Pages

21 Ağu 2021

Tatilden Kalanlar- 4


 Selamlar

Öncelikle, dünyanın gündemi çok kötü, ben kendi gündemime döneyim diye epey uğraş veriyorum esasında. Fakat olanlar bazen öyle bir hâl alıyor ki, Fuzulî'nin dediği gibi; "söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil" makamına geliyor insan. 

Afganistan'da olanlar malum, tutunduğu uçaktan düşen iki yavrunun sonu yeterince acıyken, bundan nemalanan kapitalist düzen olanlara tüy dikti, Vicdansızlığın kanlı canlı resmi oldu. Bu tepkim burada kalsın, İbrahim A.S ateşine su taşıyan karınca misali, bizim safımız belli olsun istedim. 

Ponçik misarimizle gezme turlarına devam ediyoruz. Avanos'tan sonra Zelve Ören yerine geçtik. Zelve peribacalarının en yoğun olduğu yerlerden biri Kapadokya'da, Ayrıca bir manastırın harabeleri ve birde camii var içinde. Uzun ve zorlu bir yürüyüş parkuru aynı zamanda. 😊 Zelve'yi ziyaret edecekseniz, mutlaka spor ayakkabı giyinin ve elinizde suyunuz olsun. 😅        

Profesyonel bir fotoğraf makinam olmayınca size fazla detay çekemedim ama coğrafyanın güzelliği hakkında fikir vermesini umuyorum fotoğraflarımın. 


   Zelve'ye genel bir bakış .


Hava cidden çok sıcaktı. Zelve esasında bir vadi olduğu için sıcak daha fazla hissediliyor sanırım.


Bin  dokuz yüz ellilere kadar yerleşim yeri olarak kullanılıyormuş vadi. O nedenle doğal olmayan pencere oyuklarını görebiliyorsunuz. 


Zelve' de yerleşim alanının içinde eski ve küçük bir cami var. 


 Ayrıca, Hristiyanlığın ilk dönemlerinden kalma manastır harabeleri. 


Zelve'den sonra Güvercinlik Vadisine geçtik. Güvercinlik denilen kısım, peribacalarının tepesinde bulunan minik oyuklar. Güvercinler için mesken oluyor. :)) 




Motif grubumuzun bu sene ki etkinliği Frida'nın çiçekleri, ismiyle meşhur bataniyeydi. Bana gönderilen motifleri yaz başında birleştirmiştim. Sizinle paylaşmak için şöyle manzaralı bir yer arıyordum. 😁


Göreme merkez hem çok kalabalıktı hem de yol çalışması vardı. O nedenle şehirde gezmek pek mümkün olamadı. Uçhisar'a daha önce çıkmıştık. zorlu bir tırmanış. Kafile bayağ yorgun olunca kimse cesaret edemedi. Göreme ve Uçhisar arasında yol üzerinde paranomik manzaraları olan tesisler var. Alışveriş yapabilir, bir şeyler yiyip içebilirsiniz. Güzel mekanlar. 


Mekanların popüler dekoru, nazar boncuklu ağaç. En güzeli bu ağaçtı, sizin için hepsini test ettik, dermişim. 😂

Kapadokya turumuz, şimdilik bu kadar. Bizden haberlere gelince, insanlık için küçük, bizim için büyük bir adım attık. Artık bizim evinde bir kedisi var. Birlikteliğimiz henüz çok yeni, Birazda tedirginiz. İlerleyen zamanlarda sizinle mırın  mırın foti paylaşırız artık. :)) 
Selametle...
                                                                                                                                                                                     -

1 yorum:

deeptone dedi ki...

zelve aklımda olsun hiç duymadım, zerde gibi :)