Pages

22 May 2023

Bilim Kadınlarımız


Selamlar
Bizim gençlerle, keyifli bir çalışma yaptık. Bilimsel çalışmaya katkı vermiş 13 ismi belirledik ve onların tanıtımını yaptık. Sadece sosyal bilimler alanında değil fen bilimleri alanında da çalışma yapan kadınlarımız da vardı. Ayrıca  sadece çok eskiden yaşamış bilim kadınları değil genç kuşaktan da bilim kadınlarını seçtik.


Mesela, Paris Pişmiş adında bir Türk kadının adı gökyüzünde bir yıldız kümesine verilmiş. Onun isminden esinlenerek yıldız kümesinin adı PIS olarak belirlenmiş.  


Behice Boran ve Mübeccel Belik Kıray hoca öğrenci ilişkisi olan insanlar. Sunum sırasında biz de yanyana olalım istedi Güneş ve Aleyna :) Behice Boran'ın siyasi kimliği ötesinde sosyoloji alanında yaptığı çalışmaları esas aldık. Münnecel Belik Kıray'ın Tampon Kurumlar vurgusu ve yaptığı çalışmalar öğrencilere aktarıldı. 


Genç bir bilim insanı olan Feryal ÖZEL'in yaptığı en ilginç çalışma kara deliğin fotoğrafını çekmiş olması. Şeyma kızımız kara delikten bakalım sizin kısmetinize ne çıkacak dedi. :)) 


Türkan SAYLAN hakkında Reyyan'la uzun uzun konuştuk. Cüzzamla ilgili yaptığı çalışmaların yanında malesef tesettüre bakış açısı hepimizin malumu olan bir hanım. Reyyan bana düşer bunu anlatmak dedi. Gönlü güzelim hem yaptığı çalışmaları anlattı Türkan Hanım'ın hem de kırıldım dedi. Bu kadar açık görüşlü ve aydın birinden, insanların yaşamları ile ilgili tercihlerine saygı duymasını beklerdim dedi. Ben Türkan Hanım ve çevresinin tesettür konusunda terör estirdiği bir dönemde yaşadım gençliğimi. O nedenle Reyyan kadar yüce gönüllü olamadım ama Reyyan durumu her açıdan çok başarılı bir şekilde kavradı ve izah etti. 


Elif Nazlı, Çiğdem Kağıtçıbaşı'nı o kadar güzel kavramıştı ki, birlikte bir Tübitak projesi yapabiliriz diye düşündüm. Aile konusunda yaptığı çalışmaları izah ederken konuya hakimiyeti göz doldurdu. 

Bedia Akarsu Hanım'ın ahlak felsefesi ve fenomenoloji hakkında yaptığı çalışmalar dikkat çekti. 
Canan Dağdeviren Hanım'ın medikal anlamda geliştirdiği makinalar, en çok da cilt kanserini teşhis etmekte büyük kolaylık sağlayan cihaz ayrıca geliştirdiği kalp pili dikkatle dinlendi. 


Zeynep Fadıllıoğlu ve Şakirin Cami'yi anlatan Merve gördüğü ilgiye şaşırıp kaldı. Cami gerçekten çok güzel. her seferinde bu defa gideceğim diyorum ama kısmet olmadı. ya nasip diyelim. 
Deniz'cim Halide Edip olmak için üstün gayret gösterdi. Sultan Ahmet Mitinginden nutuklar iraat etti. Bağımsızlığın önemini vurguladı. 


O kadar çok fotoğraf çekmişiz ki :) kendimi tutmasam hepsini paylaşırım sanırım. Oldukça keyifli bir gündü. Aslında bütün gün devam edebilirdik ama bahçede gölge hiçbir yer kalmadı. Kızlar özellikle de Halide Edip'e can veren Deniz buharlaşmadan öğle arasında bitirdik. 
benim bu anlamda ilk tecrübem. Seneye daha kapsamlı ve güzel bir çalışma yapabilmeyi hayal ediyorum. 
Sevgiler. 

5 yorum:

ruşyena dedi ki...

Bu tür çalışmalar bilgiyi kalıcı kılıyor. İlkokuldan itibaren yaptığımız benzer etkinliklerdeki kazanımlarımı hiç kaybetmedim. Haka o zamanlardaymışım gibi net hatırlarım. Muhtemelen senin kızlar da unutmayacaktır.

pelinpembesi dedi ki...

Harikasınız!

deeptone dedi ki...

fotiler çok tatlı. paris pişmiş i sayende öğrendim ya saol :)

Lens Fiyatları dedi ki...

Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensfiyatlari.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

Neslihan Duysak dedi ki...

Ne kadar şanslı öğrencilerin Zeynep 🥰