Pages

14 Nis 2021

Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan


 Selamlar
On bir ayın sultanına, zamanların en güzeline yine kavuştuk Elhamdülillah. Mübarek iki senedir, eski ahenginden farklı, sokağa çıkma kısıtlamaları ile yaşanıyor. Fakat, Allah'ın hikmeti bereketinden, feyzinden hiçbir şey kaybetmiş değil. Size nasıl olur bilmem ama ben Ramazanda soluduğum havanın bile başkalaştığını hissediyorum. Dün sahurda dinlediğim bir hoca, Ramazan insanın kendi ayıdır, dedi. Diğer zamanlarda, hayvanlarla ortak yönlerimiz, gün içinde hep bizimle beraber. Yani, bir yandan insan olma, insan kalma mücadelesi verirken, diğer yandan yeme içme gibi temel canlılık dürtülerine de açık haldeyiz. fakat Ramazanda, uzun saatler boyunca, bu dürtüleri bir kenara bırakınca, insan olma ve insan kalma vasıfları ile daha fazla haşır neşir olabiliyoruz. Aslında yeme içme eylemlerinden tamamen bir vazgeçiş olmamasına rağmen, yani bugün pek çok uzmanın önerdiği, temel iki öğünü tüketmeye devam ediyor olsak bile, aradaki boş vakit, pek çok insani vasıflara zaman ayırmak için yeterde artar hale geliyor. Daha çok okuyabiliyorum, mesela. Ya da daha çok empati yapabiliyorum. Kul olduğumuz bilincini daha fazla idrak edebiliyoruz.  Kısacası, yıl boyu unuttuğumuz pek çok insan olma, insan kalma değerini yeniden hatırlamak için, bize hediye edilmiş, kutlu bir zaman. Mübarek olsun efendim.


Eşimin yeğenin nikahına gittiğimi söylemiştim, hatırlarsanız. çiçeği burnunda çiftimize, anne kız ortak çalışması ile renkli bir paket hazırladık.


Bu Frida'nin çiçekleri beni bayağ sardı. Yine yeniden öresim var. Kıymetli bir can dosta daha öreceğim. bu aralar size Frida'dan kurtuluş yok gibi. 


Bu arada kar durup durup sürpriz yapıyor bize. 11 Nisan günü, sabah uyandığımızda manzaramız buydu :))) 


Hayatlarımızın belirleyicisi haline gelen bir virüsümüz var malum. Kardeşim ve yeğenlerim bir hafta sonu geleceklerdi ki , hem bende hem damat beyde hafif kırıklıklar olunca cesaret edemedik, şükür ben ya da damat bey covit değiliz ama ihtimali bile cesaretimizi kırdı ve hafta sonu buluşma planı suya düştü. Halbuki teyze, yeğen sevme ihtimalinin yarattığı motivasyonla, tatlış kız yeğenine renkli bir hırka örmeye başlamıştı bile. yine bize kargo yolları göründü sanırım. :)) 

Bu arada sevgili Bekir Develi'nin you tube kanalında, geçen sene siyer anlatılmıştı. Ben çok geç fark edince bitirememiştim. Bu sene kendime yaptığım Ramazan günlüğünün bir parçası olacak. Sizlerden de merak eden olursa diye ilk bölümün videosunu buraya ekleyeceğim. tavsiye ederim.


Bereketli, feyizli bir Ramazan olsun hepimiz için. Selametle......


4 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

Binlerce şükür bir ramazana daha ulaştık, Allah hakkıyla bu ayı geçirenlerden eylesin. Dün ilk iftarım çok kötü geçti. saat 3'ten sonra aşırı bir şekilde başağrım başladı. bazen böyle tutuyor son2-3 senedir. çok zor yemek yaptım.
bir taraftanda mide bulantısı başladı. iftarda ağrıdan gözümü açamadım ve ilk yediğim tabak sonrası yediğimi de çıkardım. sonrasında enkaz gibi yattım.
neyse vardır bunda da bir hikmet. şimdi biraz ağrı biraz sızı var. umarım bu akşam da böyle geçmez.
Bekir Develi siyerlerini hatırlattığın iyi oldu, onlara başlayayım tekrardan.
frida battaniyene diyecek yok zaten, maşallah !!

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Hayırlı ramazanlar arkadaşım

Derya dedi ki...

Hayırlı ramazanlar Zeynepcim, gelin şanslı bir gelinmiş güle güle kullansın, buluşmalar bizi çok korkutuyor hiç yapamadık daha :/

Farklı Diyarlar dedi ki...

Ramazan bir başka güzel ama şimdi okul zamanına denk geliyor ya ben tadına varamıyorum. yazın olunca daha güzeldi şimdi yoğunluktan tadına varmak zor benim için. yorucu geçiyor zaten bu ara ödevler sınavlar bitkin düşürüyor. bir de isteksizlik had safhaya çıktı pandemi uzadıkça beni kötü etkiliyor ilk başlarda çok iyiydim hâlbuki.
bebeğe bayıldım harika örmüşsünüz ve tabii ki Frida'nin çiçekleri harika bir şey olmuşş =) emeğinize sağlık