Pages

28 Eki 2020

Kandiliniz Mübarek Olsun

 


Allahümme Salli âlâ Seyyidina Muhammed
Salat ve selam o kutlu nebinin üzerine olsun. Bugün 12 Rebbiül-evvel, yani efendimizin dünyaya teşrifinin yıldönümü. Son zamanlarda aklını kaçırmış, faşist kafaların her türlü çamurluğuna rağmen, güneş balçıkla sıvanmıyor ve onun nuru yine gönülleri dolduruyor. 

Yeri gelmişken bir kıssa dinlemiştim büyüklerimden, onu anlatayım. Bir gün Ebucehil, peygamberimize " sen ne kadar çirkin bir adamsın, dünyada senden çirkin bir var mı acaba" demiş. Aradan bir kaç saat geçince, Hz. Ebu Bekir gelmiş efendimizin yanına, " ya Resullah, Allah seni ne kadar güzel yaratmış, bu dünyada senden daha güzel insan var mı acaba" demiş. Bütün bunlara şahit olan Zeyd, merak edip, sormuş. Efendimizin cevabı muhteşem." Zeyd ben bir aynayım, herkes bende kendini görür" demiş.  Bugünün kudurmuşlarına, en güzel cevabı vermiş bu şekilde.
 Tüm olanlara malesef, imanın en zayıfı karşılık veriyoruz, buğz edebiliyoruz sadece, ama bu dininde, peygamberinde, hepimizinde sahibi Allah, hesapları çok çetin olacak inşallah, yürekten inanıyorum. 



Yarımlar var deyip duruyorum, biliyorsunuz. Kış gelmeden, bir kaç kışlık işi bitirmekte fayda var. Bu ara akşamları, balkonda biraz serinlik oluyor. Yelek tam zamanında bitti sanki. 😇


Başka bir telaşımda, kalan ipler parça pinçik durmasın, kalabalık, işlevsel bir hal alsın, istiyorum. O nedenle tulumdan kalan iplerle minnak bir lora şapka ördüm. Bazı detayları var. O nedenle anlatmayacağım. You tube da var açıklamaları. Denk gelir bir daha örersem blog için notlar alırım. Bu defa çok hızlı karar verip sonuca ulaştım. Not alma, foto çekme işi pek aklıma gelmedi. 


Güz okuma şenliğine devam, 9. kategoride bu şekilde bitmiş oldu. Mustafa Kutlu, bildiğim sevdiğim bir yazar pek tabii ama bu kadar üst üste okumamıştım. Diline ve tarzına hakim olmak adına benim için iyi oldu. Yine başka bir kitabı olan Mavi Kuş ile devam ediyorum. yani sırada iki tane daha Kutlu kitabı var :) 
Bizim insanımızı, sevinçlerini, hüzünlerini, pişmanlıklarını, aşklarını yine bize özgü bir sadelikle anlatıyor. Bazen dedemle konuşuyormuşum hissine kapılıyorum. O kadar bizden ki. Hiç yabancılık çekmiyorsunuz.       

"..... Milli şuuru güçlendirmek, milli kültürü yaymak, mukeddesata sahip çıkmak..... Çok güzel, pek güzel, böyle deniyordu ardından, alçak sesle kimden yanasınız? Baş dik, gözler ilerde, kalbin çarpıntısı ve ruhun yükselişi: Hak'tan yanayız. Ah ne kadar tatlı, bizden haktan yanayız, daha doğrusu herkes haktan yana. Siz kiminle birlikte haktan yanasınız" 
Ya Tahammül Ya Sefer'den 

"Bu binalar neden bu kadar yüksek? Bu arabalar ne kadar çok? Bu insanların ne kadar acelesi var? Bu köpek, gerçekten köpek mi? Bu ihtiyar kadın ne kadar çirkin? Bu sıcak ne sıvaşık. Bu hava ne boğucu. Bu kızlar ne utanmaz." 
Yokuşa Akan Sular'dan 

"Adam ömrünü hakkı tebliğ için harcadı. Sahneye "her şey satılık" oyunu konulduğunda zaten ölmüştü" 
Sır'dan 

           

Tatlı kuzenler bir araya geldi haftasonu. Yağız Paşa'nın doğum günü vardı. 

Her seferinde yazacağım diyorum ama unutuyorum. Benim çok genç yaşlarımdan itibaren ciddi diş sorunlarım vardı. Kanaldı, kaplamaydı derken, implanta kadar geldik. Şu an alt çenede, önde 5 tane diş kaldı sadece. 7 Kasımda yaralar kontrol edilip, uygunsa implant ameliyatı için gün belirlenecek. süreçle ilgili yaşadıklarımı deneyimlerimi yazacağım. Sanırım her hangi bir yazının sonuna değil de, kendine has bir başlığın altına yazmakta fayda var. Yakın zamanda yazıyı düzenlerim inşallah. 
selametle....
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       


4 yorum:

deeptone dedi ki...

dişlerin için geçmiş olsun kolay gelsin. allam yaa yağız paşaaa maşallah maşallah ısır onu benim için öp yoğur mıncıklaaa :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

senin de kandilin mübarek olsun arkadaşım. El emeklerin bir harika.

pelinpembesi dedi ki...

Hayırlı kandiller, dualarda unutmayalım birbirimizi. diş işi çok zor Allah kolaylık versin, şimdiden çok geçmiş olsun..

Farklı Diyarlar dedi ki...

kıssa çok iyi :) el emeklerine de bayıldım eline sağlık. diş problemin için bolca şifa diliyorum... benim de stresten çenem ağrıyor bazen takılıyor ya da başka bi sorundan. ağız içindeki sorunlar bayağı fena hale getiriyor insanı kendimden biliyorum :( Allah yardımcın olsun