Pages

1 Oca 2023

01.01.2023


Selamlar
2023. Büyülü bir tarih gibi. Reis yıllar önce Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılına vurgu yaparak, 2023 vizyonundan bahsede bahsede, zihnimize kazımış. Belli ki çok şeye karar verilecek ve gerek mutlu gerek kaygılı büyük kararlar verilip yol yürünecek bir yıl olacak. Seçim yılı olunca bunu tahmin ediyordum zaten ama özel hayatımda da bu kadar derin ve köşeli bir yer işgal edeceğini bilmiyordum tabi. 
Bende en az memleket kadar zor ve çetin kararlar alacağım, kırılmalar yaşayacağım bir yıla adım attım gibi duruyor. Rabbim her zorumuzu kolaya tevdi etsin. Sadece duaya gücüm yeter. 
En büyük silahım. 


Kayseri Belediyesi ve bazı pilot okulların desteği ile yürütülen #erdemlerimizlevarız projesi yani ERVA etkinliklerine katılmayı seviyorum. Kasım ayının erdemi, EDEP'ti. Nurullah Genç'in katıldığı bir seminer olacaktı. Hoca rahatsızlandığı için ertelenmişti. Ertelenen o sohbet yılın son haftası yapıldı. 


Çarşamba günü eve çok yorgun gelmeme rağmen içimden güçlü bir ses gitmem gerektiğini söyledi. İyi ki de gitmişim. Yağmur'un şairi çok hasta. 😟
 Edep konusu ekseninde çok hoş bir sohbetti. Bu ara denk gelirseniz mutlaka katılın sohbetine. Çok hasta ve bitkin görünüyor. Sohbetlere devam etme ihtimali düşük malesef. 😟 
Allah şifasını versin. 


Sevgili grubumla yeni yıl için çekiliş yapalım dedik. Patron bu defa konuya renk katmak istedi. :) Kime hediye aldığımız bilmeden renk çektik ve o renkte hediyeler aldık. Paket hazır olunca öğrendik hediyeyi kime aldığımızı :)
Benim nasibime mor çıkmış. Nilgün'ün gayretleri ile Elif'ten gelen paketim mosmordu :))
 Bu arada ben çok severim moru :) 
Mor kupam okul hayatıma renk katacak yeni yılda. :)
Elif'in kesesine bereket, Nilgün'ün emeğine 💜


Sevgili Buket, görmeden sevdiklerimden. Meşhur Pelin Pembemiz. 💙
Bu sene de beni unutmamış. Çok mutlu oldum. Hazırladığı özel paket elinin ve kalbinin güzellikleri ile dolu. Yastık tam istediğim ölçüde. Oturma odamdaki koltuklara yastık örmem gerekiyordu ve hep erteliyordum. Yastık tam bize göre. İşaret fişeği olur diğer yastıkları da ben örerim diye düşünüyorum. 
Okumadığım yazarlara tanışmama sebep olduğu için daha çok seviyorum Buket'in tercihlerini. Bakalım bu melankolik hatun benim melankolime nasıl gelecek. 
Çok teşekkür ederim Buketciğim. 


Geçen sene niyet etmiştim ama başaramadım kış konseptli balkon dekorum. 
Yastıklar baharda bitti :)) Öyle olunca beklettim. Demir bile tavında dövülür değil mi. Vakitsiz paylaşmak istemedim. :)


Pazen kışa en çok yakışan kumaş. Diğer yastıklar da pazen olsun istedim. Tığ işi minderlerim, sevgili Yıldız'ın hediyesi ahşap fenerim bile tam bir kış köşesi oldu 😻


Tığ işi aşkı nelere kadir. :) Normalde ne işim olur benim çam ağacı çorap ve çelenk üçlüsü ile :)) 
Ama sempatilerine karşı koyamadım. Kış dekoruna eşlik etsin bir zaman. :) 


Yılın son cuması pansiyon nöbetim vardı. Sevgi geldi nöbete eşlik etmek için. Ona da çam ağacı ördük beraber. Gece odama çekilince netten dizimi seyrettim. Başka yerde uyumak kolay olmuyor tabi. Sabahı da hafta sonu olunca yatakta boş boş dönmek yerine oturdum ve nette sörf yapmanın keyfini çıkardım. :)


Gelelim 2023 planlarına. Sevgili Çiğdem ve ben, geçen sene okumaya İskender Pala'dan A71 ile başlamıştık. Bu sene de İskender Pala ile okumaya başlayalım dedik. Son kitabını aldık. Kaç zamandır bugünü bekliyorduk. Besmele ile başlayacağım az sonra. :)


Niyetim tüm yılı planlamaktı yeniden ama işler o kadar yoğunlaştı ki son günlerde kendime ayıracak zamanı bulamadım. Bende bu defa aylık planlar yapmaya karar verdim. 

