Pages

24 May 2022

Bitirdim....


Selamlar
Aslında epey oldu bitireli ama hemen başlayan yazılı hazırlama temposu, üstüne nükseden sinir sıkışması yazıyı biraz geciktirdi. 
Benim bileklerimde sinir sıkışması var malesef. Yaşayanlar bilir, sorun bilektedir ama bu bütün kolu ve eli etkiler. Uyuşmalar, güç kayıpları vs. vs. Günlük hayatın ritminde devam edince çok rahatsız etmiyor ama böyle büyük işler sırasında olağandan daha fazla bilekleri çalıştırınca, kaçınılmaz oluyor.


Duyar gibiyim; "sızlanmaya mi geldin, hadi evi gezdir" diyorsunuz, değil mi :) 
Hadi başlayalım. Salondaki bu duvar, geçen sene bizi korkutmuştu. Misafirim vardı, sofradaydık ve büyük bir gürültü ile kolonun altındaki duvarın sıvası çatladı. Duvar bir sıra halinde kırıldı. Büyük korku yaşadık tabi. İnşaat firması, belediye yetkilileri, tanıdığım inşaat mühendisi arkadaşlar korkulacak bir şey olamadığını, taşıyıcı kolonlarla ilgili bir sorun olmadığını söylediler. 
Duvar örülürken, üstüne sıva yapmadan önce duvarın iyice kurumasını beklemek gerekiyormuş. O süre beklenmeyince, zaman içinde böyle duvar hasarlarına neden olabiliyormuş. Bizde 6 yıl sonra beklenmeyen bir zamanda yaşandı. 
Bu duvarda, duvar kağıdı olunca çatlağı tutmuştu ama kötü bir görüntüsü vardı. Normalde evin boyası çok kirli değildi ama duvardaki bu hasar boya işini erkene almamıza neden oldu.


Çıta çalışması yapılmış duvarlar hep dikkatimi çekiyordu. Evde tadilat kaçınılmaz olunca, kağıt yerine çıta çalışması yapmaya karar verdik. Pinterest bir derya. Günlerce bu konuyla ilgili görselleri taradım ama sanırım bu konuda size ilhamı yaşadığınız alan veriyor. Salondaki ters tavanda bize ilham verdi ve kendi şablonumuzu oluşturduk.
Kaplumbağa terbiyecisi, Şüheda'nın yıllar öce yaptığı bir puzzel çalışması. Yerine çok yakıştı. Bu duvar için başka hayallerim var mı, şu an emin değilim. Belki ilerde dikdörtgen çıtaların içine bir şey düşünürüm ama şu an için yeterli görünüyor gözüme. Sizin fikirleriniz olursa yazın lütfen. :)


Oturma odası ile ilgili şablon, kızımın tercihi. Bu çıtaların arasına tablo arayışındayım. İçime sinen bir şey olmadan harekete geçmek istemiyorum. Hem odanın bütünlüğü içinde çıtaların hareketliliği yetiyor. O yüzden acelem yok. 
Belki el emeği bir şeyler yaparım. Dedri Uys'ın örgüden mandala çalışması yaptığı tasarımı vardı. Şu an aklıma geldi. Onu deneyebilirim. :))) 


Normalde yatak odası ile ilgili bir planımız yoktu. Usta ile konuştuğumuzda salondaki eşyaların yer değişikliğini düşünmemiştim. Konsolun üstünde, duvarda monteli bir televizyon vardı ve biz o duvar için de çıta çalışması hayal etmiştik. hem eşyaların yerini değiştirince hem de iki duvarda birden çıta çalışması çok yorucu ve yoğun olacağına karar verince, yatak odası hiç yoktan gündeme geldi. Fena da olmadı sanki :)) 


Madem ki evde köklü değişiklikler oluyor örtüler neden değişmesin değil mi :) 
Dantel örtüler, böyle kumaş kombinlerle değerlendiriliyor bir süredir. Benim terzi ile kafa kafaya verip, çocukken ördüğüm dantelleri bu şekilde değerlendirmeye karar verdik. 
Bu dantelleri ördüğümde lise birinci sınıftaydım sanırım. Etrafta tüm hatunların ellerinde ya tığ ya şiş. Hiç kimsenin boş zamanını, boşa geçirmediği bir devrin insanıyım ben. Yaz tatili başlamadan önce, çoğu aynı zamanda mahalleden arkadaşımız olan kızlarla, okuyacağımız kitaplar ve yapacağımız elişleri ile ilgili planlar yapardık. tatil bittiğinde hedeflerin ne oranda tuttuğuna dair geri bildirimler verirdik. Bullet journelın atası, hahahahaha.  
Hey gidi zaman...


Dantel muhabbetini bitirmeden, bir de anı taşıyayım buraya.
Karşı komşumuzun kızı Hüsne, biraz yavaş örerdi. Ben hep hızlıyım sanki. Yavaş yürüyenler, yavaş hareket edenler, yavaş iş beni boğuyor oldu bitti. 
Motive olmak için, "hadi yarışalım mı" derdi. Sabah ipleri ölçer, yarışın biteceği yere düğüm atardık :)) 
Ablalık mı yoksa doğuştan mı öğretmenim :)) bilmiyorum, ara ara Hüsne'ye bilerek yenilirdim. Başarma duygusunu tatsın, motivasyonu artsın diye. 
Güzel çocuklardık, vesselam. 



Ayna, bu eve taşındığımızda amcamızın, Şüheda'nın odasına hediyesiydi. Odadaki en avangart ürün olunca, biraz uzaylı gibi kalıyordu :)) 
Girişteki dresuarın üstünün ayna için doğru mekan olduğuna karar verdik. Şimdi Şüheda'nın odasına ayna borcumuz var :)) 


Yazılı sorularını da süreçte hazırlayıp, çoğalttım. Şimdi modum Vanilya Hanım'ın modu :))


Derli toplu, temiz boyalı evin tadını çıkarıyorum. 


İş güç telaşı okuma hızımı düşürdü. Sinir sıkışması nedeniyle elime iki haftadır tığ almıyorum. Bir süre daha örgü öremem diye düşünüyorum. Bileklerimi dinlendirmek açısından ama okumaya hız verme zamanı... 
Selametle....

5 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Güle güle kirlet, iyi günlerde oturun. İp yarışını bizde amca kızları ile çok yapardık.
Sevgiler,

Neslihan Duysak dedi ki...

geçmişler olsun Zeynom. Evin harika ötesi oldu. Mutlulukla kullanman dileğiyle. Fridalı olan bölüme mandala fikri harika bence canlılık verir hm. Ya da fridaya uygun olup üç tane çiçek tablosu olabilir veya Haticeden orjinal filografi tablolar gelebilir. Vanilya hanım da maşallah biblo gibi. Seviler:)

deeptone dedi ki...

maşallah güle güle oturun. hüsne de tatlıymış :)

Derya dedi ki...

Yeni boyanmış ev kokusuna bayılrıım, sağlıkla kullanın çok güzel mis gibi olmuş, çok geçmiş olsun sinir sıkışmasını iki defa bacakta yaşadım berbat birşey.

pelinpembesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun, ne kadar kötü. sizin oralarda deprem bölgesi, insan her şeyden korkuyor. Allah korusun. Evin çok çok güzel olmuş, bayıldım. Artık tatilde geliyor, güle güle keyifle yaşayın inşallah..