Pages

10 Haz 2020

Canlı Canlı Dersler :)))



Selamlar 
Herkesler gibi benim içinde hayatımın en ilginç dönemi oluyor. Aylardır okul ortamından uzağız. Ama ders anlatmaya devam ediyoruz. Dün bir arkadaşla konuşurken, yeğenim bilgisayarı masaya getiriyor, eba'dan canlı derse giriyor, biz çay çorba içerken öğretmen eba'dan ders anlatıyor. tüm aile dersi dinliyoruz dedi. Bu bende daha önce fark etmediğim bir aydınlatma yarattı. Ben, öğrenciler odalarına çekiliyor, ya da nisbeten sakin bir ortama, oradan derse katılıyorlar diye düşünmüştüm hep. Şu an, acaba kaç kişinin çay ya da sohbet ortamında, Kant'ın ahlakını, 20. yy felsefesinin temel tartışma konularını anlattım acaba diye sorguluyorum. :)))

Resimdekiler cânım arkadaşım Gonca'nın hediyesi. Ramazanda TRT'de yayınlanan Kuşlarla Yolculuk adlı diziden bahsetmiştik. Bu aslında bir kitap dedim. Hem kendine hem bana almış, kitabı. Nurettin Topçu'nun kitabı daha önce söylediğim gibi eğitim sendikalarından birinin öğrencilere okutmak için belirlediği kitaplardandı. Sendika projeye katılan çocuklara kitapları ücretsiz veriyor. Öğrencilerimden birinden alıp okumaya başlamıştım. Çok sevdim, alacağım kütüphaneme demiştim. Onuda almış benim için. Ördüğüm yastığın eksik rengini, harika bir motiften harika bir tutacağı, ve örgü ören herkesin, temel ihtiyaçlarından misinalı iki adet şişi ve o çok güzel kalbini koyup göndermiş paketi. İki gönül bir olsa üç aylık yolda ne var diyor ya eski bir türkü. Dostluk ve muhabbet bakiyse mesafelerin hiçbir önemi kalmıyor gerçekten.  çok teşekkür ederim Goncacan...



Benim tasarım battaniye merakım malum. Yine yeniden bir tasarım battaniye başladım. bu defa biraz zorluyor. En bi sevdiğimden. :))) 


Bu aşamadan biraz daha ilerledim, güncel olarak. Ama çok fazla değil. İskender Pala'nın son kitabı, Akşam yıldızı, Nurettin Topçu,Yarınki Türkiye, Karoo Wintage, canlı derslerim ve ben yuvarlanıp gidiyoruz. Gerçi böyle devam ederse gerçekten yuvarlanmaya başlayacağım. Epey kilo aldım. Ama bugün güzel bir karar alıp, doğru hamleyi yaptım. Sabah yürüdük kızımla bir saat. Kendime söz verdim. doğum günüme kadar, iki öğün beslenip, bir saat yürüyeceğim. 20 Temmuza kadar. Süreçte başarıp başaramadığımı samimi bir şekilde itiraf edeceğim, size de söz. 
Selametle. 

5 yorum:

ruşyena dedi ki...

Bu online eğitim işi bazı öğrenciler için olumlu etken oldu. Özellikle ilgili aileler çocuklarının yanında bulunuyorlar ve ders konusuna fikir olarak katkı sunuyorlar, hiç bir şey yapamasalar çocuklarının derse karşı disiplinini sağlıyorlar. Belki ileride okulda başarısı düşük olup evde ailesinin yanında dersi daha iyi dinleyen ve anlayan öğrenciler tespit edilirse evde eğitim yaygınlaşabilir. Tasarımların hep harika... şimdi de harika Zeynepcim... Ne güzel hediyelenmişsin... Keyifli örmeler, iyi okumalar diliyorum...

deeptone dedi ki...

ha haaaa yuvarlanmak hepimiz obez olduk yaa ha ha haaa yürüyüş hıhıms iyi fikier. ailece kant dinlemek komik hıhıms. nurettin topçu tımıms teşekkürler tanımıyoduuum :)

deeptone dedi ki...

bu arada baksanaa, feriha hanım ilk hikaye sona gelirken sen bir yorum yapmıştındı, herşeyi geride bırakıp yeni bir hayata başlıcak bence demiştindi, öyküyü bitirirken tek hikaye olarak düşünmüştüm, sonra herkes sevince dur devam da yazayım demiştim ama sonunu zaten yazdığım gibi getirecektim. kafamda da senin düşüncen vardıı, yani sen bildin feriha teyzenin geleceğini. bi de emirgandan modaya götürcektim. çok sevdiğim semt olduğu için. onu da sevgili makbule abalı bildi. modada böyle teyzeler var dediydi. yani ikiniz kafandakini bildiniz iştee :)

Derya dedi ki...

Biz ders vakti sakin sessiz odaya geçiyor oğluş hiç hep beraber dinlemedik Zeynepcim, ama seni dinledilerse de ne mutlu bence güzel olmuştur, battaniyen çok ama çok güzel görünüyor zorlayıcı olduğunu görebiliyorum, yürüyüş güzel olmuş harekete başlarsan bence hemen toparlarsın, sevgilerimle.. :)

deeptone dedi ki...

iyi geceleer :)