İşte 2023 Ocak ayı hedeflerim. Bana eşlik etmek isteyenleri beklerim.

KİTAPLAR 

Surnâme- İskender Pala

Dünyasızlar- Kaan Murat Yanık
Mucize- R.J. Palacio

Aslında Mucize'yi daha önce okudum ama gençlerle yaptığımız çalışmada sıradaki kitap Mucize olsun istedik. O nedenle yeniden okumaya karar verdim. Şu an öğrencilerimde kitap. O nedenle fotoğrafa ekleyemedim. 

FİLMLER

Online bir eğitime katılmaya karar verdim. 12 hafta sürecek. Her hafta bir film ve bir hikaye üzerinden devam edecek dersler.
 Filmlerimi o eğitim belirleyecek bu ara. 
Yazılar bitince gençlerle AVATAR'a gitmek istiyorum. 
Eğitimin ilk filmi ÇİKOLATA. Diğer haftanın filmini hoca ekleyince yazarım yeniden. 
3 film iyidir bence. Benim gibi seyir insanı olmayan biri için. :) 

ÖRGÜLERİM

Haruni şal serisi paylaştım instagramda beni takip edenler biliyor. 2 tane daha Haruni şal örmem lazım en az. Yarım Frida Blanket motiflerini tamamlayıp, battaniyeyi bitirmek istiyorum. 

Hayatım için aldığım en önemli kararlardan biri de diyet ve spor iklimine geri dönmek. Hava şartlarına göre ya dışarda ya spor salonunda günde 1 saat yürüyüş ve sağlıklı beslenme ritmine dönmek. Yarın itibariyle kaç zamandır kaçtığım basküle çıkmak ve ay sonunda minimum 3 maksimum 5 kilo vermek. 
VEEEEE

Ay sonunda tüm bu hedefleri tutturmuş bir Mavi Lale olarak gelmek :)) 

Yıl bende, "hayat devam ediyor, dağılma sakın, daha zoru kapıda. Psikolojini sağlam tut" motivasyonu ile geldi ama çıkmadık candan umut kesilmez hesabı, beni tepetaklak eden hayal kırıklığıma şifa olsun. Hiç beklemiyorum o şifayı ama bana sürpriz yapsın inşallah. 
Selametle...
 

5 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Merhaba iyi yıllar diliyorum...
Surname bende yılbaşı hediyesi olarak aldım kendime, bu okumaya ocak ayı için katılabilirim diye düşünüyorum.
Sevgiler herşey gönlünüzce olsun.

uzmanamator dedi ki...

İnşallah hedeflerinin ötesine ulaşırsın canım, köşene hastayım yaz kış, muhabbetle sağlıkla otur 🤗

Nilgün Komar dedi ki...

baka baka henüz gelemediğimiz balkonun kış konseptide bir başka olmuş.. evet işimiz yok ama eğlencesi iyi geliyor ağaçların.. yeşili sevdiğimizdendir sanırım buna kanmamız..

umutsuz yaşanmaz.. umutlu bir yıl olsun.. bu yılda her vereceğim karar hayrına ve gönlüne yakın olsun..

kitaplardan biri belki olabilir bende bilmiyorum.. benimde ilk hedeflerimden biri kütüphaneyi düzenlemek arşivlemek.. ne var ne yok biraz ipin ucunu kaçırdım.. eğer varsa kitap katılırım sana..

ruşyena dedi ki...

Kış konsepti balkonuna çok yakışmış. Güle güle otur Zeynepcim. Alacağın büyük karar da inşallah hakkında hayırlısı ile sonuçlanır.2023 de hedeflerinin gerçekleşmesini diliyor, sevgilerimi bırakıyorum.

deeptone dedi ki...

hedeflerine ulaşmanı dileriim :)