Pages

20 Ara 2020

Planlı Yaşamda 2021 :)



Selamlar 
Önde şehrin karmaşası, arkada dumanlı dağlar, bunların ardında, kırmızı ışıkta bekleyen ben. İnsan ara ara kendini bir teraryum faunusu içine sıkıştırılmış gibi hissediyor. Sonsuzluğa programlı insan ruhu, bu daraltılmış alanda bunalıyor, arayışlara giriyor. Hani Aşık Ruhsâti, bir deyişinde diyor ya;

Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun.
Bu nefsin elinden kaçamıyorsun.
Ruhsati dünyadan geçemiyorsun
Topraklar başına vay deli gönül

Kanadı olup uçamayan, nefsin elinden kaçamayan, dünyadan geçemeyen insan evladı, bu sıkıştırıldığı alanda plan üstüne plan yapmakta. Çok tarzım değil ama bu defa uzun soluklu bir planda ben yaptım. Daha önce duyurmuş, dostlardan listeye katkı istemiştim. Sağ olsun canlar, yardım etti ve karşınıza bir yıl sürecek, etkinlik planı ile çıktım. 

Allah ömür verirse, 2021 de her ay bir yazar ve bir oyuncuyu tespit ederek, en az bir kitabını ve en az bir filmini seyretmeyi planlıyorum. Pek tabi bir liste düzenledim. 1 Ocak itibariyle Bismillah diyeceğim. Süreçte bana eşlik ederseniz, memnun olurum.  Selametle....

2021 ETKİNLİK PLANIM

OCAK: Yazar: Wirginia Wolf
Oyuncu: Meryl Streep

ŞUBAT: Yazar: İrvin Yalom
Oyuncu: Kate Winslet

MART: Yazar: Ayşe Şasa
Oyuncu: Charlize Theron

NİSAN: Yazar: Azra Kohen
Oyuncu: Tilda Swinton

MAYIS: Yazar: Jose Saramago
Oyuncu: Julia Roberts

HAZİRAN: Yazar: Nazan Bekiroğlu
Oyuncu: Amy Adams

TEMMUZ: Yazar: Kemal Sayar
Oyuncu: Julian Moore

AĞUSTOS: Yazar: Debbie Macomber 
Oyuncu: Emma Roberts

EYLÜL: Yazar: Bahadır Yenişehirlioğlu
Oyuncu: Helen Mirren

EKİM: Yazar: Alev Alatlı
Oyuncu: Leonardo Di Caprio

KASIM: Yazar: İskender Pala
Oyuncu: Morgan Freeman

ARALIK: Yazar: Kemal Tahir
Oyuncu: Daniel Auteuil



 

12 yorum:

ruşyena dedi ki...

Bir süre postu okuyamadım, Erciyes'e bakakaldım...Lojman süremiz dolduktan sonra, taşındığımız evde arka balkonumun muhteşem manzarası.... Yaşlanıyorum artık... Ve yaşlıların karakteristik hali geçmişi özlemle yad etme ruhuma daha çok siniyor... :) Neyse ki koptum bir süre sonra... :) Kitap ve film isimlerini de belirleyeceğini sanıyordum. Bu durumda hepimiz kendi seçtiğimiz kitapları okuyup kendi seçtiğimiz filmleri mi izleyeceğiz Zeynepcim?
Duyuruyu kendi blogumda da paylaşacağım. Keyifli ve verimli bir okuma-izleme süreci diliyorum...
Bir de ingliş tiçırlık yapıp "wolf" değil, "woolf" demek istiyorum.

mavilale dedi ki...

Sevgili Ruşyena Kayseri sevilir özlenir bi yer. 😊
Özgürlük benim ruhumda var. İnsanlara alan bırakmaktan yanayım her daim 😄🤗🌺

uzmanamator dedi ki...

ne güzel bir hareket planı ben de uyabilir miyim acaba ben de uysam ya bir adımdır bu da ...

Derya dedi ki...

Plan harikaymış Zeynepcim 👏 hedef koymak bile bir adım, bence yaparsın, kendime bu anlamda hiç güvenmiyorum bugün istediğimden yarın vazgeçiyorum umarım geçicidir 🙃

deeptone dedi ki...

oooo katılırııım kitap da oyuncular da hep iyi seçimler oleeeey :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

katılmaya çalışacağım etkinliğine.

Babaannemintakvimciği dedi ki...

Harika seçimler harika liste harika bir yıl olsun inşallah sevgilerimle...

Makbule Abalı dedi ki...

Çok güzel bir girişim. Kutlarım.
Sevgiyle.

sessizgemi dedi ki...

güzel bir etkinlik olmuş belki katılırım katılamazsam da yazanları okurum merakla :)

Yucel dedi ki...

harika bir etkinlik olmuş emeginize sağlık

Özlem (ybgbb) dedi ki...

Hmm çok ilginç bir fikirmiş güzel ama :)

Ebemkuşağı dedi ki...

Güzel bir etkinlik... Keyifli geçmesini umuyorum.