Pages

23 Oca 2023

22.01.2023


Selamlar

"Kavram karıştırmaları yüzünden müslümanların kafasında meydana gelen karışıklık, bazı müslümanların, batı teknolojisinin üretimlerinin gözlerde büyümesine yol açmaktadır. Bunların önemsenecek şeyler olmadığının anlaşıldığı gün, Müslümanların hayatında yeni bir safha başlayacaktır"

Bu yaz kaybettiğimiz Rasim Özdenören'in, "Müslümanca düşünme üzerine denemeler" isimli kitabından bir alıntı ile başladım. "Medeni dünya"  dediğimizde insanların aklına batı medeniyetinin gelmesi özellikle de son yaşananlardan sonra imkansız bence.


Medeniyet kavramı, içinde, hoşgörü ve saygı kültürünü de barındırır çünkü. Medeni insan, medeni toplum diğer insanların değerlerine karşı saldırgan bir tutum sergilemez. Bu medeniyete aykırıdır. Medeni toplum, kendisine saldırmayana vahşice saldırmaz. Savaşta bile olsa düşman toplumun değerlerine karşı saygısızlık etmez. 
Bakınız; Fethettiği topraklarda kimsenin dini inancına, yaşam biçimine saldırmayan, bu konuda insanları olabildiğince özgür bırakan Osmanlı Medeniyeti. 


Gündemi takip ettiyseniz İsveç'te yaşanan çirkin olayı ve bu rezilliğe İsveç hükümetinin yaptığı, özürü kabahatinden büyük açıklamayı duymuşsunuzdur. İnsan olarak, medeni bir toplumun üyesi olarak, verilebilecek en güzel tepkiyi verdikleri için milletimle guru duydum.
 Türkiye genelinde belirlenen camilerde sabah namazı buluşması düzenlenip, bu çirkinliğe en medeni cevabı verdik. 


Kayseri'de de, Cami Kebir'de toplandı insanlar. Biraz erken gidip camiyi fotoğraflamak istemiştim ama insanlar erken saatlerden itibaren camiye akmıştı. Ancak bu kadar fotoğraf çekebildim. Aileler çocuklarıyla gelmişti.Yaşlı, genç, kadın, erkek; maşallah camiyi doldurdu müslümanlar. 
Mübarek Kuran-ı Kerim okundu, zikirler yapıldı, dualar edildi. Çok insani, çok müslümanca bir tepkiydi. Bir kere daha gurur duydum insanımla ve inancımla. 

Teknolojide zirveye de çıksalar, zenginlikten en konforlu hayatları da yaşasalar, her seferinde Mehmet Akif'i haklı çıkaracak bir hamleleri oluyor. İçlerindeki barbarı durduramıyorlar. 

Garbın âfakını sarmışsa çelik zırhlı duvar.
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar.
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar


Bunların dışında, malum tatile girdik. Cuma karne günüydü. Normalde dersim yok ama sınıf öğretmenliğim olduğu için karne dağıtmaya gittim. Erken döndük evlere. Koca kişisinin doğum günü yaklaşıyor. Ona bir hoşluk yapıp, çok da merak ettiğim, Norveç kazaktan örmeye karar verdim. Tüm planlarımı unutup, bu işle odaklandım :) Vanilya Hanım benim iplere saldırmak için uyuma numarası yapıyor ama kandıramaz beni :) 


Cuma gününün diğer hoşluğu Kemal Sayar'ı dinleme şansımız oldu. Çok verimli ve güzel bir sohbetti. Notlarımı düzenleyip bu konuyla ilgili de yazmak istiyorum. Geçen hafta perşembe günü online bir eğitime başladım 12 haftalık. Bu konu hakkında da yazmak istiyorum. En kısa zaman da toparlayıp yazacağım inşallah.


Kazak an itibariyle bu noktada. Bitireceğiz inşallah vaktinde. Şimdilik selametle...

1 yorum:

deeptone dedi ki...

oluyor işte böyle kötü şeyler dünyada