Pages

6 Eki 2021

07.10.2021


Selamlar
Günün konusu müzik zevkimiz. 
Ben, mutfakta iş yaparken, hele de yalnızsam -ki genelde yalnız olurum, akşam yemeğini hazırlarken- kulağımda hep bir müzik olur. Tercihim çoğu defa türküden yanadır. Benim türkülerim, farklı enstrümanlarla alt yapısı zenginleştirilmiş, yeni düzenleme türküler olmaz genelde. Böyle bayağ bayağ klasik çalgılarla icra edilen, türkülerdir. 

Adile Kurt Karatepe, en beğendiğim kadın sesi. Benim sesim güzel değildir ama çok sağlam bir müzik kulağım vardır. Detona basılan sesleri hemen fark ederim. Ve bu bana cidden eziyet olur. Bu yüzden pek çok ismi dinleyemiyorum.
 Ayrıca benim dinlediğim şarkılarda bir makam icra edilmeli ve ben o makamı duymalıyım. Aksi takdirde yine dinleyemiyorum. 
Son olarak, eğer söz varsa dinlediğim müzikte, bir mesajı olmalı. Sırf kafiye olsun diye peş peşe getirilmiş, lakırtıları da dinleyemiyorum. 


Bana hissettirdiklerine gelince; kendimi büyük ve güçlü bir ağacın dalı gibi hissediyorum. Köklerim sağlam ve derinde, yani güvendeyim, kolay yıkılıp devrilmem :)) 




Son zamanlarda, sesini beğendiğim bir diğer yorumcu Gürsoy Babaoğlu. Pek çok yöreyi çok güzel söylüyor ama benim Kerkük türkülerine ayrı bir ilgim var. Sanırım, söylenme biçimindeki asil ruh hali ve aradaki hoyratlardaki dili kullanma biçimi beni etkiliyor. 


Azeri ağızlı türkülerde hiç eksik kalmaz yani Kerkük türkülerinden :)) 


Alt yapısı ile oynanmış türkülerden nadiren beğendiklerimden biridir, Bu da burada dursun istedim. 
Yazının başlığına bir dinazorun müzik seçimleri mi demeliydim ne :)))) 
Yarın görüşürüz. Selametle....
Not: perşembe olmasına yarım saat var. Ben yarın nöbetçiyim. yazıyı ye erken hazırlayacaktım ya geç kalacaktım. Ben erken olmasına karar verdim. :))) 




 

6 yorum:

Ecehan dedi ki...

Ne güzel...

Vakt-i Dem dedi ki...

Türkü sevenlerdenim ben de Baya baya klasik olanları da hem de :) ama yeni düzenlenmiş olanlar içinden de sevdiklerim var. Popa kaymadığı sürece :) Hoş bir tesadüf olmuş ki ben de sevdiğim türkülerden bir seçki hazırladım son paylaşımım için. Kerkük türkülerinden sevdiklerim var ama hepsini diyemeyeceğim. Azeri ağızla olanlar da öyle. Burada biraz seçiyorum galiba :)

duygu özkan dedi ki...

Türküleri denk gelirse dinlerim, hepsini sevdiğimi söyleyemem. Bazıları insanın içini çok bayıyor. Dediğin isimleri bilmiyorum.
En sevmediğim tarz rap. Hatta ben müzik olarak bile göremiyorum. O kadar hızlı söylüyorlar ki ne dediklerini de anlamıyorum zaten. Genelde dizi, film, anime müziklerini severim. Bir hikayeleri var gibi gelir o müziklerin. :)

Derya dedi ki...

Bende müziksiz çalışamıyorum mutfakta, sabah bile ilk işim hemen açarım :)

deeptone dedi ki...

yemek yaparken, ev işi yaparken, radyodan türkü dinlemek keyifli oluyor :) vakti dem arkadaşımız da bir önceki yazısında türkü listesi vermişti :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

youtube de yeni bir oynatma listesi açtım sizlerin tavsiyelerini oraya ekleyeceğim bundan sonra.