Pages

13 May 2024

Okul Gezisi Time


Selamlar
Geleneksel okul gezimize hoş geldiniz. :) Normalde Haziran ayında yaptığımız geziyi Karadeniz'in tam zamanı deyip, Nisan sonuna çektik. Çok keyifli, çok huzurlu 3 gün geçirdik. Hayatımda ilk defa 1 Mayıs'ın tatil olmasına sevindim. Serinin sonunda neden böyle söylediğimi anlatacağım.


İlk durak, Sümela Manastırı. Hep merak ettiğim bir yapıydı ve kısmet olmamıştı. Malum yolu çetin, bir o kadar da güzel. Yoruldukça manzaranın tadını çıkartarak tırmandık. Tırmanma tamamlandığında rehberimizin anlattıkları ile Sümela'nın tarihi hakkında bilgi aldık. Google olmaya niyetim yok, size bu bilgilerden söz etmeyeceğim. Fakat başka izlenimlerimden bahsedeceğim. 
Tırmanma tamamlanıp, yukardan şehre baktığınızda siz de konusu Orta Çağda, sur içi bir kasaba geçen film seyrediyor gibi hissetmediniz mi?  Şu basamaklarda başı boneli, eteklerini tuta tuta merdivenleri çıkan kızlar, zırhlarını kuşanmış askerler, boynunda haçla gezen keşiş cübbeli adamlar hayal etmek çok kolay değil mi?


Kilise, büyük bir emeğin ürünü. Fakat zaman ve cahillik çok yıpratmış. 



Gezi denilince Sevtap kankimin olmadığını düşünmeniz üzer beni. Okulun Gezi Kulübü bu hanımın omuzlarında yükseliyor. Biz sadece eşlik ediyoruz efenim.


Sümela'nın malum dağ yüzeyindeki görselini yakalayabildiğimiz tek pencere. Gençler, Sümela denilince her yerde karşımıza çıkan görseli aradılar önce. Hocam nasıl yakalarız o görseli diyerek dolaştılar etrafta. Öğretmenlik var serde, yapıştırdım hemen; dışardan görünene ile içerden görünen her zaman aynı olmayabilir. dikkat etmek lazım :) 
Fakat Sümela hem içerden hem dışardan hem yol güzergahı ile çok güzel. Uzun süredir restorasyon vardı. Görmeyenler, gitsin, özleyenler de yeniden kavuşsun efendim. 


Ağaçları beni hep mutlu ediyor. :)) 


Sümela'dan inince yol üstü tesislerde mis gibi bir sütlaç yedik. Ben hayatımda bu kadar lezzetli bir sütlaç yemedim. Maçka'ya giderseniz mutlaka yemelisiniz. Sütlaç sevmiyorsanız bile yemelisiniz bence. 
Devamı gelecek. Selametle 

4 yorum:

deeptone dedi ki...

Ooooo yükseklere gittiniz yaniiii oh ne güzel :)

pelinpembesi dedi ki...

6-7 yıl önce bende Trabzonda ki arkadaşıma gittiğimde Sümela'yı görmüştüm. O dağa sırtını vermiş yapı ne muhteşem değil mi? Aymı senin gibi arkamda orman bir foto çektirmiştim. dur bulursam sana göndereceğim :)

mavilale dedi ki...

sevgili deep, oldukça yüksekti. bu ara gözümüz yükseklerde :))

mavilale dedi ki...

Buketcim merak ettim fotoğrafı, bekliyotum