Pages

16 Oca 2023

15.01. 2023


Selamlar
Yılın ikinci günü, grubumuzun patronu Nilgün'ün doğum günü. Bizim grup sürprizlere doymaz :) Şehir şehir dolaştı bu örtü. herkes 4 motif ekledi. Sonra bize geldi, Kayseri'ye. Son şeklini vermek bana düştü. 😊 Sahibesini mutlu etmeye başladı bile. 
Yeni yaşın güzellikler getirsin Nilgüncüğüm 💗
 

Bizim evin balkonu, güneşli havalarda, kış bile olsa misafir ağırlıyor :)
 Yılın ilk sabahına vitaminli bir başlangıç yapayım dedim. Portakal suyunu sıktım. 2023'ün ilk kitabına başladım. Yazılı sezonu biraz yavaşlattı ama son düzlükteyim. En geç çarşambaya biter. Çiğdem bitirdi. Her zaman ki kadar beğenmedi. Bakalım ben ne düşüneceğim finalde. 


Bu ara en farklı tecrübem, nefes seansına katılmam oldu. Bizim okulda bir arkadaş, nefesle terapi eğitimi aldı ve nefes koçu oldu. Onun evinde buluşup, nefes seansına katıldım. İlk seansta nefesin ulaşamadığı yerlere ulaşmaya çalışıyor. 

Karın nefesi çalıştık. Zorlamadan nefesi karnına doldurup bir solukta veriyorsun. Gözler kapalı. Bu sırada koçun telkinleri seni yönetiyor. Çok farklı bir tecrübe. Mistik tarafları da var. 
Öğrendiğim en ilginç  bilgi, nefesi alırken uzun sürede almaya ama verirken kısa sürede vermeye dikkat edin dedi, Esra Hocam. Bu hayattan alacakların çok vereceklerin az olsun manasına geliyormuş.

 Açıkçası çok duygusal ve aynı zamanda çok yorucu bir seans. Hayatta sana yük olan her kişiyi her duyguyu affediyorsun. Telkin bu yönde. Buna özen gösterdim. Ben şahsen insanlara karşı, biriktirmeyi bıraktım epey süredir. Fakat bu yönümden sınanıyorum bu ara. Sakince beklemeye karar verdim o konuda da. Bıraktım aksın nereye akacaksa. Aslında bir yandan, canımda olanlar bir yandan da benim çok ötemde. Müdahale şansım hiç yok. İnsanda, güçlü bir buharlaşma arzusu uyandırıyor malesef. Ya nasip bakalım.


Talas Belediyesi, Cumhuriyetimizin 100. yılına özel etkinlikler planlamış. Talas bize uzak ama yine de katılmayı istedik. Hülya Koçyiğit ve Selahattin Yusuf ilk haftanın konuklarıydı. Sinema üzerine hoş bir sohbet dinledik. Sevmek Zamanı filmini ekledim bu ayın listesine.
 Bu ara bir insan boşuna star olmuyor. Hülya Koçyiğit, hep hayran olduğum biriydi ama bu kadar yakından görmemiştim hiç. Nasıl zarif, nasıl nahif ve gerçekten yıldız diyorsunuz gördüğünüzde.
 Çocukluğumuzun, gençliğimizin köşe taşlarını bir bir kaybediyoruz. Hülya Hanıma sağlık sıhhat diliyorum, ömrüne bereket. 😊

Bu hafta da Cengiz Özkan konseri vardı. Dün gittim eşimle. Türkü dolu, çok güzel bir geceydi. 


Geçen haftanın etkinliği, kardeş okul ziyaretine hazırlıktı. Erzurum'da Yavuz Sultan Selim Sosyal Bilimler Lisesi ile bizim okul kardeş. 1. Dönem için Kardeş okul ziyareti planlandı. Hatta arkadaşlar ve öğrencilerimiz hala Erzurum'da. 
11. sınıflardan sadece benim sınıftan 3 öğrenci katılıyor geziye. Bizde, 11/B olarak, kardeş okuldaki 11/B'ye kardeşlik hatırası gönderelim istedik. Gençlerle atölye çalışması yaptık ve çok güzel kitap ayraçları hazırladık.


İşte, çalışmanın sonucu. 
Tek tek paketleyip, paketin içine minik notlar yazdık. Yarın teslim edilecek. Heyecan dorukta. 


Hafta sonu temizlik zamanıydı. Benim yaramaz fırsatını bulduğu ilk anda şirinlik peşinde. Gel de sevme şunu. 💗



Bugün pazar keyfi yaptım azıcık. 🥰
Bu ara etkinlik çok. 😅
 Avatar'ı seyretmeye gittim. Yakında onunla ilgili de yazarım inşallah.
 Online bir eğitime katıldım. ilk ders bu perşembe. Onunla ilgili bir hatta iki film seyretmem lazım. 
Hem Avatar'ı, hem Surname'yi, hem de seyrettiğim diğer filmleri ve katıldığım eğitim hakkında da yazarım yakın zamanda. 
Şimdilik Selametle.

3 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

Zeynepcim ne güzel işler yapıyorsunuz. Hele gençleri böyle güzel işlere sevketmeyi çok önemsiyorum. Asıl normal liselerde sorunlu binlerce genç var, derslerinde de başarısız olan bu gençleri hep böyle toplumsal iyiliğe teşvik edecek derslerin olmasını isterdim. Öğretmenlerin sistemde başlarını kaşıyacak halleri yokken bu tür işlerle uğraşması da imkansız. bence sırf bunlarla uğaraşacak öğretmen olmalı, ders saati olmalı.
geçen yayını da yeni gördüm. Benden bahsetmişsin, utandım doğrusu .. ben teşekkür ederim !

deeptone dedi ki...

ne şirin yastıklar yaa ilk fotodaki :) nefes terapisi de mi ne güzel :) bir de EFT var öyle çok güzel :)

uzmanamator dedi ki...

hastayız balkonunuza efendim , ve de kar beyaz şirinliklere :) çok verimli günler seninle oluyor çok seviniyorum adına insan öğrendikçe çalıştıkça daha dinç ve mutlu oluyor :) çok mutlu ol canım