Pages

6 Şub 2021

Annem'e Geldim...

 


Selamlar 
Tatilin ikinci haftasında, sıla-i rahim yapalım dedik ve Sivas'a geldik. Annemi epey özlemiştim. Tatlışım yine bildiğim gibi. Hiç boş durmaz, torununa dantel örtü örüyordu. 💗


Sivas'a kışın gidiyorsanız, kendinizi mavinin ve beyazın her tonuna hazırlayın. fotoğraftan bile üşüten bir soğuk ama aynı zamanda verdiği ferahlık hissi. Ben üşümeyi severim. o yüzden fotoğraf bana soğuktan ziyade, ferahlık veriyor. :) Hatta Sivas merkez umduğumuzdan sıcaktı. Annemlere giderken kızımdan gelen serzeniş, "bu ne biçim Sivas, niye donmadık biz iner inmez" hahahaha. Yooo ailece deli değiliz, azıcık üşümeyi seviyoruz. :))))) 


Sevgili Ezgi'nin destekleri ile Novice Cardigan başladığımdan bahsetmiştim. Bitirdim efendim. İnanılmaz güzel oldu. hiç dikişsiz, mis gibi hem hafif hem sıcacık bir hırka oldu. Ezgi, çok teşekkür ederim canısı 💛


Memlekete geliş nedenlerimizden biri de, eşimin yeğeninin nikahıydı. Düğün, kısmetse haziran sonu gibi. Tayin işleri nedeniyle nikah biraz erkene alındı. 


Bu delikanlı bir yaşındaydı, ben dayısıyla nişanlandığımda. Bizim nişanda, dedesinin kucağında bir fotoğrafı var. İnsan çok duygulanıyor böyle anlarda. Nikah sırasında çocuğunu evlendiren insanların neler hissettiğini net anladım. Bir yandan içinde büyük bir sevinç, bir yandan garip bir burukluk. İlginç bir ruh hali. Çok mutlu olsunlar inşallah. 

Bizim memlekette, "kaynana bohçası" diye tabir edilen bir adet var. Oğlan anneleri, el emeği göznuru, çeyizlik ürünler hazırlar, nişan ve düğün arasında, iki ailenin belirlediği bir zamanda, hısım akrabası ile kız evine götürür bohçayı. Tabi halamızda hazırlamış, gelini için bir bohça. Çok güzel ve özenli hazırlanmış sevgili görümcem. Yeğenini de unutmamış, benim kızım içinde bir paket hazırlamış. Büyük sürpriz oldu bize. Çok duygulandık. Malesef fotoğraflayacak vaktimiz olmadı. Eve gidince çekerim inşallah. 

Kısa tatilimiz, pazartesi bitiyor. Şimdi gidip, kardeşcanlarla bir Kate Winslet filmi seyredeyim. Etkinlik sahibi olmak bunu gerektirir. :))) 
Selametle....



7 yorum:

Sokaktaki Asosyal dedi ki...

Malatya'ya giderken, Kayseri, Sivas, Malatya arası gündüze denk geldiğimiz zaman muazzam bir mezapotamya manzarası karşılıyor insanı... Gürün biraz tepede kaldığı için buz gibi oluyor ama ne yapalım :))

ruşyena dedi ki...

Anneciğinle çok benziyorsunuz... Allah sağlıklı, uzun ömürler versin. Yeni çiftimiz de bir ömür mutlu olsun...
Kar olsun...çok çok kar olsun... Ayy ama yine de üşümeyeyim. :)
Hırka harika olmuş... Kızına çok yakışmış... Ellerine sağlık...iyi tatiller Zeynepcim...

*mehtap dedi ki...

Allah tamamını erdirsin.Mutluluklar dilerim şimdiden. Bohça adeti bizde de var,gerçi yavaş yavaş unutuluyor böyle adetler. Yaşatmak lazım,abartmadan tabi.
Oraların soğukları ayrı İstanbul'un apayrı. Kar görmek güzel,kar havayı yumuşatır derler zaten. Anneye de selamlar,hürmetler.

Yüreğimin İklimi dedi ki...

iyi gezmeler, annene kolay gelsin, evlenenlere mutluluklar. Hırkanda güzel olmuş iyi günlerde giy.

Derya dedi ki...

Bu yıl her yer çok sıcak malesef kar olması bile iyi bu duruma göre, bazen üşümeyi özlüyorum saçma gibi ama öyle, ne güzel annenle hasret gideriyorsun maşallah hamarat kızı gibi veya kızı annesi gibi :)
Genç çifte mutluluklar dilerim, dünyaya gelen hızla büyüyor :)

pelinpembesi dedi ki...

Anneciğine çok çok selamlar. Allah sağlık versin
hepsine, uzun yıllar beraber olalım. Kaynana bohçası bizde de var ama
ben evlenirken istememiştim. herhalde kızımda karşı çıkar buna, benim
gençlik kopyam çünkü. ama ben çok seviyorum böyle adetleri. biraz geç oldu ama :)

deeptone dedi ki...

çok duygusal yazı evet fotolar dai kaynana bohçası vee cardigan o nasıl güzel ya ve rengisi de :)