Pages

21 Eki 2020

Bebelere Tulum


Selamlar
Benim sevgili komşum, meslekdaşım, hatta zümrem Elif Hoca, bebek sahibi olmak istediği halde, bir türlü nasip olmamıştı. Hatta tedavi süreçlerinden de geçti. Fakat, Rabbim istedikten sonra hiçbir şey zor değil. Umudu kestiği dönemde, güzel haberlere geldi bize. Pandemi sürecinin başlarıydı. Heyecan ve umutla yolun sonuna yaklaştık. Bu tulumları hiç denememiştim. Merakta ediyordum. Nasip Zeynep Elya Hanımaymış :)) 
Köpüş, kızımın el emeği. Takımı çok beğendim, yeniden örer, açıklama eklerim arşivlik inşallah. 


Baktım tulum örmek çok zevkli, bir tane daha ördüm. İpleri, bir arkadaşım hediye etmişti. ne yapsam diye ip dolabında duruyordu. Sevcan'dan bir hatıra kalsın istedim. Sevimli bir tulum oldu. 
Yapılışına gelirsek, 35 ilmek başladım, pirinç örgü olarak lastik yaptım. Ön parçada iki tane ilik yeri açtım. 35 ilmeğin tam ortasındaki ilmeğin sağından ve solundan birer ilmek artıyoruz, ön yüzde. Bir tarafta 34 ilmek olana kadar şiş başlarında 6 ilmek pirinç örülecek, kol kısmı için. 34 ilmekten sonra pirinç örmeyi bırakıyoruz.  Ortadan artırmaya devam ediyoruz. Tek taraf 54 ilmek olunca bacakları için ayırım yapacağız. Ortadaki ilmek bir tarafta kesilecek. İki bacak 54-54 kalacak. 10 sıra düz örerek bacak boyunu uzatıyoruz. Son sırada, 2 ilmek düz örüp 1 ilmek kesiyoruz, diğer sırada kesmeye devam ediyoruz, 28 ilmek kalana kadar kesip, pirinç örüyoruz. İki bacak için ayrı ayrı örüyoruz. Arka tarafta başlangıçta ilik yeri açmıyoruz. 8 ilmek askı için 15cm askı örüyoruz. düğme dikip bitiriyoruz. 

Şapka için 80 ilmek atıp, 7 sıra pirinç ördüm. 11cm düz ördüm. 30-30 ayırıp. ortadaki 2o ilmeğin sağından ve solundan keserek, başın arkasını bitirdim. sağından solundan ilmek çıkarıp, 25'er ilmek fazladan ilmek attım. Pirinç örerek bağcık yaptım ve bitti.


Pandemi süreci başlayınca, sevgili Neslihan diz battaniyesi örelim, büyüklerimize demişti. Hepimizin gayretiyle bu noktaya geldi. Kayseri huzurevine hafta içi bırakmaya gideceğiz, inşallah. Benim içinde heyecanlı bir süreç. Allah hakkıyla görevi yerine getirmek nasip etsin. 

Kardeşim annemin yanına taşınmaya karar verdi. Ev aldık memleketten. Bu hafta taşınma telaşı olacak, yanında olmak istiyorum. Sivas'a gideceğim haftasonu. Bizim için biraz zorlu olacak. Bu eşiğide atlarsak, biraz daha rahatlayacağız inşallah.

Bu ara Mustafa Kutlu kitaplarına sardım. Güz etkinliği kapsamında, aynı yazardan 3 kitap kategorisi kapsamında okuyorum. Nazan Bekiroğlu, Mustafa Kutlu'yu okumak için Sır kitabıyla başlamak lazım diyordu, bir yazısında. Hocanın sözünü dinledim, Sır'la başladım. Şimdi Yokuşa akan sular, kitabına başladım. Kalemi çok iyi, 3 kitap bitince alıntılarla geleceğim inşallah.
Bir ara yarım örgülerimi çekip, kendimi ifşa etmeyi düşünüyorum aslında anlatacak çok şey de var. Gelecek hafta biraz daha geveze olacağım sanırım. Şimdilik selametle...




 

5 yorum:

sessizkaldım dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun inşallah sağlıkla gelsin küçük hanım 💕ellerine emeğine sağlık gerçekten çok güzel olmuş güzel günlerde giysin inşallah 😊şimdiden hayırlı yolculuklar olsun canım benim...sevgiler 💕

Bigudili Anne Blogger dedi ki...

Emeginize saglik. Ben de zorlu yollardan geçerek anne oldum. Dusuk disgebelik derken 3. Hamilegimde aldim oğlumu kucağıma. Cok mutlu oluyorum böyle beklenen bebek haberlerine. Ve ne güzel cicileri olacak, elleriniz dert gormesin

Derya dedi ki...

Tulumlar şahane, battaniyeler de öyle, harika bir iş çıkarmışsınız
sahipleri hem çok sevinecek hemde severek kullanacaklar emeklerinize sağlık ..

deeptone dedi ki...

iyisin sen dı maaa :) dersler mi yoğuun :)

Farklı Diyarlar dedi ki...

huzurevine örgülerinizi götürmeniz ne büyük iyilik, ne ince davranış Allah razı olsun. hepsi harika. ben de örmek istiyorum. gerçi ben bu yaz seccade nakışımı bitirip havlu nakışına geçtim. örgü için daha çok yolum var, inşallah seneye yazın da bu işlere girişirim. el emeği en güzel hediye :)
kardeşinize ve size de kolaylık diliyorum dilerim bu süreci olabilecek en iyi şekilde atlatırsınız.