Pages

23 Mar 2023

Ramazan Güncesi


Selamlar
Yaş 50. En umarsız, haylaz çocukluk yıllarımdan beri hissettiğim o coşku, Ramazan ikliminin havası nereye gitti. Büyük felaketin yarattığı travmatik ruh hali mi götürdü o coşkuyu. Yoksa dünya o kadar kirlendi ki çocuk saflığı ve temizliğinin hissettiği o coşkuyu artık kalpler hissedemiyor mu? 
Efkarlı bir giriş oldu, farkındayım. Fakat her sene Ramazan öncesinde bir heyecan başlardı. Buzdolabına yemekler yapılır. Ramazan sürecinde okuyacağım kitaplar seçilip, paylaşım yapılır. Evin dekoruna Ramazan dokunuşu yapmak için harekete geçerdim. Geçen sene yemek masasının önündeki perdeye amigurumi harflerle RAMAZAN yazısını örmüştüm. Bu sene depremden önce kapı süsleri beğenmiştim. Örerim diye. Dünyamız alt üst olunca her şeye karşı genel bir isteksizlik başladı. Toparlanmak lazım diye telkin veriyordum kendime. Zaman nasıl geçti bilmem ama bir de baktım ki Ramazan arifesi gelmiş. Dün apar topar harflerimi yerine astım. Ayrıca yeni bir karar aldım. Ramazan boyunca her gün, günlük tadında, zamanın ve mekanın getirdikleri üzerine yazılar hazırlamayı düşünüyorum. Umarım vaktim olur buna. 

Ayrıca okuyanlara da bilgi olması açısından Ramazan menülerimi paylaşacağım. 
Bugün bizim evde; 4 kaşık çorbası, Sivas köftesi, pirinç pilavı ve mevsim salata vardı. Kızım Islak kek yapmıştı tatlı olarak. 

4 Kaşık çorbasının tarifi şöyle; kırmızı mercimek, yeşil mercimek, pirinç ve bulgurdan bir yemek kaşığını yıkayıp tencereye alıyoruz. 4 bardak su koyup kaynamaya bırakıyoruz. Malzemeler yumuşamaya başlayınca terbiyesini yapacağız. 1 su bardağı yoğurdun içine 1 yemek kaşığı un, 1 yumurta sarısı ve yarım limon suyunu çırpıp Çorbaya ilave ediyoruz. Acemiler için hatırlatma, terbiye soğuk, çorba suyu sıcak olunca keser. Önce çorbanın suyundan ilave edip dengelemeye çalışıyoruz. Yavaş yavaş katıp, karıştırarak terbiyesini ilave ediyoruz. Yavaş yavaş karıştırarak kaynatıyoruz. Yine bir tüyo, yoğurtlu çorbalarda tuz en son kaynadıktan sonra atılır. Bu arada dolapta haşlanmış nohut varsa çok yakışıyor çorbaya onu da ilave edebilirsiniz. En sonunda üstüne tereyağda kavrulmuş soğan ve nane ilave edilir. Mis gibi çorba. Afiyet olsun. 

Dediğim gibi, her gün bir yazı ile gelmeye çalışacağım. Şimdilik Hayırlı Ramazanlar. 

5 yorum:

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Ben de sizin gibi düşündüm, eski coşkulu, heyecanlı hallerimiz kalmadı diye. Ülke olarak birçok zorlu süreçten geçince yaşama heyecanımız azaldı sanki.. Ramazan hepimize iyi gelir, güzellikler getirir inşallah. Hayırlı Ramazanlar :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Hayırlı ramazanlar bende 4 kaşık çorba tarifine instagramda rastlamıltım, yapmadım ama ramazanda bir deneyim diyorum.

alonenes dedi ki...

Hayırlı ramazanlar Zeynom.

Yaşamdan Yazılar dedi ki...

Büyük felaketin yarattığı travmatik ruh hali en başta. Normalde de her yıl, parça parça gidiyor gibiydi eski tadı.

deeptone dedi ki...

offf bu menü aklımda olsun, yapayıms :)