Pages

24 Eki 2010

dört güzeller

iyi akşamlar arkadaşlar;
uzun süredir okuduğum kitapları sizinle paylaşmadığımı farkedince, daha bir kaç dakika önce bitirdiğim kitabımı sizinle paylaşmaya karar verdim. iskender pala benim her halükarda tercih edeceğim bir yazar pek çok kitabını okudum. dört güzeller de diğer kitapları gibi tadı damağımda kalan bir lezzetle bitti. kitapta dört element ( toprak,hava. su ve ateş) üzerine yazdığı denemeler var. hepside birbirinden zevkli denemeler.
özellikle denemeleri enfes şiirlerle donattığını söylememe bile gerek yok. hala iskender pala okumadıysanız şiddetle tavsiye olunur. ben yarın son kitabı olan şah ve sultana başlayacağım. yavuz sultan selim ve şah ismail in anlatıldığı bir kitap bitince onuda sizinle paylaşırım. herkese iyi akşamlar ve iyi bir hafta diliyorum.

13 Eki 2010

2 şişle çorap örgüsünün anlatımı


iyi akşamlar arkadaşlar;
geçen gün yaptığım çorabın anlatımını isteyen arkadaşlara yardımcı olmaya çalışacağım. öncelikle ipimiz ören bayan dora
şişimiz 3 numara
38 numara ayağa göre örüldü.
şişe 17 ilmek atılır. bir sıra ters örgü örülür. düz tarafa geçince 4 ilmek düz, 1tane ajur, 2 ilmek düz, 1 tane ajur, 5 ilmek düz, 1 tane ajur, 2 ilmek düz, 1 tane ajur, 4 ilmek düz şeklinde çorabın burun kısmına başlanır.resimde görülen ajur modelinden 10 tane ajur deliği olana kadar işleme devam edilir.

ajurlardan sonra çorabımız topuk hizasına gelinceye kadar önden düz arkadan ters örülür.
ajurlu kısımların arasında kalan bölüm çorabın üst kısmı; sağında ve solunda kalan kısmı ise çorabın alt bölümünü oluşruyor. çorap topuk hizasına gelince; ilk 15 ilmek örülüp geri dönülür. arkadan ters örgü, düze geçince bu defa 14 ilmek örülür; arkadan ters örgü bu şekilde 7 ilmek kalana kadar devam edilir. 7 ilmekten sonra bu defa birer birer bıraktığımız ilmekler örülüp topuğun yarısı tamamlanır. örgünün diğer tarafına geçilir aynı işlem orada da tekrarlanıp. istediğimiz boya gelinceye kadar çorap örülmeye devam edilir.

çorabımızın dikilmeden önceki hali

çorabımızın bitmiş hali.

buda çorabımızın ayakta duruşu.

12 Eki 2010

çorap bittiiii!


çorabım eşine kavuştu. ben size demedim mi benim ki o kadar beklemez diye :))
çorabın nasıl yapıldığını soran arkadaşlarım var en kısa zamanda resimleyip ekleyeceğim. herkese iyi akşamlar

11 Eki 2010

çorap ve hikaye


iyi akşamlar arkadaşlar,
uzun süredir hayıflandığım bir konu var. nerdeyse her türlü örgüyü yapmama rağmen çorap öremiyorum. çünkü 5 şişle örgü örme deneyimlerim hep hüsranla sonuçlandı. bu hafta sonu okuldan arkadaşlarla günümüz vardı. orda rehberlik öğretmenimiz sare hanım "kendisine bu çorabı bana öğrettiği için minnetarım" 2 şişle çorap örüyordu. tabi hemen atladım. nihayet bende çorap örebildim. hatta o kadar mutlu oldum ki çorabın diğer tekini örmeden hemen sizle paylaştım umarım sizde beğenirsiniz.
bu arada çorabı denemek için ayağıma giydiğimde eskiden annemin anlattığı bir hikaye geldi aklıma bugün bolca yazasım var size onuda anlatayım bari;
eskiden özellikle köylerde yün çorap örülür. beyler o çorapları dizlerine kadar çekerlermiş. bazen eski türk filmlerinde bu görüntülere sizde rastlamışsınızdır. kadının biri oldukça beceriksiz ve uyuşuk biriymiş. eline aldığı işler 6 aydan önce bitmezmiş. eşine ördüğü çorapta öyle olmuş
6 ayda çorabın yalnızca tekini örebilmiş. adam ne yapsın çorap olmayan ayağını altına alıp çoraplı ayağını uzatarak oturur olmuş. bunu gören kadın:
"herif, sen merak etme kara canım sağ olursa 6 ay sonrada öteki ayağını uzatırsın "demiş.
ama korkmayın benim çorabın teki o kadar beklemez:))
herkese iyi akşamlar

10 Eki 2010

artan ipler kazak oldu.

herkese günaydın;
bu sabah size yürek çarpıntıları ile ördüğüm bu kazakla günaydın demek istedim. şimdi ne var bu kazakta bu kadar heyecanlanacak diyeceksiniz. yünlerimi koyduğum dolabı düzenlerken aynı tonda ve kalınlıkta siyah ipler buldum. bunlardan şühedaya bir kazak çıkar düşüncesiyle başladım. model klasik herkesin yaptığı iki kes bir dola şeklinde yapılan bir model. daha arkasını örmeye yeni başlamıştım ip sinyal vermeye başladı. yetti mi yetecek mi diye bir heyecanla yaptım. çünkü ipin markası falan belli değil. nerden aldığımı bile hatırlamıyorum. sivastan mı tatvandan mı kayseriden mi hiç bilmiyorum. yetmese söküp başka bir şey yapmak zorunda kalacaktım. neyse ki şükür yetti. ben gerçi kollarını daha uzun hayal etmiştim en azından dirseğe kadar gelsin istiyordum. ama buna şükür dimi.
herkese keyifli bir pazar diliyorum. iyi günler.

5 Eki 2010

boyunluk

şüheda ve ben bu işi sevdik artık bulduğumuz her iple bu boyunluktan yaparız :))

birileri anlatsın boyunluğu


merhaba arkadaşlar
geçen gün kitap ayracı yaptığım çiçekler bugün şık bir boyunluk olarak karşınızda fikir yine birileri anlatsın bloğundaki arkadaşıma ait yapım aşamaları detaylı olarak anlatılmış. bizdeki tek fark düğme yerine zincirlerle bir düğüm yapıp bağladık. tekrer yüce gönüllüğü için kendisine teşekkür ederim

3 Eki 2010


sizce bu nedir?

o bir kitap ayracı
bu fikir için birileri anlatsın bloğundaki arkadaşıma çok teşekkür ederim bütün yapım aşamaları bloğunda anlatılmış
ben çok iyi bilgisayar kullanamadığım için linki veremedim lütfen kusura bakmasın