Pages

13 Mar 2023

Frida Blanket Birleşti....


Selamlar
Öncelikle Özlem'den özür dileyerek başlamak istiyorum. Beni sürekli beklemek zorunda kaldı. Arkadaşım hakkını helal et. Benim 18 motifim eksikti. Bu hafta planlama yaptım ve motifleri tamamlayıp, birleştirdim. Hatta kardeşim beğendi ve ona hediye ettim. Yani battaniye şu anda bende değil :)

Frida'nın Çiçeklerini bitirdiktren sonra İstediğiniz motifi istediğiniz yerde kullanabilirsiniz normalde. Yani yüreğinizin götürdüğü yere gidebilirsiniz :) Orijinal yerleştirmeye uygun yapmak isterseniz, bu şablona uygun olarak yerleştirmeniz gerekiyor. 


Birleştirmeyi dikerek yapmak bir alternatif. Fakat ben motiflerin arkasından 1 zincir 1 sık iğne tekniği ile birleştirdim. Yani motiflerin ön yüzü içte kalacak şekilde tuttum ve ilk köşeden başlayarak, 1 sık iğne yaptım. ardından 1 zincir çektim, 1 ilmek atlayıp sıradaki ilmeğe sık iğne yaptım. Son sıralarda sayılara dikkat ettiyseniz köşeler tam denk geliyor. Gelmiyorsa bile siz kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz, çok fark yaratmıyor.


Birleştirme işlemi bittikten sonra kenarlarını bir kaç sıra sık iğne yaparak temizliyoruz. Bu süreçte renk ve sıra sayısı sizin tercihinize göre şekillenir. Kısa sıralardaki dilimli görüntüyü korumak için sivri uçlarda 3 sık iğne yapıyoruz. Çukurda kalan kısımlarda ise eksiltme yapıyoruz. Detay fotoğraf yardımcı olacaktır. 
Uzun kenarlardaki yarım motiflerin kenarına sık iğne yaptığımızda, çiçeklerin arasında kalan zincirleri kullanabilirsiniz. O kısım için detay fotoğrafı çekmeyi unutmuşum. Üsteki resmin yardımcı olmasını umuyorum 🙈

 



Birleştirme sırasında çektiğim fotoğrafların yardımcı olacaktır :) 


Bu süreçte sevgili grubumdan Fatma'nın herkese hoş bir sürpriziydi kitap. Böyle anlatımları seviyorum. Sonuna kadar bir olay örgüsü sizi içine alıyor ama sonunda öyle bir şey oluyor ki, tüm hikayeyi yeniden başka bir gözle değerlendirmeniz gerekiyor. 
Yoğun iş temposunda boğulan bir anne, hiç beklemediği bir anda yine zamansız bir iş görüşmesi sırasında tek evladının geçirdiği ciddi bir kaza ile imtihan ediliyor. Oğlundan umut kesilmek üzeredir. Son 1 ayı vardır. Ya alkolik olacak ya umuda tutulacaktır. Umuda tutulan anne için macera başlar. Süreçte yaşanan maceralar ve uyanan evladın hafızasının olmaması....
Hikaye annenin mi yoksa oğlunun mu hikayesi siz karar verin :) 


Kaan Murat Yanık, merak ettiğim bir yazardı. Okuyacak bir dolu kitabım olunca kendi içimde almalı mıyım almamalı mıyım diye düşünüp duruyordum. Hasibe içine doğmuş gibi okumalısın dedi ve kitabı gönderdi.
 İhsan Oktay Anar'la tanıştığım, fantastik olmayan ama büyülü gerçekçiliği olan bir kurgu. 
Tam ortasında deprem maceramız başladığı için elimde çok kaldı. Buna rağmen kurgu insanı içine çekiyor. Yazarın kalemi de insana okuma zevki veriyor. Okumadıysanız tavsiye ederim. 

Şu an elimde Nazlı Kar isimli Japon edebiyatından bir örnek var. 838 sayfalık bir cesameti var. Bu hafta bitirmem zor. Mucize isimli kitap için sunum hazırlıyoruz gençlerle. Ayrıca üzerinize afiyet epey hastayım. Ramazan öncesinde bitirebilmeyi umuyorum. 

Aksiyonun ardı arkası kesilmediği için online olarak katıldığım bir eğitimden sadece bahsedildim ve detay veremedim. Bir sonraki postta o konuyla ilgili notlarımı paylaşmayı planlıyorum. 
Selametle...

3 yorum:

Gonca dedi ki...

Frida battaniye muhteşem oldu ellerine sağlık, sayende sofimi bitirmeye odaklandım bende. Mucizeler odası güzeldi. Gelsin sıradaki projeler. Ve geçmiş olsun canım bu koşturmaca arasında sağlığına dikkat etmek zor ama sen yine tedbiri elden bırakma derim.

pelinpembesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun Zeynep, hasta hasta bile ne güzellikler çıkarmışsın yine. Depremin zihinlerimize de olan vurucu darbesini hafifleten şeylerden biri de örgü gerçekten. Kitaplarda kaçış noktam biliyorsun. ben de haftalardır aynı kitabı okuyorum 700 sayfa yeni bitti.

alonenes dedi ki...

Fridaya her seferinde ayrı hayran kalıyorum. Ben de sengillerden olup bikaç kez ördüğüm için daha çok zevk alıyorum sanırım bitmişleri gördükçe. Ellerine sağlık Zeynom.

Mucizeler odası kesinlikle harika ve çok keyifli kitaptı.