Pages

26 Nis 2010

yusuf ile züleyha

şimdi üzerinden güneş geçen aydınlık bir duvara
parmağımın ucuyla
bir Z çizdim, ben: Yusuf
yanına bir Ü, sonra bir L
sonra E, sonra Y ve HA
ZÜLEYHA
merhaba
.....
bir nar çiçeğine yürüdüm mevsimler boyu
bir çöl yorgunluğu çöktü üstüme
bir vaha sekinesi indi kalbime
kuyunun dibindeyim kervanlar bulsun istemem
gömleğim kanlar içinde
köle pazarlarında satıldım ya
sensiz geçer akçem yok aşk mezadında
ah benim devletim, ah benim ülkem
benim ömrüm
merhaba

ben, Yûsuf,sınanmış bir kalbin sahibiyim
şöyle buyur, bu kalp senin efendim

şimdi ben, Yûsuf, tut ki Mısır'a azizim, efendiyim
boynumdaki künyede hâlâ vasfım yazılı: Züleyha'ya köleyim
.................

okurken hiç bitmesin diye dua ettiğim bir kitap, insanı alıp götürüyor . yusuf peygamber ve züleyha kıssasına çok farklı bir bakış açısı ve anlatım katıyor. kendinize bir iyilik yapıp bu kitabı edinin ve kendinizi cümlelere bırakın nazan bekiroğlu hoca herkesin mutlaka duyduğu, bildiği bir hikayeden nasıl bir şaheser çıkardığını size göstersin....

1 yorum:

Bucanni dedi ki...

ah benim devletim, ah benim ülkem
benim ömrüm
merhaba

Mavilalem Merhaba :)
Önümde La, küçük bir mola
Dayanamadım neler okumuşsun hepsine bir bir bakmaya geldim.