Pages

13 Ara 2020

İmplant Sürecim 2

 


Selamlar 
Geçen hafta sonu yeni bitirdiğim yastığımla karşılıklı kek yiyip, kahve içiyorduk. Hava güzeldi. En azından güneş alan balkonda oturulacak kadar güzeldi. 

Rabbime şükürler olsun hala her şey kötü değil ama ciddi bir can ağrısı ile mücadeledeyim. İki hafta önce implant süreci için gittiğim çene cerrahı malesef kötü haberi verdi. Çene kemiğimin kalınlığı implant yapılabilecek düzeyde değilmiş. İmplant yapılabilmesi için en az beş altı santim bir kemik kalınlığına ihtiyaç varken benim çene kemiğim malesef üç santim bile değilmiş. O nedenle öncelikle kemik oluşum ameliyatı geçirmem gerekti. 

Ameliyat tek taraf için iki buçuk saat civarı sürüyor. İlkini geçtiğimiz cuma günü yaptırdık. Şu an en basit anlatımıyla alt çenemde sağ taraf kırık, sadece vidalarla tutuyor. Damak açıldı. Benden kemik parçaları alınıp dana kemiği tozuyla karıştırılıp bir dolgu malzemesi hazırlandı. Çene kemiğimde yarılıp bu malzeme araya konuldu. sonrada çene kemiği tutabilsin diye vidalarla sıkıştırıldı. 

Ameliyat lokal anestezi ile yapıldığı için malesef olanların canlı şahidiydim. Sağ olsun doktorum çok iyiydi. arada beni dinlendirdi. Ağrılarım artınca anesteziyi yeniledi. Fakat iki buçuk saat ağzı açık vazıyette o işlemlere maruz kalmak açıkcası çok yıpratıcı. Sonrası içinde çok iç açıcı şeyler söyleyemeyeceğim. Bugün üçüncü gün çenemde morluk ve şişlik devam etmekte. Hala konuşmakta ve yemekte zorlanıyorum. Zaten sürekli sıvı tüketmek zorundayım. Cumartesi günü canlı dersi yapamadım. Yarın sekiz saat ders var. Sabaha daha iyi olmayı umuyorum. İşin kötüsü henüz cezamız bitmedi. 26 Aralık'ta sol taraf için aynı işlemi yeniden yaptırmam lazım. Umarım çektiğimiz acılar sonuç verir ve yeterli kemikleşme sağlanır çenemde. 


Kırık çeneli biri olarak ev halkı bana gereken ihtimamı gösteriyor sağ olsunlar. Eşim ve kızım iyi ki varlar. İnsan böyle zamanlarda aile olmanın gücüne yeniden şahit oluyor. Eşim yazık gece fark etmem, elim kolum çarpar endişesiyle yatakta yatamıyor, üç gündür kanepede yatıyor. Kızım hiç bir işe elimi sürdürmüyor. Derste anlatamayınca, ağrı kesicinin etkili olduğu saatlerde ayaklarımı uzatıp kitap okumak kaldı bana. :)) Bu sevimli bıcırığın dizisini sevmiştim. Kitapta çok sevimli gidiyor. 

2021 için planladığım etkinlik, şekilleniyor. bu hafta içi kendimi daha iyi hissedersem, ikinci ameliyat öncesi planımı paylaşacağım sizinle. destek olan sevgili Deep ve Ruşyena'ya ayrıca teşekkür ederim şimdiden. 
Selametle....

7 yorum:

Derya dedi ki...

Ah canım çok zor ya geçmiş olsun çok zahmetli çok eziyetli bir süreç dilerim dişine kavuşursun en kısa zamanda 🙏❤️

Farklı Diyarlar dedi ki...

Allah bol şifa versin umarım az ağrısız geçer ve sorun çıkmaz artık. kolayca halledilir inşallah.
yeşilin kızı anne yi ben de severek okudum :)

pelinpembesi dedi ki...

Ay Allahım ne kadar zor şeyler yaşıyorsun. Allah dayanma gücü versin, en kısa zamanda biter de ömür boyu dişlerini sorunsuz kullanırsın inşllh.
çok geçmiş olsun..

ruşyena dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun Zeynepcim... Ne zor işmiş, bu kadarını bilmiyordum... Yarısı bitmiş neyse ki, kalan yarısı da çabucak olsun, geçsin bitsin inşallah...

Ecehan dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun demek istedim. Valla ben olsam girmem bu kadar eziyete diyeceğim gelse de inşallah sonrası iyi olsun, seni rahat ettirsin, değsin bari tüm çektiklerine.
Etkinlikten bilgim yok ama geriye doğru bakacağım yazılarına ;)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

çok geçmiş olsun arkadaşım.

deeptone dedi ki...

geçmiş olsuuuun. anne kitabını alcam ben dee :)