Pages

11 Kas 2019

şiş örgüsü ile nihale açıklaması


selamlar
yeni hafta huzur getirsin herkeslere.
 balkon sehpam için ördüğüm runner bitti. hiç hesapta yokken başlamıştım. araya bir dolu iş girdi. sonra ip bitti. onu aldım. Ama başka işlerle meşgul olmaya devam ettim derken, bitmek bilmeyen bir runner oldu kendileri. ama sonucu sevdim.


bizim evde balkon güneşin önünde. yazları çok sıcak olduğu için çok kullanışlı değil. ama sonbahar ve kış bizim balkon için doğru zamanlar :)) bu mevsimde öğle saatleri evde olduğum her zamanım neredeyse balkonda geçer. o yüzden benim hobi mekanım olur bu sehpa. 
kendimce bir hoşluklar peşindeyim. o yüzden sehpam biraz ondan biraz bundan modunda :)))))



evdeki hobi mekanlarından biride bu masa. şiş örgüsü ile yaptığım bu nihale, yıllar önce formun birinde açıklanmıştı. çok ördüm bu modelden. aslında açıklama aklımda ama akıl unutur. buraya yazmak istedim, arşivlemek adına. ben açıklama yazmak konusunda çok başarılı biri değilim. umarım anlaşılır olur.


MODELİN AÇIKLAMASI:
20 ilmek atarak başlıyoruz. bir sıra normal ters örüyoruz. modelin düz tarafında 6 ilmek düz örüp, bir tane dolama yapıyoruz. 13 ilmek haroşa örüyoruz, kalan bir ilmeği örmeden dönüyoruz. arka sırayı 14 ilmek haroşa örüp, önde düz ördüğümüz 6 ilmeği arkada ters örüyoruz. 6 ilmek düz örgünün dibinde 6 tane ajur olana kadar bu mantıkla örüyoruz. yani ön sıralarda 6 ilmek düz 1 tane dolama yap, 13 tane haroşa ör. 6 ajurdan sonra düz ördüğümüz 6 ilmeği kesiyoruz. haroşa kısımdaki ilk 6 ilmeği düz örüp 1 tane dolama yapıyoruz. 7 ilmek haroşa örüp, dönüyoruz. yine 6 ilmek düz örgünün yanındaki ajur sayısı 6 tane oluncaya kadar aynı mantıkla örüyoruz.  o 6 ilmeği normal kesiyoruz. elimizdeki 20 ilmeği önden ve arkadan bir defa haroşa örüyoruz. bu şekilde dilimlerden biri bitmiş oluyor. bu şekilde 6 dilim ördükten sonra. tüm ilmekleri kapatıp, açık kısmı dikiyoruz.
ilmekleri örmeyip, döndüğümüz kısımda delikler oluşmasın diye bir teknik kullanıyorum. video çekmem yüklemem şu an imkansız olunca you tube da bir arama yaptım. benim kullandığım tekniğin birebir aynısı değil ama sonuç aynı olacaktır. buraya bir link ekleyeceğim. bilmeyenler için yardımcı olacaktır.





sonuç işte bu. selametle....

5 yorum:

Derya dedi ki...

Ne güzel olmuş sehpa örtüsü, keyifli zamanlarda kullanın, nihalede çok güzel, sarısını çok sevdim. Bir kenarda yazılı olması iyi oluyor gerçekten, iyi haftalar dilerim.. :)

mavilale dedi ki...

tesekkür ederim deryacım. bloğumu not defteri olarak kullanabileceğimi düşündüm :) sevgiler..

ezgi dedi ki...

Fotoğraftakilerin hepsi birbirinden güzel ama nihale ne kadar güzelmiş öyle, hele sarı tonu o da harika. Tam sonbahar sarısı :)

Şiş konusunda çok ilerleyemedim, bir fırsat bulsam ilerletsem kendimi diyorum ama o fırsat oluşamıyor. İnşallah bir gün <3

mavilale dedi ki...

hoşgeldin ezgicim, teşekkür ederim. şiş örgüsünüü bana babaannem öğretmişti. o ipi boynuna dolayarak örerdi. tabir doğru oldu mu bilmem ama :)) bende ondan öğrendiğim gibi örüyorum. zaman içinde farklı örme tekniklerini de öğrendim ama örgü en düzgün o şekilde oluyor. normalde tığ işini daha çok seviyorum ama şiş ile örmekte çok zevklidir.

Ecehan dedi ki...

Ellerinize ama bilhassa da gönlünüze sağlık, çok muntazam ve güzel olmuşlar.