Pages

8 Şub 2020

haftanın enleri


Selamlar
Dolapta, sepette, ondan bundan artmış, bir dolu ve çeşitli türde ip vardı. Örgü yapan herkesin başında malum. Öyle çok düşünmeden, yakıştı yakışmadı derdine düşmeden ördüm peş peşe. Büyük resim fena olmadı sanki siz ne dersiniz. 



Bu yıl kendim için aldığım kararlardan biride, ayda en az iki kitap okumak. Ocak ayı tuttu. Şubatta emin adımlarla ilerliyor. Şubatın ilk kitabı bitti. Çok beğendim. Herkes okumalı bence. Hatta yeni okulumda öğrencilerimle bir grup oluşturduk. Kitabı analiz etmek için. İşte birkaç alıntı siz karar verin :) 

"insanlık onurunu savunmanın ideolojiyi, savunmaktan güzel olduğunu keşfettik." 

üniversiteye gidip devrimi bilimde yaparak, ülküyü sanata yükleyerek, dini ruhlara yerleştirerek ülkeye çağ atlatıp ileri taşımak yerine çatışmaya giderek ülkeyi geri bırakmak küresel bir oyunun piyonu olmaktan başka bir şey değilmiş."

"bir ülkeyi ayakta tutan şey -elbette bana göre- asker değil, zaferler değil, yalnızca ve yalnızca culturadır; gelenek ve sanatla yükselmiş bir culturasus, belki bir sophia, yüce kral."



Pek çok yerde olduğu gibi kar dün akşam bizede geldi. Normalde kar yağışı beni rahatlatır. İzlemesi bile huzur verir. Ama bu defa sabahına kızımın İstanbul yolculuğu olunca gerilmeme neden oldu. Zaten an itibariyle uçuş iptal oldu. bileti akşama revize ettik. Yani gerginliğim geçmedi, hatta uzadı. Ben normalde yolculukları büyütmem zihnimde. Ama malum bu ara kaza bela haberleri o kadar sık geldi ki, böyle konularda tevekkül halinde olan ben bile sarsıldım. Ama dua edip, Allah'a emanet etmekten başka çare yok. Hem "insanı ölümden eceli korur" demişler. -kendini sakin tutma çabaları :) -



Sabah, baba kız havaalanı yoluna düşünce, bende evde gerginliğimi azaltmak için, sevgili smilena'nın instagramda paylaştığı kalbi örme işini edindim. aklımı meşgul etmek için. sonuç güzel oldu. :)) akşam için bir tane daha mı örsem acaba. 



Madem gidemedik hadi kahve içelim pozu. :) 
Bizim burada hava duruldu. Alana uçaklar inmeye başladı gibi duruyor. İnşallah akşama da böyle devam eder. postu okuyan herkes bize dua etsin lütfen. Evlatcığım, sağlıcakla okuluna kavuşsun. 
Selametle...

8 yorum:

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim ilkay. bizde seviyoruz o kahveyi :))

deeptone dedi ki...

her şey güzeeel :) kızın da varmıştır zatensiiii :)

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim deep. vardı çok şükür. beni bayağı strese soktu hava şartları. sevgiler.

deeptone dedi ki...

heyoooo geçmiş olsuun bu da geçtiiii :)

Derya dedi ki...

Hiç sevmiyorum yola çıkanın ardında "geldim" diyene kadar ki stresi, birde hava şartları eklenince daha beter, stresi yönetme şekli güzelmiş, morun tonu da kendisi de çok güzel olmuş, kahve köşesi ayrı güzel zaten :)

Ecehan dedi ki...

Evladınız da siz de Allah'a emanetsiniz. Mutlulukla kavuşmalar nasip olsun dilerim.

mavilale dedi ki...

deryacığım, ayrılık zor zaten, birde yolculuk hali, ayrıca son zamanlarda yaşananlar derken benim psikoloji bozulmuş ben fark etmeden. yoksa stresimi kontrol eder, bu kadar gerilmezdim. çok şükür vardı yerine
kalp çok güzel oldu gerçekten. bende çok beğendim :) sevgiler

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim ecehan sevgiler