Pages

29 Şub 2020

şubat soğuğu



Selamlar
Mübarek üç aylar başlamış, ilk kandili idrak ederken, gördük ki vampirler insan kanına doymuyor.
Maalesef insana dair umutlarımın giderek azaldığı bir günü geride bıraktım. 33 vatan evladı, ülkesinin güvenliği için genç ömrünü feda ederken, yapılan tartışmalar, dile getirilenler, sosyal medyada yapılan paylaşımlar bir kısım insanın vicdan ve merhamet duygusundan ne kadar uzak olduğunu gösterdi. En yakın zamanda verilen şehit sayısının sadece rakam olmadığını o yüzden 1 sayısının bile çok büyük olduğunu anlamamız şart.
Anadolu, başka coğrafyaya benzemez. Örneğin Finlandiya değiliz biz. Sadece kendi iç dinamiklerini harekete geçirip, sorunlarımızı çözemiyoruz. Gerek ekonomik gerek dini argümanlar ile pek çok grubun dikkatini çeken bir coğrafya. Yani talibi çok bir kız gibi.  bu topraklarda oturmanın bedeli ağır. Sadece yakın tarihte değil, yüzlerce yıldır gençlerimizin acısıyla ödüyoruz bu bedeli malesef.
O yüzden bizler helede böyle kriz zamanlarında, gerçekten vatan millet gibi bir kaygımız varsa, ağzımızdan çıkan her söze dikkat etmeliyiz. Ateşe benzin değil, su dökmek zorundayız. Benzin dökenler ya haindir, ya aptal. Bu coğrafyada hain ne kadar tehlikeli ise aptal da en az onun kadar tehlikelidir. Okumak öğrenmek, milli bilinçle hareket etmek ve gençlerimizi bu yönde yetiştirmek zorundayız.



Blog etkinliği için kitabı okudum. Bazı kitaplar neden yazılır neden basılır, ben anlamıyorum. Biraz fazla cüretkar sahneleri olan romantik Amerikan filmi senaryosu gibiydi. Ben bu tarz filmleri de sevmem zaten. Okumak, insanın aklını ve gönlünü beslemeli bence. Kitapta da geçtiği gibi bu tür kitaplar çiklet çiğnemek gibi. Besleyici hiçbir değeri yok.



 Şubatın son günü aslında bir değerlendirme yazmam lazım. Hatta kızım ve Sümeyye gelmişti, güzel zamanlarda geçirdim. Ama şu anda yediğim, içtiğim, hissettiğim ve düşündüğüm tek şey büyük bir acı. Rabbim güzel ülkemi her türlü şerden korusun. Bahar çiçekleri umut olsun, Acılı annelerin yüreklerine inşirah versin Rabbim.
Selametle...

5 yorum:

deeptone dedi ki...

evet haklısın tabiii. ölü sayısı yüzü geçmiş. orda askeri olan ailelerden duydum yani. herhalde az gösteriyolar, millet çok üzülmesin diye. kitap da hıhım civciv edebiyatı :)

mavilaleden dedi ki...

Beni üzen işte bu konuşma 100 olunca daha çok üzülmeyeceğim ben 1 de yeterince büyük bir üzüntü zaten. Bu konunun rakamlar üzerinden konuşulması çok imcitici
Kitaptan nefret ettim diyebilirim. ne kadar kötü olabilirse o kadar kötüydü.

Gonca dedi ki...

Kitap biraz edebi kaygı olmayan bir kitap. Yani okuyunca hemencik bitsin vakit geçirelim dediğimiz tarzda bir kitap. Biz büyük umutlarla ekledik ama ben de çok sevmedim ne yazık ki ama Mart ayı kitabı güzel okundu onaylandı 😂

Gonca dedi ki...

Şehitlerimiz için de ayrı yorum yazmak istedim. Asıl sayının 33 den çok ama çok fazla olduğunu duydum. Haberleri izlemeye dayanamayıp çok fazla ağladım. Allah yakınlarına büyük sabır versin dayanılır gibi değil 😭

mavilale dedi ki...

goncacım şehit sayısı ile ilgili yapılan spekülasyon son derece ahlaksızca. bu devlet nââşına dokunduğu tüm şehitleri açıklar. bu devlet muz cumhuriyeti değil, sadece bu topraklarda bin yıllık devlet geleneği olan büyük bir devlet. hem aksini düşünelim haberleşmenin bu kadar rahat olduğu bir dönemde böyle bir şey saklanabilir mi. hem bir şehitte çok şehittir. bunu unutmamak lazım.