Pages

26 Ara 2022

Üsküp'ten Kosova'ya :)


Selamlar 
Geldik öğretmenlik hayatımın en heyecanlı ve en güzel anlarından birine. Milli Eğitim Bakanlığı, okullar arasında etkileşimi artırmak, iyi örnekleri çoğaltmak adına idareci hareketliliği adında hizmetiçi eğitim programı hazırladı. Tüm Türkiye'de benim okulumun da içinde olduğu on okulda bu eğitim planlanmış. 
Müdürüm benim yaptığım kitap okuma etkinliğini de eğitime dahil etti ve bakanlıktan hizmetiçi eğitim de eğitimci olarak görevlendirildim. 
Kilim Akademi bizim okulun en genel projelerinden biri. Biz de Kilim Akademi'ye seçilen gençlerle Yavuz Bülent Bakiler'in, Üsküp'ten Kosova'ya isimli kitabı değerlendirdik. 
Yaptığımız etkinliğin içeriği şu; kitabı hep beraber okuyoruz ve kitapla ilgili notlarımız, yorumlarımız, kitaptan yola çıkarak yaptığımız araştırmalar ve ortaya çıkan ürünleri paylaşıyoruz. 


Kilim Akademili gençler ve Cüneyt Hocam. Etkinlik öncesi, hazırız özçekimi :) 


Programı Cüneyt Hocam modere etti. Edebiyat öğretmenimiz Yavuz Bülent Bakiler'i kısaca tanıttı. 


Öğrencilerimizden biri Yavuz Bülent Bakiler'in Anadolu Ajansı ile yaptığı röportajı getirmişti. Onu izledik. Çok güzel bir röportaj, seyretmenizi öneririm. 
Ardından başka bir öğrencimiz kitabın özetini çıkarmıştı. Nazlı kızımızla beraber çalıştık, özet konusunda. Ana fikri çok güzel kavramış, kısa ve öz bir anlatım oldu. 


Fotoğrafta görülen hanımefendi ve beyefendi ile birlikte kitapta gezilen mekanların görsellerini tarayıp, bir sunum hazırladık. 
Tarih öğretmenimiz, Türklerin Balkan serüveni ile ilgili bilgileri paylaştı.
Ardından Tufan Gündüz Hocanın bir televizyon programında anlattığı Türk Beklenendir isimli anekdotun videosunu getirmişti gençler. Denk geldi mi size bilemem ama çok duygusal bir anekdot ve çok gurur verici. Hanım kızımıza çok teşekkür ettim. 


Gençlerin kitaptan yorumlarını aldıktan sonra Türkiye birincisi kalemimiz Mehtap kızımız bize çok duygusal bir deneme yazmıştı. Onu dinledik. 
Son olarak, ailesi Balkan göçmeni olana bir büyüğümüzle gençlerin yaptığı röportajı dinledik. Mustafa abi, irfan sahibi bir büyüğümüz. Gençleri çok güzel karşılamış, çok güzel bir sohbet olmuş. 


Görsellerin sunumlarını hazırlayan Cansu ve Eren. Minnoşlarım bir hafta çok çalıştı. Günlüğüm de hatıraları kalsın istedim. 


Kütüphane de Yazarlık Atölyesi çalışmalarının tanıtımı yapıldı. Yazarlık Atölyesi, Esra Hocam'ın çalışmaları ile hikaye kitapları çıkarıyor ve Türkiye birinciliği olan bir hikaye çıkardı geçen sene atölye. 


Eğitime katılan arkadaşlarla son gün hatırası da burada kalsın :) 
Heyecanlı, eğitici ve verimli bir iki gündü. Okul bana ufuk olacak diye umuyorum. Daha güzel etkinlikleri de yaparız gençlerle inşallah. 
Selametle...

5 yorum:

ruşyena dedi ki...

Hem gençler hem de öğretmenler için verimli, ufuk açıcı bir etkinlik olmuş. Okulun çok yönlü olması ne güzel, hem de yazarlık atölyesi bile var, buna bayıldım. Şimdiki gençler çok şanslı.

uzmanamator dedi ki...

Gıpta ve bolca gurur ile takip ediyorum bu çalışmalarını canısım, öğrencilerinin gözlerinden öperim 🥰

Dear Monarosa dedi ki...

Ne güzel bir etkinlikmiş bu böyle. Lise zamanlarımda Yavuz Bülent Bakiler'in konferansına katılmıştım. Tabii o zamanlar tanımıyordum kendisi o zamanlar bana hitap etmediği için hiç kitabını da okumamıştım. Şimdi 26 yaşındayım görüyorum ki bizden sonraki nesil bizden daha akıllı.

deeptone dedi ki...

üsküpü çok seviyorum yaaa çok sık gittiğim yerlerden :) kosovada da prizren hoş. bizim ülkede o kadar çok göçmen var ki orlardan :)

Nilgün Komar dedi ki...

eline koluna sağlık canım benim.. bulunduğun yeri bunca yıl verdiğin emeklerle hak ediyorsun zaten, birde bu çalışmalar ile taçlandırıyorsun kendi başarını.. daim olsun..