Pages

11 Nis 2022

Okuduklarım


Selamlar
Aslında Frida Blanket için düz renk motiflerin açıklamasını yapmayı hayal ediyorum son 10 gündür. Fakat henüz kısmet olmuş değil. Bu hafta çözeceğim o sorunu inşallah. Ramazan sürecinde okumayı planladığım kitaplar vardı. İlk ikisine tik atabilirim :) 
İnstagramda takip ettiğim dostlardan birinin profilinde gördüm kitabı. İsmi ve arkadaşın yazdığı açıklamalar dikkatiimi çekti. Ramazan öncesinde de başlamıştım. Ara vermeden devam etmeye karar verdim. 


Okurken gerçek bir yaşam hikayesi olması sizi sarsıyor. Yazar birebir yaşanmışlığın etkisiyle kendisini çok güzel ifade etmiş. 
Hristiyan tarikatlarından biri olana Mormon inancına sahip bir ailede geçiyor hikaye. Fundamentalis inançlar tek başına bir sorunken, ailenin babası ve ağabeylerden birinde bipolar bozukluk var. Ağabey üstüne üstlük şiddet eğilimi olan biri. Kişiliğinin o yönü ortaya çıktığında kontrolsüz bir vahşiye dönüşebiliyor. 
Tara kızımız, hayatını ciddi anlamda kısıtlayan bu inanç ve ruh sağlığı bozuklukları arasında büyümeye çalışan bir küçük yavru. Ağabeylerden biri aklı selim ve kendisini bu sarmaldan kurtarmayı başarıyor. Onun kurtuluşu Tara'ya umut ışığı oluyor ve ergen sayılacak bir yaşta başka bir hayatın umudu doğuyor. 
Tabi ki hiç kolay olmuyor. İnsan ailesi ile başka yönlere savrulunca bunu kabul etmek ve o kabulle yoluna devam etmek hiç kolay değil. 
Çok beğendim. Özellikle anne babaların davranışlarının çocuk dünyasında nelere sebep olduğunu anlamaları açısında önemli diye düşünüyorum. 

"Anneannem bana neler olduğunu anlayan belki de ilk kişiydi. paranoya ve köktendinciliğin hayatımı nasıl oyduğunu, bu ikisinin değer verdiğim insanları nasıl elimden alıp yerine sadece derecelerle sertifikaları - saygınlık havasını- bıraktığını....."

".... o gece onu çağırdım ve cevap vermedi. Beni terk etti. Aynada kaldı. O andan sonra aldığım kararlar, o kızın bana verdireceği kararlar değildi.Değişmiş bir insanın, yeni bir benin tercihleriydi. 
Bu benliğe pek çok isim verebilirsiniz. Dönüşüm. Metamorfoz. Sahtelik. İhanet. 
Ben buna eğitim diyorum."


İkinci kitabımın hikayesi biraz eğlenceli. :)) Meşhur grubumdan Özge'nin doğum günü için sürpriz paketler hazırlamaya karar vermiştik. Gonca pakete koymak için aldığı kitabı unutunca net üzerinden sipariş vermeye karar veriyor. Sonrada neden grupça okumayalım diyor, güzel insan ve hepimize gönderiyor. 
kitabın seçilme motivasyonu da çok güzel. Sadece kapağını beğendiği için alıyor :))) 
Bunca ilginç tevafuk sonucu okuduğum en güzel eleştiri yazılarından biri çıktı. 

"Burası gerçekten meleklere göre değil, dedi Melek. Burası bir savaş, acı ve ölüm dünyası. Öfke insanı ele geçiriyor.... Acının ve öfkenin ne demek olduğunu bile bilmiyordum ama şimdi ellerim kana bulandı. Düştüm. Bu dünyaya gelmek DÜŞMEK demek"

Örgü ile maceram biraz netameli bu ara. Örüp örüp söküyorum, yazarım yine :)) 


Sosyal Bilimler Lisesi için başlatılan kitap toplama kampanyasına sevgili Buket yani Pelin Pembesi katkı vermek istedi. Çok teşekkür ederim arkadaşım. 


Emanet yerine ulaştı. :) 


Ramazanda yaşadığım en büyük sorun reflü. Sahurda yemek yedikten sonra en az 3 saat uyumamam gerekiyor. Aksi halde çok kötü bir gün geçiriyorum. Haliyle uyku düzenim çok değişiyor. Sabah ilk saat dersimin olduğu günler benim en zorlandığım günler oluyor.  Sonrada bedenen değilse bile ruhen Vanilya Hanım gibi dolanıyorum :)) 
Frida motif en yakın zamanda diyelim inşallah.
Selametle 

5 yorum:

deeptone dedi ki...

vanilya hanııım biricik. tuhaf kuşu duymamıştım saol, bu yazarı hep okurum bulunca, mormon kitabı da iyi herhalde :) seni görmek de güzel blogdaa :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

talebe kitabını sipariş verebilirim, frida son motifler benimde elimde ilk 3 aşamayı yaptım diğerleri için bekliyor. Reflü bende de sorun çok su içiyorum ben ondan mı acaba diyordum ama bugün belirtilere bekınca benimkide reflü gibi duruyor.
Hayırlı ramazanlar..

Babaannemintakvimciği dedi ki...

ağaçtan kitaplığınıza hayran kaldım bakmalara doyamadım

Neslihan Duysak dedi ki...

Vanilya hanım gibi ben de yuvarlanıyorum :) kitap hepimiz için çok keyifli idi. Örgü hallerini de bekliyoruz o halde :)

deeptone dedi ki...

merhabaaa :)