman not aldım

deeptone dedi ki...

feriha hanım teyze geldiii :)

Derya dedi ki...

Denge lazım hemde çok, filmin bende tanıtımını gördüm ama henüz izlemedim, hemen sıkılıyorum şu ara okumak,izlemek, bişey yapmakta zorlanıyorum, geçicidir de çeker gider inşallah.

Farklı Diyarlar dedi ki...

filmi ben de çok gördüm henüz izlemedim belki bir gün izlerim :)
çok güzel bir film yorumu olmuş emeğinize sağlık :)

Nil dedi ki...

Aşırı sabırsız ve aceleci bir Koç Burcu olarak filmi bitirmekte biraz zorlandım diyebilirim :)ama güzel bi filmdi.
Kabuk bağlayamamış yaralarımı hatırlattı bana.Oldukça zor bi seçim yapmam gerekmişti daha doğrusu içindeyken öyle zannetmiştim :)Nolursa olsun ruhunu inciten şeyden uzak durmalı insan.Zamanında terketmeyi bilmeli.
Seminer için kolay gelsin :)