Pages

18 Ara 2022

Frida Blanket 7. Motif Açıklaması


Selamlar
Amaçtan uzun süreli sapmalar yaşadım ama bitireceğim bu battaniyenin açıklamasını :) Sevgili Özlem'e sabrı için çok teşekkür ediyorum.
En kolayı en sona sakladım :) O kadar karmaşık motiften sonra rahat rahat örelim istedim. Ben bu defa tek renkli motiflleri siyah örüyorum. Orijinali gibi örmek isterseniz. 6. motifi mor tonlarında 7. motifi koyu mavi tonlarında örmeniz gerekir. 
Bu açıklamalardan sonra gelelim motife. 5 zincir çekip halka yapıyoruz. Halkanın içine 12 tane sık iğne yapıyoruz. 


İkinci sırada yeşil renkle devam ediyoruz. 2 zincir çekip bir üst sıraya geçiyoruz. Bir ilmek atlayıp ikincisine sık iğne yapıyoruz. Bu şekilde 6 tane yuva yapıyoruz. Resimde pek anlaşılmıyor ama daha önce tığ işi yapanların ne demek istediğimi anladığını umuyorum :) 


Motifin ortasındaki papatyayı yapacağız şimdi. Yaptığımız yuvaların birine girip sık iğne yapıyoruz. Sık iğnenin yanına 3 tane ikili trabzan yapıyoruz. Aynı yuvaya yeniden sık iğne yapıyoruz. Bütün yuvalara aynı işlemi yapıyoruz.


Başta da dediğim gibi ben düz motifleri siyah yapmak istedim. Siz orijinali gibi yapmayı düşünüyorsanız bu motif koyu mavi olacak. Yeşil renkli sırada yuvaları yaparken yaptığımız sık iğnenin etrafını kullanarak siyah sıranın zeminini oluşturuyoruz. Aralarına 3 zincir çekerek 6 tane yuva oluşturuyoruz.


Motif önden böyle görünüyor.


Aynı renk iple devam edeceğiz artık. Sıradaki yuvaya kaydırma yaparak giriyoruz. 3 zincir çekerek aynı yuvaya 5 trabzan yapacağız. Çektiğimiz 3 zincirde trabzan olarak sayılacak. Bir zincir çekip diğer yuvaya geçiyoruz. Bu şekilde yuvalara 5 trabzan yapıyoruz. Aralarda 1 zincir çekerek sırayı tamamlıyoruz. 


Yuvalara yaptığımız 5 trabzanın sağından ve solundan artırma yaparak motifi büyütüyoruz. Aralarında yine bir zincir çekilecek. İlk sırada 5 trabzanla başladığımız kısım 13 trabzana kadar çoğaltılacak. Yani 5 sıra bu şeklide devam edilecek. 


6. sırada yine artırmaları yapmaya devam ediyoruz. Bir zincirle geçtiğimiz yere 3 trabzan yapıyoruz.


Sırayı bu şekilde bitiriyoruz. 


Son sırada tekli trabzan yapıyoruz. Alt sırada yaptığımız 3 trabzanın ortasına 3 tane tekli trabzan yapıyoruz. Aralarda tekli trabzan yapıyoruz. 
Bu motiften 4 tane yapacağız.
Geçikmenin bedelini ödeyip az sonra yarım motifleri de yayınlayacağım inşallah.
Selametle...

 

1 yorum:

uzmanamator dedi ki...

Eline sağlık canım n egüzrl anlatmışsın 🤗