Pages

9 Eyl 2020

Kontrollü Tatil ( Ballıca Mağarası)


Selamlar
Tatilin son durağı Ballıca Mağarasıydı. Fırsat bulup gidemediğim ama merak ettiğim bir yerdi. Coğrafyacı olsam cennete düştüm zannedebilirdim. Mağaranın yaşı 3 ya da 4 milyon olduğu zannediliyor. Dünyaca ünlü soğan sarkıtlarına sahip. Kristalleşmiş kireçtaşından meydana gelmiştir. Şu an ziyarete açılmış 8 salonu var. Henüz ziyarete açılmayan bölümleri de var. Yani tamamen keşfedildiği söylenemez. 

Mağaranın yolu bayağ çetin. Bir dağı tırmanmanız gerekiyor. İçeride astım hastalarına iyi gelen oksijeni yüksek bir hava akımı var. Günlerin yorgunluğu olunca tüm salonları gezmedik. ama ilk üç salonu ziyaret ettik. Işıklandırmalar ve yer yer çelik halatlarla desteklenen doğal ve insan yapımı merdivenler inişi kolaylaştırıyor. Dışarısı çok sıcakken içeride serin ve temiz bir hava vardı. 

Yer altında olmanın duygusu yeterince ürkünç aslında, birde üstüne mağaradaki şekiller sarkıt ve dikitler insanı dehşete düşürüyor. Tek başıma insem sanırım çok korkardım. 

Yapımcılar ne düşünür bilmem ama ortam film seti gibiydi. Burası uzay filmi de olmak üzere pek çok fantastik senaryoya mekan olabilecek özelliklere sahip. 



Dantel perdenin ikinci parçasına henüz başlamadım. Havalar çok sıcaktı geçen hafta, dolaptan meyve yedim. Çok soğuktu sanırım. Boğazım kızardı. Soğuk algınlığı ilacı kullanmaya başladım. Onlarda uyku yapıyor malum. Üç gündür, yat kalk, modundayım, o yüzden. Günlerdir ilk kez, bugün beğendiğim bir motifi denedim. Frida'nın çiçekleri sanırım yeni gözdem olacak. 😊


Bu hafta, kızımın tatlı arkadaşı ziyaretimize geldi. Birkaç gün gençlerle takılacağım. Bu haftanın filmini henüz seyretmedim. Umarım etkinlik sahibi olarak vaktinde seyredebilirim. 
selametle....

5 yorum:

uzmanamator dedi ki...

mağaraları gezmeyi seviyorum verdikleri hissiyat çok değişik ,şu çiçeği ben de denemek istiyorum :) ama hala elime tığ almadım iki ay oldu galiba

deeptone dedi ki...

ne değişik bi mağara yaaa, korkunçlu :) şu eğitim kitabını sonra bitirince iyice bi annatsanaaa :)

mavilale dedi ki...

benim de aklımda deep inşallah fırsat bulursam kitaptan alıntılarla bir yazı hazırlamayı düşünüyorum.

Rumeysi dedi ki...

Mağaraların içi hem rahatlatıcı hem de ürkütücü oluyor :) bi mağara gezisinde bi dakikalığına ışıkları kapattılar mağaranın ruhunu hissedelim diye :)

Gecenin düşleri dedi ki...

Görülecek yerler listesine eklendi :)