Pages

27 Mar 2020

Yeğene Battaniye ( açıklaması)

selamlar
Karantina günleri nasıl gidiyor adostlar? Ben açıkçası, hobileri olan biri olmama rağmen, fena halde bunaldım. Kendimi sürekli telkin ediyorum. Yoksa halimiz duman :)) 
Kendimi sakin tutabilmek adına, alıştığım saatte kalkıp, sevdiğim şeyleri yapmaya çalışıyorum. İlk hafta geç yatıp geç kalkma modunu denedim. Olmadı, kendimi daha kötü hissettim. O yüzden yine erken kalkıp, gece 11.30, 12 civarı uyuyorum. en azından biyolojik saatimi bozmamak adına. Sevgili Deep'in sayfasında bir mim gördüm. onu yazacağım yakında. O yüzden şimdilik burada kalsın. :)


Bu sürecin iyi yanı hobilerime daha fazla zaman ayırmak oldu. Dünyaya gelmek için gün sayan bebeklerden biri de yeğenim. Üçüncü kez teyze olacağım. Küçük beyimize sıcacık bir battaniye ördüm. Göründüğü kadar zor olmayan bir örgü. Hem bana arşiv olması hemde yapmak isteyenlere fikir olması açısından kısa bir açıklama hazırladım. Ördüğüm battaniyeden sevdiğim, sevmediğim yönleride belirttim. hadi bana kolay gelsin :)


Battaniye iki farklı renkle örülüyor ama ip geçişi yapmıyoruz. İpleri sırasıyla teker teker  örüyoruz. Yani gri iple örerken sarı ipi de beraber götürmüyoruz. Bu açıdan kolay. 5 numara şişle ördüm. Himalay'nın bir ipiydi. Şu an net hatırlamıyorum. Ama biraz kalın oldu sanki. O yüzden Alize happybaby ve ya Nako elitbaby gibi bir iple 4,5 numara şişlede örülebilir. Hatta daha iyi olur. Ayrıca kenarı pirinç örgü. ortası haroşa. Ama kenarı da haroşa olmalıymış. Gerçi kullandıkça açılır, kenardaki volan düzelir ama bugünkü aklım olsa haroşa örerdim. Bu notlardan sonra, açıklamaya geçelim.


MODELİN AÇIKLAMASI 
 İp ve şiş bilgilerini yukarıda verdim. 183 ilmek atarak başlıyoruz. Bu battaniyede 5cm tekli pirinç örgü var. Ben bir daha örersem 5cm haroşa öreceğim. Kenar bitince modelli kısıma geliyoruz. Her iki kenardan ana renkle bordür gideceğiz. O nedenle örgünün diğer tarafınada ana renkten bir yumak olması lazım. Yani 3 yumak beraber gidecek. Kenar bordürü için her iki başta 10 ilmek ayırdık. İster pirinç ister haroşa. siz karar verirsiniz. Tek ayrıntı. bu 10 ilmekten modelli kısmın dibindeki ilmek önden ters örülür, arakadan örmeden alınırsa bu volan oluşmaz zannediyorum. Benim aldığım açıklamada bu ayrıntı belirtilmemişti. Bitince böyle bir sonuçla karşılaştım maalesef. Zamanla formuna kavuşacak umudundayım.
Ben horaşayı sürekli ters örerek yapıyorum. O nedenle ters sırada renk değişikliği yaptım. Sürekli düz örüyorsanız düz sırada renk değişikliği yaparsınız. Bu nedenle düz ters diye bir ayrıntı belirtmedim. Birde renklerden bir diş horaşa örüp sonra diğer renge geçiyoruz. Malum bir diş horaşa iki sıra. yani her renkten 2 sıra örüp sonra diğerine geçeceğiz. Sıra sayısı diye belirttiğim, bir diş haroşa sırasıdır. Her sıranın yanına hangi renkle örüldüğünü yazdım. Bu sırayla örünce baklava dilimleri oluşuyor. Tırnak içindekiler tekrar edilen kısım.

1.sıra (sarı): 1 ör 1 boş al "9 ör, 1 boş al" sıra sonu 1 ör olacak
2. sıra: (gri): 3 ör,"1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 3 ör" sıra sonu 3 ör olacak.
3. sıra: (sarı): 2 ör, 1 boş, "7 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al" sıra sonu 1 boş al, 2 ör.
4. sıra (gri): 4 ör, "1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 5 ör" sıra sonu 4 ör.
5. sıra ( sarı): 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, "5 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al" sıra sonu 5 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör.
6. sıra ( gri): 5 ör, "1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 7 ör" sıra sonu 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 5 ör.
7. sıra ( sarı) 2 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al "3 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al" sıra sonu 3 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 2 ör.
8. sıra ( gri) 6 ör, " 1 boş al, 9 ör" sıra sonu 1 boş al, 6 ör.
9. sıra ( sarı): 2 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, " 3 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al" sıra sonları her zaman sıra başındaki işlerim tersinden yapılacak o nedenle artık yazmayacağım.
10. sıra ( gri): 5 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, "7 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al"
11. sıra ( sarı): 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, "5 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al"
12. sıra ( gri): 4 ör, "1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 5 ör"
13. sıra ( sarı): 2 ör, 1 boş al," 7 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al"
14 sıra ( gri): 3 ör, " 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 1 ör, 1 boş al, 3 ör"

Bu sıra bir tam gri baklava dilimi oluşturuyor. Bu sıralar 11 defa tekrar edilir. sonra bitirmek için yeniden ana renkle bordür yapılır ve ilmekler kapatılır.

umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir. selametle....

5 yorum:

sessizkaldım dedi ki...

Şimdiden sağlıkla huzurla alsın inşallah annesi kucağına 🙏...kolay gelsin canım benim çok güzel olmuş gerçekten ellerine emeğine sağlık güzel günlerde kullansın annesi inşallah 😊 sevgiler canım benim 😊🌸

Şükela Bir Blog dedi ki...

elinize sağlık ne gğzel olmuş :)

deeptone dedi ki...

maşallah maşallah şanslı yeğeeeen :)

Kalem dedi ki...

corona günlerini hatırlarsınız buna bakınca

Gonca dedi ki...

Battaniye çok güzel olmuş ellerine sağlık *-*