Pages

20 Eki 2021

20.10.2021


Selamlar
Evli ve mutlu mu, bekar ve mutlu mu diye soruyor bugün Özlem. 

Fotoğraftaki koca kişisi ile 24 yıldır evliyim. 27 yıldır tanırım kendisini. 
Hayatına birini almak zor iş. Kolay diyen yalan söyler. Bazen insan kendi evladı yetişkin olup, seninle eşit şartlar talep edince, onu bile sindiremiyor. Yeri geliyor kendi evladına sabredemezken, el oğluna ya da kızına sabretmek kolay iş değil. Ki, evliliğin dinamikleri başka işler. Sıradan bir arkadaşlık, ahbablık değildir ilişkinin dili. Bazen yeri gelir, en alakasız insana açtığın krediyi eşine açamazsın. Gönül umduğuna küser, demiş atalarımız. 
Kanaatimce mutlu evliliğim sırları diye ahkam kesmenin de bir anlamı yok. Çünkü her evlilik, kendi ilişki dilini geliştirir ve öyle yol alır. Bir çift için kabus gibi olan bir gelişme başka bir çift için aşılmaz değildir. O nedenle, kimseye tavsiye vermeye de gelmez, kimseden tavsiye almaya da. 

Peki, başa dönelim, evli ve mutlu mu, bekar ve mutlu mu; diye sorduk hani. Bu da çok kişisel bir durum bence. Bazı insanlar için, evlilik vazgeçilmezdir. Bazıları için angarya. Benim kanaatim, aşık olmadan evlenmemek lazım. Çünkü süreç zorlu, insan kendisi için vazgeçilmez olanı bulamadıysa o sürece katlanmak kolay değil. 
Bu mantık evliliği denilen şeyi benim aklım almıyor. Evliliğin kendi çok mantıksız bir eylem aslında. Bu mantıksız eyleme nasıl bir mantık kılıfı buluyor insanlar, anlamam. Düşünsenize, yetişkin bireylersiniz. Kendi işiniz, kendi paranız. Belli bir yaşa geldiğiniz için aileniz de size çok karışmıyor öyle. Bildiğin özgürsünüz. Sonra bir şey yapıyorsunuz ve ne yedin, ne içtin, nereye gittin, ne yaptın, paranı nasıl harcadın, tüm bunlara karar verirken başka birinin de fikirlerini almak durumda kalıyorsun. Akıllı insan hamlesi değil, gördüğünüz üzere. İşte o yüzden diyorum, aşk yoksa çok zor devam etmesi. 
Sevdiğin adam ya da kadınsa hayatındaki, zül gibi görünen bu hesap verme hali zevkli bile olur. 
Peki evlilik aşkı öldürüyor diyorlar, o ne olacak diye sorabilirsiniz. Bende size derim ki, 
"ölen hayvan imiş, aşıklar ölmez"  :))) 

Yarın görüşmek üzere, selametle...



 

12 yorum:

duygu özkan dedi ki...

Evlilik çok farklı bir deneyim gerçekten. İnsan ailesinde nasıl yetişmiş, neye alışmışsa evlenince yine aynı kalsın bazı şeyler istiyor ama olmuyor. Öncelikle farklı insanlar olduğumuzu kabul etmek, sabır ve anlayış gerek. Gerçi benim uzun yıllar olmadı daha. :) Mesela ben hala konuşurken annelerim evinden bizim ev diye bahsederim, sanki bekarım da hâlâ onlarla yaşıyor gibi. :)

Adsız dedi ki...

Çok tatlısınız ne güzel görünüyorsunuz. İşte bu anlattıklarınızdan dolayı oğlum evlenmiyor bana kimse karışamaz diyor. Bizim nesil biraz gözü kapalımıydı nedir şimdiki nesil her şeyi kabul etmiyor. Hülya

Derya dedi ki...

Çok derin bir konu, evlilik uyumlu bir eş bulamadığın müddetçe bir işkence ve elbette ömür törpüsü bu durumda yalnızlığı tercih ederim. Hatta sadece eş de değil eşinin ailesi de öyle önemli ki. Evlilik külliyen sıkıntılı bir durum :)

Ecehan dedi ki...

Valla öyle de zor, böyle de zor ;))

Yüreğimin İklimi dedi ki...

uzun bir ömür birlikteliği diliyorum size.

deeptone dedi ki...

oooo son laf ağır lafmış, aşıklar ölmez :)

mavilale dedi ki...

sevgili Duygu, mutluluklar dilerim

mavilale dedi ki...

Teşekkür ederim Hülya Hanım. Evladınıza hayırlı kısmetler diliyorum.

mavilale dedi ki...

sevgili Derya, evlilik çok bilinmeyenli denklem gibi malesef. sevgiler

mavilale dedi ki...

Sevgili Ecehan, kolay diyenin aklına şaşarım :))

mavilale dedi ki...

Teşekkür ederim Özlemciğim

mavilale dedi ki...

Sevgili Deep, ben demedim Yunus Emre demiş. :)))