Pages

31 Ağu 2021

Etkinlik Yazısıdır (Ağustos Ayı)

 


Selamlar

Evet başardım, etkinlikte günceli yakalamayı başardım. Katıksız bunun mutluluğunu yaşıyorum bu ara. Yaz tatilinde rutin değişiyor malum. bizim bir yerlere gitmelerimiz, misafir ziyaretleri derken, yazın yoğun bir tempo oluyor. Bu yoğun tempoya, şöyle daha relax okumalar yakışır deyip, Debbie Macomber seçmiştim. Daha önce bir kaç kitabını okudum yazarın. Benzer şekilde yazan Sarah Jio'dan kat kat daha başarılı olduğunu düşünüyordum. Ama bu kitabı çok tat vermemiş gibi. Güzel, romantik bir hikaye aslında ama okurken, hep bir şeyler eksik hissine kapılmaktan kendimi alamadım. 


Oyuncumuz Emma Roberts. Hoş hatun ama ben film seyretme moduna alamadım daha kendimi. Son güne, Sevgililer günü filmini sıkıştırdım. Çok eskiden seyrettiğim ama neredeyse hiç hatırlayamadığım bir filmdi. Kısa kısa o kadar çok hikaye vardı ki sanırım onun etkisinden unutmuşum. tazeledik iyi oldu :)) 
Bundan bir on yıl önce olsa, "ayyy nasıl romantik" diyeceğim filme bakışım, "bu ne kadar kalabalık hikaye ayol" oldu. Daha önce bir kaç defa dediğim gibi, batı kaynaklı hikayelerde aşkın tensel boyutunun bu kadar önemli ve ön planda oluşu beni artık irite ediyor. Tabi ki, duygusal yakınlığın getirdiği ilişki biçimlerinden biri tensel yakınlık. Fakat bu kadar merkezde algılanışı artık beni rahatsız ediyor. Duygusal yakınlığın, ahlaki temellerlerinin çok sağlam olması şart bence, hayvani yanı detayda kalmalı. Batılı aşka ve ilişkilere bakışını revize etmeli. 

Eylül ayı; 
Yazar: Bahadır Yenişehirlioğlu
Oyuncu: Helen Mirren  

Selametle...


3 yorum:

duygu özkan dedi ki...

Yazarı hiç okumadım. Filmi de izlememiştim. Dediğiniz gibi batının bu yaklaşımından batı film ve dizilerini sevmiyorum. Savaş filmine bile bu tür sahneleri koymayı başarıyorlar.

deeptone dedi ki...

macomber ve jio, bence ikisi de hafif ama keyif veren romanlar yazıyorlar, birbirlerine benziyorlar, bir de kristin hannah var ki o çok iyi :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Filme bakacağım, yazarın bende 10 kitabını okumuşum şu ana kadar?