Pages

2 Mar 2024

Günübirlik Ankara


Selamlar
Beni takip edenlerin bildiği üzere okulumun pansiyonu var. Ara ara yurt nöbetlerim oluyor. Gençlik Spor Merkezi, bir proje geliştirmiş. Depremzedeleri ağırlayan yurtlarda kalan öğrenciler için Ankara gezisi planlamışlar. Büyük felakette pansiyonumuz aktif görev üstlendi. Okulumuzda deprem bölgesinden gelen öğrencilerimiz var. Bu nedenle sadece bizim okula özel bir tur programı hazırlanmıştı. 29 Şubat Perşembe günü, sabah çıkıp, gece dönecek şekilde bir yolculuk planlandı. 

İlk durağımız, TBMM'nin ikinci binasıydı. 1924'den 1960'a kadar kullanılmış bu bina.
 



Meclis binasında Atatürk'ün kullandığı oda. Çok ince bir zevk ve estetik hazla döşenmiş.


Tavan süslemeleri, perde detayları falan muhteşem. Pratik olmak adına hayattan estetik hazzı çekip çıkardık zannımca. Ben mekanların insanların davranışları üzerinde etkili olduğunu düşünürüm. Eski okul binalarını ziyaret ettiğimde de bu hisse kapılırım. Mesela şöyle bir ortamda insan edepsizlik etmeye çekinir. Kişinin üstüne ister istemez bir efendilik gelir sanki. Siz ne dersiniz.


Bu bayrak 1918 yılında Şam'daki Osmanlı Karargahında asılıymış ve malesef İngilizlere esir düşmüş. General Edmund ALLENBY tarafından, Başçavuş Edgar TURNER'a teslim edilmiş. Uzun yıllar o ailede kalan bayrak, torun Jack TURNER tarafından 2014'de Londra Büyükelçiliğimize teslim edilmiş. 

Hikayesi çok dikkatimi çekti. TURNER'lar iyi insanlarmış ya da paragöz. Detay bilmediğim için iyi niyetli düşünmeyi tercih edeceğim. 


İkinci Meclis'ten sonra durağımız Birinci Meclis oldu. 


Bu da 23 Nisan 1920'de, meclis açılışı sırasında göndere çekilen bayrak 😍




Mekandaki sade şıklık etkileyici.


İstiklal Marşımızın şairi Mehmet Akif'in meclis açılışında giyindiği takım elbise.

Başka vekillere ait eşyalarda sergileniyor müzede. Çok fazla fotoğraf olunca tek örnekle yetinmeye karar verdim. 


Farklı zamanlarda, farklı mekanlara asılan bayraklardan ve hikayelerden bahsedince, Aslanlı Yol'un sonunda bizi karşılayan bayrağımızı es geçmek istemedim. :) 


Anıtkabir ziyaretimiz sırasında devir teslim törenine denk geldik. Gençler çok etkilendi. Biraz muzur olanları yol boyu askerlerin komutlarını ve adımlarını taklit etti :)  Öğrenme çeşitlerinden biri de model alarak öğrenmedir ve aslı taklittir. O nedenle gençlere müdahale etmedim :) 
Gölgeler, ben ve kızlarım. 😍


Meclis ziyaretlerimizden sonra Ulus'tan önce Tacettin Dergahı'na yürüdük. Malesef tadilatta olduğu için ziyaret edemedik. Rahmetli Nuri PAKDİL ve Muhsin YAZICIOĞLU'na birer Fatiha okuyarak yeniden yürümeye başladık. İstikamet Kızılay. Kızılay'da gençlere kısa bir serbest zaman verdik. Fakat bu arada biz 23 bin adım atmışız. Tur otobüsü bizi Kızılay'dan aldı ve Külliye'ye, Millet Kütüphanesi'ne geçtik. 

Burası, Divan Salonu. Bizi önce buraya aldılar. Görevli bir ekiple kütüphaneyi gezdik. 


Burası Cihannüma Salonu. 
Cihannüma; Her yeri görebilecek şekilde yapılmış camlı yapı demek. 
Bu salon ikinci katta. 12 katlı kütüphaneyi buradan rahat bir şekilde görebiliyorsunuz. 


Salonun tavanında Alak süresinden. " O kalemle yazmayı öğretendir, İnsana bilmediğini öğretenedir" ayetin yazılı. 


Son derece etkileyici bir mimari eser. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. İçerde gelenlere çay, çorba gibi hizmetler de sunuluyor. Beni buraya bıraksalar bir ay hiç çıkmadan yaşayabilirim :) 



Kütüphaneyi bize gezdiren arkadaşı da anmadan geçmek istemem. Gençlerin sorularına sıkılmadan cevap verdi. Yaptığı işe hakim ve işini ciddiyetle yapan biriydi.


Evladım Sana Diyorum, başlığı altında başlatılan okuma kulübüne katıldım. Türkiye çapında ekipleri olan bir oluşum. Her ay seçilen bir çocuk bir yetişkin kitabı tahlil ediliyor. Yoğun tempodan kitapları bitiremedim ama yanımda götürmüştüm. Millet Kütüphanesinden bir anı kalsın istedim. 

Söylediğim gibi 23 bin adıma ve bacaklarımda hala hissettiğim yorgunluğa rağmen hızlı ama keyifli bir tur oldu. Ayrıca değinmek istediğim bir nokta var. Gençler yol boyu, Kızılay, cafeler, AVM ziyaretleri için baskı yaptılar. Fakat biz onları ikna edip, başka bir güzergah çizdik gezi için. İşin sonunda iyi ki böyle bir plan yapmışsınız hocam dediler. Onlar genç. Elbette fikirlerini alacağız ama onların iyiliği için attığınız adımlarda ısrarlı olmanızı tavsiye ederim. Gençler bazen istemedikleri için değil bilmedikleri için karşı çıkıyor sizin fikirlerinize. Etkili olmanız gereken zamanlarda geri adım atmamanızı öneririm. 

Selametle...

1 yorum:

deeptone dedi ki...

ne güzel. klasik ankara turu olmuş. bir de anadolu medeniyetleri müzesi lazımmış :)