Pages

4 Şub 2012

kızıma ördüğüm tuniğin açıklaması

günaydın dostlar 
tatlin son 2 gününe girmiş bulunuyorum. ben tatilleri severim ama sonuna doğru sıkılırım genelde şimdi de öyle oldu. artık alıştığımız rutine dönme zamanı geldi. tatilde kızıma ördüğüm tuniğin açıllamasını isteyen dostlarım olmuştu. dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım 
beden S
kullanılan ip alize gold batik
şiş numaram 3 (modeli aldığım kadının eli gevşekti 2,5 numara ile örüyordu ben 3 le ördüm ama eliniz benim gibi normal yada sıkıysa 3,5 la hatta çok sıkı örüyorsanız 4 le dahi örebilirsiniz ben 3,5 la örmediğime pişmanım)
yapılışı: 100 ilmek atarak başladım 1 parmak genişliğinde 1 düz 1 ters lastik ördüm. sonra 1 ör 1 dola mantığıyla ilmek sayısını 2 katına çıkardım ve bu defa 2 düz 2 ters lastik ördüm. benim elimin büyüklüğüyle 5 parmak genişliğinde ördüm siz resimden tahmin edebilirsiniz genişliğini ardından robadaki son modele geldi sıra aşağıdaki resimde ayrıntı çekmeye çalıştım umarım anlaşılır
model bittikten sonra resimdende anlaşıldığı üzere 5 sıra haroşa ördüm. sıra ayırmaya geldi kolları için 50 şer ilmek ayırdım kalanlar ön ve arka beden oldu. ben misinalı şişte yuvarlak örmeyi bilmediğim için yandan dikişli oldu. dikişli yapacaksanız. şişdeki ilmeklerinizi sayın 50 ilmek bir kola 50 ilmek diğer kola ayırın kalan ilmekleri 2 ye bölün yarısı ön beden yarısı arka beden olacak. 50 ilmek kesin ön için ayrılan ilmekleri örün 50 ilmek kesin arka için ayrılan imekleri örün. sıra geldi modele. modelin yakın resmini çektim aşağıda umarım anlaşılır. modele geçmeden kol altı için ilmek atılacak ben ilk kol kestiğimiz yerde 7 artıdım ikinci kol kestiğimiz yerde 13 artırdım şiş bitiminde 7 daha artırdım. ama bunun modeli yerleştirmeyle ilgisi var siz daha büyük yada daha küçük örecekseniz mantık şu bedendeki modeli kaç ilmekle koyacaksınız ben 9 ilmek ördüm 3lü kestim 9 ilmek ördüm. bu mantıkla yapınca kol altlarında bu kadar ilmeğe ihtiyacım oldu. sizde kol altında yapacağınız artırmaları alttaki modeli kaç ilmekle yapacaksanız ona göre ayarlayın 

model bu arkadaşlar alt bedene doğru ara ara artırmaları yapıyoruz kesmeleri yapmıyoruz genişlemesini sağlamak için umarım yardımcı olabilmişimdir yinede örmek isteyenlere takıldıkları yerde yardım etmeye çalışırım herkese güzel bir hafta sonu diliyorum

5 yorum:

Samyeli Design dedi ki...

Çok teşekkür ederim Hocam, kırmamış yapılışını bizimle payşlaşmışsın, hemen not alıyorum. Ellerin dert görmesin.
Şimdiden hayırlı dönemler diliyorum.

mavilale dedi ki...

canım benim ne demek yeterki bildiğim bir şey olsun paylaşmaktan mutlu olurum ben sanada hayırlı bir dönem diliyorum canım

birincisin dedi ki...

3 numara şişle örmen bence çok iyi biraz zahmetli oluyor ama örgünün formu bozulmuyor zamanla..Ellerine sağlık..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım tekrar. 3 numara ile ördüğün için özel olarak tebrik edebiirim:))) çünki ben mecbu kalmadıkça 4 nonun altına inmem :) bitmiyor o zaman yaaa:)) öpüyorum

mavilale dedi ki...

birincisin ve haticecim çok teşekkür ederim kızlar 3 numara hakikaten zahmetli oluyor bebk örgüleri küçük olduğundan çekiliyor ama büyüklere 3 le örmek zor birde ben kamp dönüşü şühedaya süprüz olsun diye ha gayret sadece onu ördüm o nedenle sıkıldım sonlarına doğru ama yüzüm akıyla çıktım içinden çok şükür